Weekend-ul recent încheiat a fost unul de foc pentru un grup restrâns de jurnaliști care au fost invitați de Stihl, filiala locală a unuia dintre...

imowWeekend-ul recent încheiat a fost unul de foc pentru un grup restrâns de jurnaliști care au fost invitați de Stihl, filiala locală a unuia dintre cei mai mari producători de motoutilaje agricole din lume, să testeze noile tenologii și produse lansate pe piața din România. Noi am fost impresionați de iMow, un robot inteligent și autonom care, programat de proprietar, poate „să aibă grijă” de iarba din curtea casei.

Ioan Mezei, directorul general Stihl Romania susține că iMow reprezintă viitorul și că acest gadget va lua loc, treptat, motocoasei pentru gradini. iMow urmează să fie comercizlizat de Stihl prin distribuitorii săi începând cu sfârșitul lunii iunie, începutul lunii iulie, iar prețul pornește de la 8900 lei.

„Suntem primii din România care aducem asemenea minunății pe piața locală. Ne adresăm unui segment anume de cumpărători, dar până să trecem la vânzarea efectivă a produsului trebuie să ne instruim mai întâi distribuitorii. Vrem, sau mai bine zis sperăm, să vindem 40-50 de unități pe an”, a declarat Ioan Mezei, directorul general Stihl Romania.

Acesta nu s-a sfiit să spună că iMow ar putea să fie controlat pe viitor și printr-o aplicație de mobil, dar nici că în câțiva ani, roboții vor lucra în grădină în locul oamenilor. Specialiștii Stihl susțin că iMow, care face parte din gama de produse Viking, se ghidează după niște cabluri de perimetru care pot fi îngropate, poate ocolii obstacolele care îi stau în cale, iar pentru a tunde o suprafață de circa 1.000 mp, robotul funcționeză trei ore timp de cinci zile.

 

Businessul Stihl s-a ridicat în 2013 la circa 25 de milioane de euro, creșterea fiind în trend cu piața (5%), iar reprezentanții companiei estimează pentru anul în curs o nouă urcare a afacerii de circa 10%. Stihl se bazează pe noile dispozitive lansate, dar și pe continuarea programul “Rabla pentru motounelte”. Ioan Mezei a mai spus că din 2015, bugetul de investiții și marketin va crește la 1,5 milioane de euro și va include printre altele atât extinderea spațiilor magazineleor, cât și dotarea cu noile tehnologii a atelierelor de service.

Vezi și: STIHL a “curățat” piața de 25.000 de utilaje vechi prin programul “Rabla pentru motounelte”

STIHL este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926 de către Andreas STIHL. Veniturile grupului  în 2013 au fost de 2,81 miliarde de euro, în creștere cu 1,4% față de 2012. STIHL numără peste 13.800 angajati, deţine 6 fabrici, 34 de centre naţionale de vânzare, fiind în contact cu  120 de importatori și având o prezență în 160 de ţări. STIHL România este o companie deţinută 100% de firma mamă şi a fost înfiinţată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL şi VIKING.

iMow_MI_632__AW_01

viking_mi_322_c_03

banner-imow

maehroboter

MI_632_Steuerkonsole__710px

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *