Procter&Gamble, unul dintre cei mai mari jucători din industria bunurilor de larg consum, plănuieşte să vândă până la 100 de branduri mici pe care...
procter&gambleProcter&Gamble, unul dintre cei mai mari jucători din industria bunurilor de larg consum, plănuieşte să vândă până la 100 de branduri mici pe care le deţine în acest moment în portofoliu şi să pună mai mult focus pe cele 70-80 de mărci vedetă.

Directorul executiv al gigantului din FMCG, A.G Laffey, nu a precizat care sunt brandurile la care compania va renunţa, însă un lucru e clar: mărcile best-selling pe care compania se va concentra, aşa cum este exemplul detergenţilor Tide şi a scutecelor Pampers, generează circa 90% din vânzările anuale în valoare de 83 de miliarde de dolari şi peste 95% din profit.

“Dacă nu este vorba despre un brand de bază, nu-mi pasă dacă valorează 2 miliarde de dolari. Vom renunţa la el”, a spus CEO-ul Procter&Gamble.

În afara acestor produse star, P&G deţine în prezent mărci mai puţin cunoscute, precum detergenţii Era şi Cheer, testele de sarcină Clearblue sau laxativele Metamucil. Toate aceste mărci mai mici contribuie cu aproximativ 8 miliarde de dolari la încasările companiei.

Potrivit lui Laffey, 23 dintre brandurile pe care P&G plănuieşte să se focuseze au încasări între 1 şi 10 miliarde de dolari, 14 înregistrează vânzări între 500 de milioane şi 1 miliard de dolari, iar 30-40 de branduri au încasări între 100 şi 500 de milioane de dolari.

Anunţul oficialilor P&G a venit după postarea cifrelor oficiale privind veniturile şi profitul companiei în anul fiscal 2013-2014. Astfel, P&G a raportat un profit net de 11,6 miliarde de dolari, în creştere cu 3 procente faţă de anul fiscal anterior, în timp ce vânzările au crescut cu doar un procent, până la nivelul de 83,1 miliarde de dolari.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *