România, atractivă pentru business, conferinţe şi expoziţii în primul trimestru din 2014. Cât au cheltuit turiştii străini? România, atractivă pentru business, conferinţe şi expoziţii în primul trimestru din 2014. Cât au cheltuit turiştii străini?
Afacerile, conferinţele, expoziţiile şi târgurile organizate în primele trei luni ale acestui an în ţara noastră au atras peste 75% dintre cheltuielile turiştilor străini... România, atractivă pentru business, conferinţe şi expoziţii în primul trimestru din 2014. Cât au cheltuit turiştii străini?
businessAfacerile, conferinţele, expoziţiile şi târgurile organizate în primele trei luni ale acestui an în ţara noastră au atras peste 75% dintre cheltuielile turiştilor străini care ne-au trecut graniţele, reiese din cel mai recent comunicat dat publicităţii de Institutul Naţional de Statistică.

Astfel, numărul de turişti nerezidenţi cazaţi în hoteluri şi pensiuni turistice a fost de 309.000 în primul trimestru, iar totalul cheltuielilor acestora a depăşit 876 de milioane de lei.

Dintre turiştii străini, aproape 70% (69,5%) au venit în România pentru a participa la diverse evenimente de afaceri sau congrese, doar 30% dintre ei fiind atraşi de frumuseţile naturale ale ţării noastre sau de posibilităţile de shopping.

romania“Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenţi în România l-a reprezentat călătoriile în scop particular (30,5% din numărul total de turişti nerezidenţi), cheltuielile acestora reprezentând 22,9% din total. Călătoriile în scop particular includ călatoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit, alte activităţi”, se afirmă în comunicatul INS.

În plus, din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (48,9%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (91,3%).

Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 15,9% iar cele pentru cumpărături au reprezentat 11,4%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături 39,2% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea de cadouri şi suveniruri, urmate de cheltuielile de cumpărarea alimentelor şi băuturilor (34,4%).

Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 62,6% din totalul cheltuielilor pentru transport iar cheltuielile pentru accesul în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 43,8% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Ca şi în cazul călătoriilor pentru afaceri, cea mai mare pondere în totalul cheltuielilor efectuate de turiştii nerezidenţi sosiţi în România în scop particular o reprezintă cheltuielile pentru cazare (45,8%) din care cazarea cu mic dejun inclus deţine ponderea principală (85,0%). Cheltuielile efectuate în baruri şi restaurante au avut o pondere de 14,2% iar cheltuielile pentru cumpărături au reprezentat 14,5% din totalul cheltuielilor turiştilor nerezidenţi sosiţi în România în interes personal.

Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 62,9% din totalul cheltuielilor pentru transport iar cheltuielile pentru accesul în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 73,4 % din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Nu în ultimul rând, din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 41,3% si-au organizat sejurul prin agenţii de turism iar 33,8% şi-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de turiştii nerezidenţi pentru a sosi în România a fost avionul (80,2% din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au fost utilizate de 12,3% din numărul total de turişti, urmate de autocare şi autobuze cu 5,6%, alte mijloace ( tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete) 1,9%.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *