Bârfele de cartier, evenimentele care interesează comunitatea sau pur şi simplu un anunţ prin care le ceri ajutorul vecinilor, sunt la putere pe cea...
San Francisco, California

San Francisco, California

Bârfele de cartier, evenimentele care interesează comunitatea sau pur şi simplu un anunţ prin care le ceri ajutorul vecinilor, sunt la putere pe cea mai “nouă” reţea socială spre care se îndreaptă americanii.

Fondată în 2010, şi cu birourile în San Francisco, Nextdoor este un jucător ciudat printre greii din social media. Deschiderea unui cont necesită dovezi ale domiciliului şi de identificare a utilizatorilor, iar userii postează mesaje care sunt văzute doar de persoanele care sunt în imediata vecinătate a acestora. Nu există butoane de share sau retweet care să ducă informaţiile mai departe în cadrul reţelei. De aceea ai putea avea sentimentul că Nextdoor este mai mult o reinterpretare modernă a unui avizier sau a unui forum web decât o reţea socială.

Însă fondatorii săi au reuşit să atragă atenţia americanilor. Dacă în urmă cu doi ani, reţeaua avea 3.500 de “vecini” înregistraţi, acum, numărul acestora a trecut de 40.000 de persoane. În esenţă, una din patru comunităţi de americani foloseşte această reţea, fiecare având 10,  sau chiar mai mulţi, utilizatori activi.

Momentan, compania nu are nicio sursă de venit. Fondatorii săi au reuşit să strângă undeva la 100 de milioane de dolari din partea investitorilor strategici, şi se focusează pe dezvoltarea acesteia, atât din punct de vedere al notorietăţii cât şi al numărului de utilizatori. Reţeaua ar putea începe să încaseze bani din anunţuri pentru cei care vor să angajeze bone, instalatori, sau pentru cei care vor să îşi vândă obiecte de mobilier, un fel de OLX sau Tocmai american.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *