Cu un design și proces de producție inovator, Bike Intermodal deschide drumul către o nouă generație de biciclete pliabile, pentru a determina persoanele care...

Dimensiune Bike Intermodal_1Cu un design și proces de producție inovator, Bike Intermodal deschide drumul către o nouă generație de biciclete pliabile, pentru a determina persoanele care fac naveta să renunțe la mașini și pentru a face orașele noastre mai prietenoase cu mediul înconjurător. Altfel spus, o bicicletă asistată electric care se pliază la dimensiunea unei serviete și cântărește doar 7,5 kg ar putea lua în curând cu asalt pistele de biciclete și sistemele de transport în comun din Europa! 

Puține lucruri se compară cu plăcerea simplă a unei plimbări cu bicicleta, aceasta fiind, în același timp, un mod foarte practic de deplasare. Cu toate acestea, plimbarea cu bicicleta poate deveni complicată în zonele urbane aglomerate, unde persoanele care fac naveta sunt de multe ori nevoite să traverseze întregul oraș, iar incidența furturilor de bicicletă este în creștere. Bicicletele pliabile se bucură de o popularitate din ce în ce mai importantă ca instrumente ce facilitează mobilitatea urbană.

Bike Intermodal_pliataAceasta se datorează în principal calității lor de a permite să fie utilizate în combinație cu mașinile și mijloacele de transport în comun. Proiectul finanțat de UE Bike Intermodal a dezvoltat un nou prototip de bicicletă pliabilă care cântărește doar 7,5 kg. Aceasta se poate plia, ajungând la dimensiunile unei cutii de 50 cm x 40 cm x 15 cm, ușor de depozitat, transportat sau lăsat într-un colț de restaurant, bar sau cinema. Componentele prototipului sunt complet reciclabile, astfel încât bicicleta dispune de un ciclu de viață ecologic: de la producție, la utilizare, la reutilizare.

Alessandro Belli de la Tecnologie Urbane, unul dintre partenerii-cheie ai proiectului și fondatorul start-up-ului nou înființat Bike Intermodal: „În cadrul Bike Intermodal am combinat cele mai bune practici din domeniul designului, producției și asamblării și am utilizat cele mai noi materiale disponibile pentru a crea o bicicletă foarte compactă, ușoară și atractivă, perfect adaptată nevoilor urbane. Sperăm că aceasta nu îi va convinge doar pe fanii entuziaști ai bicicletelor, ci va încuraja, de asemenea, persoanele care până acum erau reticente să se urce pe bicicletă și să se bucure de libertatea pe care aceasta o oferă.

O revoluție în designul de biciclete pliabile

În fiecare an sunt produse aproximativ 135 de milioane de biciclete, iar bicicletele pliabile reprezintă circa 2% din această piață. Bike Intermodal adoptă un model de lanț de aprovizionare diferit de cel clasic din sectorul bicicletelor, inspirat de industria auto. „Am consolidat structura bicicletei prin limitarea numărului de componente și utilizarea celor mai rezistente și, în același timp, celor mai ușoare materiale disponibile, cum ar fi magneziul. Fiecare componentă este testată, detectabilă și poate fi reciclată. Procesul utilizat se concentrează pe controlul calității, monitorizarea ciclului de viață al produsului și respectul față de mediul înconjurător”, a subliniat Belli.

Bike Intermodal_interiorLa baza „bicicletei intermodale” stă un cadru precomprimat care se închide și se deschide asemănător echipamentului de aterizare al aeronavelor, din aluminiu sau magneziu turnat și cabluri de calitatea celor utilizate în domeniul navigației. Start-up-ul cercetează, de asemenea, posibilitatea utilizării în viitor a grafenului pentru a consolida și a reduce și mai mult greutatea cadrului. Motorul special creat de partenerul de proiect Maxon Motor (parte a grupului BRAUN) sporește mobilitatea fără a crește semnificativ greutatea bicicletei. Cu toate că include acest motor, bicicleta cântărește aproximativ jumătate din greutatea unei biciclete pliabile asemănătoare care nu este asistată electric și ocupă aproximativ o cincime din spațiu.

Greutatea și dimensiunea bicicletei au fost optimizate cu ajutorul studiilor de teren concepute de către Universitatea din Florența și realizate de partenerii ATAF și LPP, operatori ai sistemelor de transport în comun din Florența (Italia) și Ljubljana (Slovenia). Aceste studii, bazate pe chestionare și teste aplicate cu biciclete pliabile competitive și realizate pe un eșantion de angajați care fac naveta, persoane care fac naveta în timpul zilei și studenți, au ajutat echipa de proiect să înțeleagă diferitele elemente necesare pentru a face prototipul mai ușor de utilizat.

Dezvoltarea produsului și comercializare

Proiectul de cercetare Bike Intermodal a beneficiat de finanțare pentru cercetare din partea Uniunii Europene în valoare de 1,58 milioane de euro. De la finalizarea proiectului, start-up-ul a continuat să optimizeze designul și procesul de producție a bicicletei. Astfel, compania a creat un prototip viabil pentru comercializare și desfășoară în prezent discuții cu mai mulți investitori în capital de risc, precum și cu jucători importanți din industria auto, pentru a face prototipul disponibil pe piață.

Bike Intermodal_exteriorCând procesul de producție va fi complet optimizat, domnul Belli estimează că o versiune fără motor a bicicletei ar putea costa 800 de euro, în timp ce un model asistat electric ar putea costa 1.300 de euro. De asemenea, o versiune minimalistă a bicicletei (model cu pinion fix[1]) ar putea costa doar 500 de euro. Piața pentru acest produs prezintă un potențial considerabil, având în vedere că peste două treimi din populația Europei locuiește în orașe mari și mici și se estimează că această pondere va continua să crească.

Michael Jennings, purtătorul de cuvânt al comisarului european pentru Cercetare, Inovație și Știință Máire Geoghegan-Quinn, a declarat: „Bike Intermodal reprezintă tipul de inovație de care Europa are nevoie, capabilă să contribuie la sporirea calității vieții și competitivității economice. Unul dintre principalele obiective ale Horizon 2020, noul nostru program de finanțare a proiectelor de cercetare și inovare, constă în aducerea ideilor grozave precum aceasta din laborator pe piață. Cu cât avem mai multe companii inovatoare, cu atât mai bine va fi pentru economia Europei.”



[1] Bicicletele cu pinion fix (denumite de multe ori „fixies”) sunt biciclete cu o singură viteză, pinionul fiind „fixat” direct pe butucul roții posterioare. Din cauza lipsei unui mecanism de eliberare a roții, ciclistul trebuie să pedaleze continuu pentru a evita oprirea bicicletei. Astfel, învârtirea roților impune pedalarea.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *