În al doilea trimestru al anului vânzările de electronice au crescut cu 27%, atingând o valoare de 67 de milioane de euro, arată rezultatele studiului...

Sharp_12În al doilea trimestru al anului vânzările de electronice au crescut cu 27%, atingând o valoare de 67 de milioane de euro, arată rezultatele studiului GfK TEMAX® România pentru T2 2014.

Trendul crescător a atins vârful în iunie, atunci când a înregistrat o creștere semnificativă pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat – o performanță ce a fost influențată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA.

Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, alte produse precum consolele de jocuri – puternic influențate de lansări recente – au continuat cu o creștere de două cifre, comparativ cu T2 2013. Vești bune vin și din piața audio care a reușit să oprească descreșterea și să arate semne promițătoare în cadrul segmentului de soundbars.

Foto: tendința negativă s-a diminuat

După un început foarte greu în 2014, al doilea trimestru a continuat cu un trend negativ  mai mic. Astfel, sectorul foto a scăzut cu peste 18%, piața ajungând la 7 milioane de euro – 2 milioane de euro mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.

D-SRL-urile au avut o creștere ușoară de o cifră, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scădere de două cifre, reușind astfel să tragă piața în jos.

Trimestrul al doilea din 2014 s-a încheiat cu rezultate excelente pentru piața bunurilor de folosință îndelungată, atingând valoarea de 420 de milioane de euro. Aceasta a crescut cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

Cu excepția segmentului Foto, toate categoriile au crescut în T2 2014. Totuși, ritmul de scădere al pieței Foto s-a micșorat, ajungând la puțin peste -18%. Cea mai mare creștere în valoare (29%) a fost generată de sectorul de Telecom, care a atins 128 de milioane de euro, acesta fiind cel mai mare segment din T2. Electronicele au avut o perioadă remarcabilă, crescând cu aproape 27%, urmate de electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT și imprimante, funcționale și consumabile.

gfk t2

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *