Odată cu schimbările eficiente aduse programului Rabla, piața mașinilor noi dă semne de revenire, în 2014 fiind prima perioadă de creștere, după șase ani...

piata autoOdată cu schimbările eficiente aduse programului Rabla, piața mașinilor noi dă semne de revenire, în 2014 fiind prima perioadă de creștere, după șase ani de scădere, susține Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.

Cifrele arată că în primul semestru al anului 2014 înmatriculările de mașini noi au crescut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. La mașinile second-hand din import se constată o scădere de aproape 18% a tranzacțiilor, după ce în primul semestru din anii 2012 și 2013 au fost creșteri importante de 30%-40%. Numărul de reînmatriculări în primele șase luni din 2014 a crescut cu aproximativ 10%, după ce în 2013 se înregistraseră scăderi de 40%.

Perioada 2009-2014 a fost marcată de fluctuații ale înmatriculărilor pentru toate categoriile de tranzacții auto. Astfel, din 2008 până în prezent, piața mașinilor noi a scăzut cu 70%. De asemenea, mașinile rulate din import au avut variații extrem de mari din cauza schimbărilor aduse de taxa de primă înmatriculare. Tranzacțiile pe plan intern au suferit un puternic declin începând cu martie 2013, lucru care a dus la instaurarea unui blocaj pe piață ce persistă și în prezent.

O piață auto stabilă cu o creștere sănătoasă poate fi creată la intersecția a trei factori: încurajarea tranzacțiilor și nu taxarea excesivă, mediu legal favorabil și, nu în ultimul rând, crearea cadrului potrivit pentru o concurență loială

Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro

Odată cu schimbările eficiente aduse programului Rabla, piața mașinilor noi dă semne de revenire, în 2014 fiind prima perioadă de creștere, după șase ani de scădere. Schimbându-se modul de desfășurare, tichetele sunt acum electronice. Cei ce vor să caseze o mașină veche, necumpărând una nouă, pot ceda unei alte persoane dreptul folosirii primei de casare fără riscul de a mai pierde tichetul. De asemenea, cele mai noi date arată că au fost alocate 10.000 din cele 17.000 de tichete disponibile pentru acest an, iar dealerii auto au început să vândă tot mai multe mașini noi.

În ultima perioadă, timbrul de mediu a fost un factor decisiv pentru scăderea numărului de tranzacții. Proprietarii de mașini Euro 3 și Euro 4 fabricate înainte de 2007 sau care inițial au fost scutite de taxă, au fost descurajați să își vândă autoturismele, datorită pierderilor între 10 și 30% din valoarea acestora. În consecință, după o scădere masivă de 150.000 unități a reînmatriculărilor în 2013, o creștere timidă de doar 7.000 de unități în anul curent nu arată o revenire puternică.

Reflectând situația din piața, numărul mașinilor scoase la vânzare pe Autovit.ro a scăzut pe segmentele Euro3 și Euro 4 cu aproximativ 20% față de aceeși perioadă a anului trecut.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *