O logistică deficitară, tradusă prin retururi cauzate de livrări greșite, spațiul de depozitare necorespunzător sau pregătirea ineficientă a comenzilor, poate spori costurile de operare...
online shoppingO logistică deficitară, tradusă prin retururi cauzate de livrări greșite, spațiul de depozitare necorespunzător sau pregătirea ineficientă a comenzilor, poate spori costurile de operare ale magazinului online.

Potrivit reprezentanților Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România, alegerea curierului nepotrivit, neatenția la detalii precum ambalarea produselor, depozitarea, transportarea și politica de retur pot dubla costurile de operare ale magazinului online.

Conform specialiștilor Frisbo, atenția la tot ce ține de bucătăria internă a magazinului, criteriile de alegere a partenerului logistic  și optimizarea fluxului logistic sunt esențiale pentru un business online sănătos.

„O logistică deficitară înseamnă automat costuri crescute. Mă refer aici nu numai la retururi cauzate de livrări greșite, dar și de ineficiență în spațiul de depozitare și pregătire a comenzilor, care pot ușor să dubleze costurile de operare ale unui magazin online. Dacă o comandă e pregatită în 10 minute în loc de 5, costurile sar în aer”, spune Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Prima întrebare: Externalizez marfa sau o țin ”în casă”?

Prima întrebare la care trebuie să răspundă managementul magazinului înainte de a-și alege partenerul logistic este ”cât vreau să țin în casă și cât vreau să externalizez”? De cele mai multe ori, curieratul este alegerea cea mai ușoară, preferată de  majoritatea  magazinelor, din avantaje evidente. Când vine vorba, însă, de depozitare sau e-fulfillment, deja contează modelul de business al magazinului online.

”Dacă magazinul optează să păstreze marfa în stoc, pentru a obține  marje mai mari, sau de timp de livrare mai mic, opțiunile sunt între a crea propriul flux logistic, de la depozitare, manipularea stocului, împachetare și livrare, sau a externaliza aceste servicii către un e-fulfiller. Daca alege un e-fulfiller, atunci se poate concentra doar pe produse, magazin online și marketing, fără să-și bată capul cu fluxul logistic și softurile atașate acestuia. Investitia e mai mică, iar costurile de operare sunt mai mici”, explică Colceriu.

Flux logistic prin e-fulfillment

În cazul în care magazinului online optează în continuare pentru curier, este esențial ca acesta să se uite la mai multe oferte, de preferat personalizate cu răspunsuri la întrebări simple:    În ce zone se așteaptă să livreze? Care este greutatea unui colet? Ce număr de comenzi se așteaptă să livreze? Cum încasează  banii?

”Dacă știți că veți livra peste 60% din comenzi în București, că 80% dintre comenzi au până într-un kilogram și că vă așteptați la minim 300 de comenzi pe lună cu plata ramburs, puteți deja hotărî înspre ce curier să mergeți, pe baza ofertelor acestora sau a experienței lor cu astfel de colete și comenzi”, afirmă Bogdan Colceriu.

În ceea ce privește metodele de plată utilizate, chiar daca rambursul pare cel mai la îndemână, peste 90% dintre clientii online optand pentru acest tip de plata, orice magazin online care își propune să rămână pe piață pe termen lung trebuie să ofere și opțiunea de plată cu cardul.

”În timp, lucrurile se vor normaliza, iar plata cu cardul va deveni regulă, nu excepție. E mai sigură, poate fi mai ieftină, e imediată, ușor de urmărit și facilă”, punctează Colceriu.

Frisbo este prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală, lansată la începutul anului de Okian, unul dintre principalii comercianți de carte din România, cu o investiție de 500.000 de euro. Încă de la lansare, Frisbo a preluat gestiunea a două magazine online: recentul lansat Leonardo.com.ro și magazinul de carte Okian.ro, alături de noua sa extindere în SUA, Okian.com.

E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor. Cu sediul central în Brașov, Frisbo deține o infrastructură de 1.400 de metri pătrați din care își propune să deservească mai multe magazine online.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *