Impulsul pozitiv al smartphone-urilor cu ecran mare a continuat în trimestrul al doilea din 2014, arată rezultatele GfK TEMAX® România. Vânzările nesubvenționate de smartphones...

smartphoneImpulsul pozitiv al smartphone-urilor cu ecran mare a continuat în trimestrul al doilea din 2014, arată rezultatele GfK TEMAX® România.

Vânzările nesubvenționate de smartphones și telefoane mobile clasice au depășit cu 29% performanța din T2 2013, atingând nivelul de 128 de milioane de euro. Aceasta s-a datorat în principiu rezultatelor înregistrate de segmentul smartphone, cererea pentru telefoanele mobile clasice fiind din nou scăzută.

În cadrul categoriei de smartphone, s-a menținut tendința de creștere pentru ecrane cu dimensiuni de 4 sau 5 inch. Cele cu dimensiuni foarte mari (5,6 – 7 inch) au avut o cotă de piață scăzută și stabilă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, produsele ce permit conexiuni 4G sau încorporează o cameră de 12MP sunt în creștere.

Studiul mai arată că trimestrul al doilea din 2014 s-a încheiat cu rezultate excelente pentru piața bunurilor de folosință îndelungată, atingând valoarea de 420 de milioane de euro. Aceasta a crescut cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

Cu excepția segmentului Foto, toate categoriile au crescut în T2 2014. Totuși, ritmul de scădere al pieței Foto s-a micșorat, ajungând la puțin peste -18%. Cea mai mare creștere în valoare (29%) a fost generată de sectorul de Telecom, care a atins 128 de milioane de euro, acesta fiind cel mai mare segment din T2. Electronicele au avut o perioadă remarcabilă, crescând cu aproape 27%, urmate de electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT și imprimante, funcționale și consumabile.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *