Potrivit celui mai recent studiu Kantar Worldpanel ComTech, la finalul lunii mai a acestui an, cota de piaţă a sistemului de operare din portofoliul...
iPhone versus androidPotrivit celui mai recent studiu Kantar Worldpanel ComTech, la finalul lunii mai a acestui an, cota de piaţă a sistemului de operare din portofoliul Google, Android, era de 73,3% la nivel european (pieţele analizate în raport sunt Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia şi Spania), în timp ce principalul rival, Apple, şi mai exact iOS, avea o cotă de doar 16,6%. În acelaşi timp, Windows este apreciat de doar 8,1% dintre consumatorii europeni.

Însă, la nivel mondial, pieţele şi comportamentul consumatorilor sunt diferite, astfel încât, cota de piaţă a Apple variază de la 51,7% în Japonia, la doar 6,2% în Spania.

Totodată, luna mai a marcat prima lună întreagă de vânzări la nivel european pentru cel mai recent flagship al Samsung, gadgetul fiind plasat pe locul trei în rândul celor mai bine vândute telefoane mobile din Marea Britanie, dpă iPhone 5S şi 5C.

Acelaşi studiu al Kantar relavă faptul că printre consumatorii care au cumpărat Galaxy S5 în luna mai, 17% au trecut la acest gadget de la altul produs de Apple. În acelaşi timp, peste jumătate dintre europenii care au un Galasy S5, adică 58%, foloseau deja un alt smartphone din portofoliul Samsung.

“În general, clienţii care au ales acest device au fost atraşi de ecranul mai mare. Dimensiunea sporită a ecranului este un feature pe care îl are în vedere şi Apple odată cu lansarea noului iPhone 6”, a comentat Dominic Sunnebo, manager în cadrul Kantar Worldpanel ComTech.

La nivelul Statelor Unite, Galaxy S5 a fost al doilea cel mai vândut smartphone în luna mai, după iPhone 5S. Cu toate acestea, la nivel de brand, în ultimele trei luni, Samsung s-a bucurat de o cotă de piaţă de 36,8%, peste cele 32,5 procente ale Apple.

Loialitatea faţă de brand este destul de ridicată în SUA, doar 8% dintre foştii utilizatori de iPhone orientându-se către un Galaxy S5 (doar utilizatorii LG sau HTC s-au lăsat convinşi să încerce cel mai nou flagship al Samsung).

kantar media

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *