Un studiu realizat recent de filiala locală a companiei de cercetare de piaţă Millward Brown, una dintre cele mai mari companii de profil la...
online shoppingUn studiu realizat recent de filiala locală a companiei de cercetare de piaţă Millward Brown, una dintre cele mai mari companii de profil la nivel internaţional, arată că acei consumatori care apelează la mediul online pentru a-şi face cumpărăturile pot face economii chiar şi cu 25%.

Motivul? Aceleaşi produse pot fi mai ieftine în magazinele virtuale decât în cele tradiţionale. Cu toate acestea economia pe care o face o persoană care cumpără din magazinul online poate varia semnificativ de la categorie la categorie si de la produs la produs.

Conform unui alt studiu realizat de Millward Brown România în martie 2014, prețul rămâne un element semnificativ în decizia de achiziție.

48.7% dintre cei care cumpără online aleg magazinul online pe baza faptului că prețul este mai mic decât în magazinele clasice (offline) . Pe lângă preț/ reducerile de preț, factori cu o importanță ridicată pentru cumpărători atunci când decid să cumpere online sunt oferirea de servicii gratuite (transport si returnare) ți rapiditatea livrării comenzilor.

Studiu: ce îşi doresc consumatorii când fac shopping online?

Actualul studiu a inclus 12 categorii de produse. Pentru fiecare categorie au fost analizate câte 10 produse alese aleator care se regăseau atât în magazinele online cât și în cele offline. Pe baza prețurilor acestor produse Millward Brown a realizat un indice de prețuri al categoriei. Indicele de prețuri a luat in calcul prețul de vânzare la un moment dat, care include, unde e cazul, și promoțiile din acel moment.

Studiul arată că prețurile acelorași produse sunt mai mici în medie în magazinele online decât în magazinele offline. Diferențele cele mai mari se regăsesc în rândul cărților (25%), tabletelor (15%) și al telefoanelor mobile (14% ) în timp ce diferențele cele mai mici sunt la aspiratoare (4%) și hrana pentru animalele de companie (1%).

De exemplu, la un model de telefon al cărui preț este în jurul a 500 RON, în momentul efectuării studiului existau diferențe de până la 80 RON între prețul din online și cel din offline. Cumpărătorul poate astfel economisi în cazul tabletelor la anumite modele și până la 300 RON dacă cumpără din online, iar anumite titluri de cărți pot fi găsite la jumătate de preț, ajungându-se la economii de 15 lei în unele cazuri.

Există situații în care apar diferențe de preț între prețul online și cel offline al aceluiași magazin.

“În studiile noastre anterioare am identificat o percepție aproape generalizată că prețurile în online sunt mai mici decât în offline. Ne-am gândit să facem un studiu științific care să valideze valoarea de adevăr a acestei percepții și să dea un indiciu despre cât pot economisi consumatorii dacă cumpără online”, a spus Daniel Enescu, președinte Millward Brown România.

Diferențe de preț între offline și online, pe categorii de produse      

Categoria de produse Minimum* Maximum** Medie***
Cărți 10% 50% 25%
Tablete 7% 30% 15%
Telefoane 9% 17% 14%
Mașini de spălat 3% 16% 9%
Cuptoare cu microunde 2% 20% 7% 
Televizoare 5% 15% 6% 
Espressoare 2% 15% 6%
Laptop-uri 2% 10% 6% 
Frigidere 4% 10% 6%
Aspiratoare 2% 10% 4% 
Aparate Foto 0% 0%  0% 
Hrană Animale 0% 2% 1%

* Produsul cu cea mai mică diferență în medie între online si offline din cadrul categoriei
** Produsul cu cea mai mare diferență în medie între online si offline din cadrul categoriei
***Media tuturor celor 10 produse luate in calcul. Nu e media aritmetica dintre cea mai mare diferență și cea mai mica diferență din același tabel

În 11 din cele 12 categorii de produse studiate, produsele vândute online au fost în medie mai ieftine decât în magazinele clasice iar o categorie a fost la paritate de preț (aparatele foto).

“Diferențele dintre online și offline în ceea ce privește prețurile fluctuează semnificativ de la produs la produs, dar majoritatea acestora par sa meargă în aceeași direcție. Altfel spus, ai șanse mari să cumperi mai ieftin un produs dintr-un magazin online, chiar dacă nu ți-ai făcut anterior temele legate de locul în care găsești cel mai ieftin produs. Cu toate acestea, promoțiile joacă un rol important în dinamica prețurilor”, a mai spus Enescu.

Variația prețurilor între online și offline în funcție de produs este mult mai mare în cadrul cărților (40% între produsul cu cea mai mică diferență și cel cu cea mai mare diferență între online și offline), tabletelor (23%) și cuptoarelor cu microunde (18%) și semnificativ mai mic în cadrul telefoanelor (8%), frigiderelor (6%) și a hranei pentru animale de companie (2%). Este foarte posibil ca în aceste ultime categorii marja de profit să fie mult mai mică, limitând posibilitatea unor promoții spectaculoase.

Studiul a luat in calcul 12 categorii și 120 de produse, câte 10 pentru fiecare categorie. Eșantionul constă în 21 de magazine online și offline, selectate după relevanța lor în categorie. Au fost comparate doar produse cu caracteristici tehnice identice. Datele pot varia în timp în funcție de politicile magazinelor și de promoțiile de la un moment dat.

Millward Brown România are peste 15 ani de activitate pe piaţa locală, fiind cunoscut sub denumirea Daedalus Millward Brown în topul companiilor de cercetare de marketing din ţara noastră.

Printre cele mai importante produse de cercetare oferite de Millward Brown România se numără Link™, IdeaBlog™ , BrandDynamics™ şi Dynamic Tracking.

Reţeaua globală Millward Brown are 82 de locaţii în 52 de ţări, fiind unul din liderii mondiali în cercetarea de marketing şi expert în studii legate de advertising, comunicare de marketing, media şi brand equity.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *