Gigantul din industria bunurilor de consum Unilever a anunţat venituri totale de 24,1 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, în scădere...
unileverGigantul din industria bunurilor de consum Unilever a anunţat venituri totale de 24,1 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, în scădere cu 5,5%  faţă de aceeaşi perioadă din 2013.

Unul dintre princialele motive pentru acestă scădere au fost fluctuaţiile valutare şi monele locale mult mai slabe comparativ cu euro în zone precum Africa de Sud sau Argentina.

Producătorul săpunurilor Dove şi a ceaiurilor Lipton şi-a extins divizia de personal-care (cea mai profitabilă pentru companie) sub conducerea lui Paul Polman, CEO-ul companiei, în acelaşi timp alegând să vândă branduri de food care aduceau venituri mult prea mici, aşa cum este exemplul produselor Slim-Fast sau a sosurilor Ragu.

Vânzările au pierdut din avânt în ţări emergente, mai ales în zona Asiei, unde problemele macro-economice au avut un cuvânt important de spus în decizia de cumpărare a consumatorilor. În acelaşi timp, vânzările în pieţele dezvoltate au rămas slabe, deşi America de Nord şi Europa au văzut o oarecare dezgheţare a consumului.

Astfel, pieţele emergente au crescut în total cu 6,6% (plus 4,4% la preţuri şi 2,1% în volum), în timp ce pieţele dezvoltare au adus un plus de 0,3% în al doilea trimestru al acestui an.

În cadrul şedinţei bursiere de la Amsterdam, acţiunile Unilever au scăzut cu 1,9%, compania fiind evaluată la 97 de miliarde de dolari.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *