S-au născut între 1981 şi 2000. Au o perspectivă cu totul diferită faţă de lume şi viaţă, comparativ cu generaţiile anterioare – „baby boomers”...

generatia-yS-au născut între 1981 şi 2000. Au o perspectivă cu totul diferită faţă de lume şi viaţă, comparativ cu generaţiile anterioare – „baby boomers” (1946-1964) şi generaţia X (1965-1980). Tehnologia de ultimă oră nu le pune nicio problemă, dar au nevoie de feedback constant pentru propria dezvoltare. Preţuiesc timpul liber şi viaţa personală, dar îşi construiesc mai multe opţiuni de carieră în paralel pentru că sunt interesaţi de teme foarte diverse, care să le solicite creativitatea. Ce face specială generaţia Y? Care sunt caracteristicile ei definitorii?

1. Au aşteptări de responsabilitate socială de la angajatori

Diferite studii globale arată că, până în anul 2025, 75% din forţa de muncă de la nivel global va fi alcătuită din membrii generaţiei Y, iar 15% dintre ei sunt deja la nivel managerial. De asemenea, mai mult de 92% dintre membrii generaţiei Y consideră că succesul în afaceri nu se măsoară doar prin profitul generat, ci şi prin implicarea socială a companiei.

În România, un studiu similar[1] arată că prestigiul companiei şi calitatea produselor şi serviciilor oferite de aceasta sunt aspecte importante pentru tinerii din generaţia Y. Astfel, 81% dintre respondenţi spun că bunul renume al companiei este un criteriu pentru selectarea viitorului loc de muncă, iar 94% dintre ei acordă aceeaşi importanţă impactului asupra mediului şi calităţii pe care o au produsele şi serviciile firmei la care sunt în proces de recrutare.

Tot tinerii din generaţia Y spun că pe lângă responsabilitatea socială, inovaţia este un criteriu cu cote mari de relevanţă în alegerea unui loc de muncă.

2. Au nevoie de mobilitatea pe care le-o oferă tehnologia şi mediul digital

Acelaşi studiu menţionat mai sus relevă faptul că în momentul alegerii unui loc de muncă, 68% dintre respondenţi, tineri din generaţia Y din România, spun că iau în considerare ca principal criteriu oportunităţile de dezvoltare personală şi evoluţie în carieră pe care acesta le oferă. Următorul criteriu menţionat este siguranţa locului de muncă (59%).

Pe de altă parte, 69% dintre respondenţii unui alt studiu, realizat de această dată în S.U.A., consideră că nu este neapărat necesar să meargă la birou în fiecare zi pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu şi nu sunt interesaţi să lucreze aşa cum o fac părinţii lor, de la 9am la 5pm. Mobilitatea pe care le-o oferă accesul la tehnologie şi mediul digital, dublată de uşurinţa cu care accesează informaţiile în mediul online, le dă acestora posibilitatea de a-şi lua biroul cu ei în orice loc s-ar afla: acasă, la cafenea, în oraş, la sala de sport sau în parc.

Autor: Elena Badea, Director de Marketing şi Comunicare, EY România

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *