Studiu Ericsson: Investițiile îmbunătățesc performanța rețelelor telecom și aduc rentabilitate financiară Studiu Ericsson: Investițiile îmbunătățesc performanța rețelelor telecom și aduc rentabilitate financiară
Cel mai recent studiu realizat de producătorul de servicii de comunicaţii Ericsson, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa internaţională de profil,... Studiu Ericsson: Investițiile îmbunătățesc performanța rețelelor telecom și aduc rentabilitate financiară
ericssonCel mai recent studiu realizat de producătorul de servicii de comunicaţii Ericsson, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa internaţională de profil, arată că investițiile pentru îmbunătățirea calității rețelelor telecom atrag după sine rentabilitate financiară sporită pentru operatori, atât din punct de vedere al reducerii costurilor, cât și a creșterii veniturilor.

Investițiile în infrastructura telecom pot genera o creștere de 5,5% a veniturilor din servicii și o creștere a indicatorului EBITDA (eng. Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization – câștigul înainte de dobânzi, rate, depreciere și amortizare) de 6,4%.

Condus de Dr. Raul Katz, Președintele Telecom Advisory Services și Șeful catedrei de Business Strategy Research, ColumbiaBusinessSchool, studiul a analizat relația dintre investițiile de capital în rețelele mobile și performanța tehnică, comercială și financiară a operatorilor.

ericssonDr. Katz a desfășurat o analiză statistică cuprinzătoare, incluzând un set extins de parametrii și datele culese pe parcursul a trei ani din trei piețe diferite: Statele Unite ale Americii, Brazilia și Mexic. Studiul a presupus și crearea unei simulări pentru a estima efectele creșterii cheltuielilor de capital asupra fluxului de numerar disponibil, pentru a le permite operatorilor să evalueze câștigurile comerciale și financiare direct legate de creșterea investițiilor.

Astfel, studiul arată că o creștere de 10% a cheltuielilor de capital în cazul unui operator din Brazilia ar rezulta în creșterea cotei de piață a acestuia, creșterea semnificativă a ARPU-ului și reducerea numărului de abonați care renunță la serviciile acestuia. Dată fiind această îmbunătățire a performanței comerciale, operatorul ar trebui să resimtă o creștere de 5,5% a veniturilor din serviciile oferite, o creștere a indicatorului EBITDA de 6,4% și a fluxului de numerar disponibil de 6,7%.

Analiza situației din Mexic și Statele Unite ale Americii arată aceeași relație directă între investiții, performanță și situația financiară ca în Brazilia. Cu toate acestea, Dr. Katz a descoperit că există câteva mici deosebiri legate de cauzalitatea condițiilor diferite din fiecare piață. ericsson1

„Rezultatele acestui studiu cantitativ demonstrează ceea ce bănuiam împreună cu operatorii de multă vreme: investițiile de capital bine direcționate vor conduce la creșterea performanței rețelelor”, a declarat Johan Haeger, Head of Tactical Marketing, Business Unit Networks, Ericsson. „Acest lucru înseamnă o mai bună performanță pe piață, implicit o creștere a veniturilor. Mai mult decât atât, studiile anterioare făcute de Ericsson ConsumerLab arată că performanța rețelelor este principalul  motiv pentru care abonații rămân loiali unui operator.  Combinarea tuturor acestor rezultate arată clar că investițiile de capital duc la îmbunătățirea performanței rețelelor, care, la rândul său, implică creșterea gradului de loialitate a abonaților și, deci, o performanță crescută a operatorului și venituri suplimentare. ”

Ca exemplu, scăderea de 1% a numărului de abonați care renunță la serviciile unui operator din Brazilia a însemnat pentru acesta o creștere de 6,86% a veniturilor din servicii la distanță de 2 trimestre.

Rezultatele statistice descrise în studiu pot fi aplicate și la un scenariu de analiză a unui operator individual. Astfel de simulări arată că o strategie orientată spre investiții în piață poate crește semnificativ veniturile unui operator, oferindu-i avantaje competitive sustenabile, creșterea semnificativă a ARPU-ului și reducerea numărului de abonați care renunță la serviciile acestuia. Toate aceste beneficii apar înainte ca ceilalți jucători de pe piață să aibă timp să reacționeze.

ericsson3Lider la nivel global în furnizarea de tehnologie și servicii de comunicații, Ericsson face posibilă crearea unei societăți permanent conectate. Portofoliul de servicii, software și infrastructură IT&C – axat, în special, pe soluții de mobilitate, broadband și cloud – ajută industria telecom și alte sectoare să-și îmbunătățească activitatea prin creșterea eficienței, optimizarea experienței utilizatorilor și descoperirea de noi oportunități de business.

Cu peste 110.000 de angajați în întreaga lume și clienți în peste 180 de țări, Ericsson susţine rețele care deservesc peste 2,5 miliarde de abonați.

Fondată în 1876, Ericsson are sediul în Stockholm, Suedia. În 2013, compania a înregistrat venituri în valoare totală de 34,9 miliarde USD (227,8 miliarde coroane suedeze). Ericsson este listată la Bursa Nordică OMX din Stockholm și pe NASDAQ din New York.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *