Îmbinarea muncii cu viața personală câștigă tot mai mult teren în raport cu stilul de muncă convențional de la 9 la 17.00, arată un...

Samsung 1Îmbinarea muncii cu viața personală câștigă tot mai mult teren în raport cu stilul de muncă convențional de la 9 la 17.00, arată un studiu realizat în rândul a 4.500 de angajați europeni, publicat de Samsung Electronics.

Cercetarea People-Inspired Security arată că există o serie de noi aptitudini și tehnologii care le permit oamenilor să îmbine munca și viața personală, în avantajul lor și al angajatorilor. Acțiunile pe care angajații le iau pentru a realiza acest lucru ridică probleme importante de securitate pe care trebuie sa le rezolve companiile din Europa, precum „angajarea de hackeri”.

Trei sferturi din angajații implicați în studiul Samsung îmbină munca și viața personală făcând lucruri personale în timpul serviciului (75%) și lucruri legate de muncă în timpul liber (77%). Aproape 4 angajați din 10 (38%) spun că acest lucru îi ajută să muncească mai mult în același interval de timp. Mai mult, aproape o treime (32%) cred că acest lucru îi ajută să își gestioneze mai bine lucrurile personale, și, în aceeași proporție, aceștia spun că sunt mai puțin stresați.

Subliniind rolul cheie al dispozitivelor mobile în realizarea mixului muncă-viață personală, angajații din companiile europene au în medie 10 aplicații personale instalate pe smartphone-urile lor de muncă, precum Facebook, Whatsapp sau Candy Crush, și opt aplicații folosite pentru muncă instalate pe smartphone-urile lor personale, precum Microsoft Outlook sau Lync. Peste 4 din 10 europeni (41%) folosesc smartphone-ul personal pentru lucruri legate de muncă și viața privată, iar 32% folosesc smartphone-ul de la serviciu pentru ambele tipuri de activități.

Rob Orr, Vice President Enterprise Business în cadrul Samsung Europe a declarat: „Studiul nostru sugerează că mulți angajați își simplifică viețile cât de mult posibil folosind dispozitive mobile și abilități digitale pentru a duce la bun sfârșit sarcinile personale rapid unde, când și cum doresc ei. În loc să creeze un surplus de informație și să fie distrași, ei pot mixa munca și viața personală pentru beneficiul lor și al angajatorilor. Însă cealaltă parte a acestei monede este reprezentată de riscurile potențiale generate.”

Creșterea numărului de „angajați hackeri”

Studiul aduce în atenție și fenomenul „angajaților hackeri”, adică oameni a căror afinitate tehnică este din ce în ce mai mare și care folosesc tehnologia preferată pentru a-și îndeplini sarcinile, fără a ține cont de restricțiile mediului în care lucrează. De exemplu:

  • Mai mult de un sfert (26%) dintre toți cei care au participat la studiu au folosit propria tehnologie pentru a ocoli obstacolele impuse de companie în îndeplinirea sarcinilor (de exemplu, folosirea smartphone-urilor personale pentru a accesa website-uri precum Dropbox, care altfel ar fi blocate pe computerele companiei).
  • Peste o treime (36%) dintre cei cu vârste între 18 și 34 de ani sunt „angajați hackeri” – cea mai mare proporție dintre toate grupele de vârstă din studiu.
  • Italienii au cele mai mari șanse de a fi „angajați hackeri” (34%), pe când angajații din Belgia și Olanda au cele mai mici șanse (19%).

Analizând aceste constatări, Dr. Dimitrios Tsivrikos, Psiholog în domeniul Afacerilor și Obiceiurilor de Consum la University College London, afirmă: „Studiul Samsung sugerează că, așa cum oamenii rezolvă probleme și își îmbunătățesc viața personală prin « life-hacking’», foarte mulți angajați folosesc tehnologia în aceleași scopuri. Generația 2000, care a crescut cu tehnologie mobilă, este principala responsabilă pentru promovarea acestui trend, prin folosirea inteligenței digitale native, atât comportamentală, cât și tehnologică, ce contribuie la bunăstarea noastră generală, atât în viața profesională, cât și în cea privată. Dacă nu au făcut-o deja, organizațiile europene trebuie să își contureze politicile de securitate și strategia tehnologică, având în minte comportamentul actual al angajaților”.

Importanța securității inspirate de oameni

Un alt punct de vedere evidențiat de cercetare este faptul că printre angajații europeni există un nivel considerabil de confuzie în jurul procedurilor legate de dispozitivele mobile și securitatea IT. De exemplu:

–          Aproximativ trei din zece angajați (29%) folosesc la birou dispozitive personale în scop de serviciu, în ciuda faptului că nu știu sau nu se intereseaza dacă într-adevăr le este permis să le folosească (de exemplu, ei folosesc o tableta personală pentru a trimite e-mail-uri legate de serviciu, indiferent de politica de securitate)

–          Angajații spanioli sunt cei mai predispuși să-și folosească dispozitivele personale în acest scop (39% dintre cei care au participat la studiu)

–          Mai mult de jumătate dintre angajați (55%) nu știu dacă compania la care lucrează are o politică de securitate pentru dispozitivele mobile sau, în caz contrar, dacă știu acest aspect, aceștia nu cunosc conținutul ei sau o ignoră în mod activ.

Educarea angajaților cu privire la utilizarea în siguranță a datelor companiei devine din ce în ce mai importantă, cu atât mai mult cu cât Regulamentul General de Protecție a Datelor la nivelul Uniunii Europene este așteptat să fie adoptat în cursul acestui an. Conform ultimei variante a acestui regulament, companiile care încalcă regulile ar putea să primească amenzi de până la 100 de milioane de euro sau de 5% din cifra de afaceri anuală la nivel global, oricare dintre acestea ar fi mai mare.

Rob Orr spune: „Cum locul de muncă, viața personală și dispozitivele mobile se îmbină tot mai mult, cercetarea noastră subliniează că există o nevoie tot mai mare de a trasa limite clare între serviciu și datele personale. Din aceast motiv, un instrument ca Samsung KNOX este foarte important. Printre alte servicii, acesta le permite angajaților să folosească pe același dispozitiv aplicații personale și un spațiu de lucru protejat cu parolă”.

„Vestea bună pentru companii este că 70% dintre angajați declară că sunt cu mult mai conștienți de importanța securității decât erau acum un an și 95% dintre ei au luat deja măsuri în acest sens, cum ar fi de exemplu schimbarea parolei de la muncă (30%) sau a parolelor personale (39%). Companiile europene pot beneficia de acest lucru pentru a-și pregăti mai bine angajații, dotându-i cu tehnologia și cunoștințele necesare pentru a susține evoluția abilităților lor digitale, mixul muncă – viață personală la birou și securitatea IT atât la serviciu, cât și în afara acestuia”.

Alte rezultate ale cercetării arată că:

–          Pentru mai mult de o treime dintre angajați (36%), folosirea unui singur dispozitiv atât pentru activitățile specifice serviciului, cât și pentru cele personale, îi face să se simtă mai productivi

–          Trei din zece angajați sunt de părere că limita dintre serviciu și viața personală este mai puțin vizibilă decât a fost vreodată

–          70% dintre angajații care se ocupă de activități personale în timpul programului de lucru petrec, în medie, până la jumătate de oră în fiecare zi pentru plata facturilor sau activități bancare

–          Jumătate dintre angajații (50%) care lucrează în timpul lor liber petrec, în medie, până la 45 de minute în fiecare zi pentru acest lucru înainte de a începe programul normal de muncă

–          Cel mai mare grad de îmbinare a muncii cu viața personală este înregistrat în rândul Iitalienilor: 90% dintre ei lucrează în timpul lor liber, iar 86% se regăsesc în situația inversă

Raportul complet al cercetării și alte informații sunt disponibile pe www.samsungatwork.com. Pentru mai multe știri și noutăți, urmăriți @SamsungAtWork și #WorkLifeBlend pe Twitter.

Rezultatele pan-europene au la bază un studiu realizat de cercetători de piață independenți, OnePoll, între 27 mai și 9 iunie 2014, pe un eșantion format din angajați care folosesc dispozitive mobile ca smartphone-uri, tablete sau laptop-uri pentru a lucra. Această cercetare a implicat 4500 de respondenți: câte 1000 din Marea Britanie, Germania și Franța și câte 500 din Spania, Italia, Belgia și Olanda.

Rezultatele pentru Belgia și Olanda au luat în calcul atât studiul pan-european realizat de OnePoll, cât și un studiu realizat de Vision Critical pe încă 662 de persoane din aceste două țări, studiu realizat în perioada 16-20 iunie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *