Lansarea unui startup online poate dura de la câteva luni, la un an, în funcție de complexitatea magazinului. Deși orice antreprenor știe că cel...
Bogdan Colceriu, CEO Frisbo

Bogdan Colceriu, CEO Frisbo

Lansarea unui startup online poate dura de la câteva luni, la un an, în funcție de complexitatea magazinului. Deși orice antreprenor știe că cel mai mult timp durează construcția site-ului, puțini se așteaptă la procesele consumatoare de timp ce apar în pragul lansării magazinului. Potrivit informațiilor Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România, timpul de lansare a startup-ulului și de recuperare a investiției inițiale prin externalizarea proceselor operaționale poate fi redus cu până 50%.

Timpul necesar lansării unui magazin online se poate întinde pe mai multe luni sau chiar un an, în funcție de complexitatea, proiectarea și dezvoltarea platformei online. Potrivit reprezentanților Frisbo, construcția  oricărui magazin online, oricât de simplu, are nevoie de cel puțin 3 luni.

”Timpul de construcție a magazinului online este luat în calcul de toată lumea. Lucrurile se complică în pragul lansării, când, de cele mai multe ori, startup-ul online descoperă că are nevoie de mai mult timp pentru integrarea platformei e-commerce cu un software performant sau că trebuie să găsească angajați, spațiu de depozitare, ambalaje pentru livrare, linie telefonică, o procedură de preluare a comenzilor, un sistem de ambalare și livrare sau de integrare cu serviciul de curierat”

Bogdan Colceriu, CEO Frisbo

Potrivit lui Colceriu, integrările cu diverse alte servicii sunt cele mai consumatoare de timp pentru orice startup. Integrarea într-un software ERP pentru facturare, gestiunea stocurilor și urmărirea comenzilor este întotdeauna consumatoare de timp, însă necesară. Integrările cu procesatorul de plăți online, cu serviciul de curierat, cu un posibil flux de date al furnizorului de marfă sunt alte exemple de integrări specifice unui magazin online care măresc timpul de lansare.

„Chiar dacă platformele e-commerce populare, precum Magento, au o parte dintre aceste funcții, ele nu sunt adaptate legislației din România, solicitând dezvoltări ulterioare costisitoare pentru a putea fi utilizate. Integrarea cu soluția de e-fulfillment, care preia tot procesul operațional al magazinului, se realizează aproape instant. Astfel, timpul total de lansare a magazinului online se reduce cu până la 50%, limitându-se strict la construcția site-ului și achiziția primului stoc de marfă”, explică CEO-ul Frisbo.

Simularea timpului de lansare a unui magazin online construit pe o platformă open source (ex: Magento)

Timpi Pe cont propriu Prin e-fulfillment
Construcția site-ului Minim 90 de zile Minim 90 de zile
Integrarea cu un ERP existent Minim 15 zile Maxim 7 zile
Găsirea și achiziția software-ului de gestiune care să acopere necesitățile unui magazin online (ERP) Minim 180 de zile 1 zi
Găsirea și contractarea unui spațiu/depozit potrivit Minim 7 zile 1 zi
Recrutarea și angajarea personalului logistic/operațional Minim 30 de zile 1 zi
Contractarea unui curier pentru livrarea mărfii și integrarea acestuia în platformă Minim 14 zile 1 zi
Stabilirea procesului pentru preluarea, procesarea, facturarea, depozitarea, împachetarea și livrarea comenzilor și returul lor Minim 10 zile 1 zi
Trainingul personalului angajat Minim 10 zile 1 zi
Recuperarea investiției Minim 2 ani Minim 1 an

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *