Rezultatele studiului „Internetul în viața de zi cu zi” arată că românii sunt cei mai mobili utilizatori de internet din această parte a Europei,...

Google7Rezultatele studiului „Internetul în viața de zi cu zi” arată că românii sunt cei mai mobili utilizatori de internet din această parte a Europei, majoritatea dintre ei îşi încep ziua on-line, scriu bloguri şi au o atitudine foarte deschisă faţă de noile tehnologii. Iar acesta este, în doar câteva „tușe”, portretul utilizatorului român de internet, conform rezultatelor studiului comandat de Google şi realizat în cinci ţări: România, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria şi Polonia.

Românii apreciază tabletele şi smartphone-urile mai mult decât polonezii sau maghiarii, vor să fie on-line chiar şi atunci când se află pe o insulă pustie, au început să urmărească mai mult videoclipuri de pe internet decât programe TV, dar sunt încă reticenţi în privinţa plăţilor on-line.

Să vedem cum arată numeroasele faţete ale românilor conectați la internet:

  • numai 32% dintre români folosesc internetul aproape în fiecare zi (în medie), cel mai scăzut procent dintre cele cinci ţări incluse în studiu, aproape jumătate faţă de Ungaria (62%) şi Slovacia (61%). Aproape jumătate dintre români (45%) intră pe internet cel puţin odată pe săptămâni, potrivit datelor Eurostat
  • 67% folosesc smartphone-uri sau telefoane mobile pentru a se conecta la internet, iar 32% folosesc tabletele, procente mai mari decât în celelalte cinci ţări
  • par să fie foarte deschişi faţă de noutăţile tehnologice, cum ar fi căutarea vocală: 60% dintre respondenţi sunt deschişi la acest tip de inovații, cel mai mare procent dintre toate cele cinci ţări
  • 75% accesează paginile de socializare şi 72% comunică on-line prin mesaje text, însă femeile socializează mai mult pe internet decât bărbații
  • dacă ar ajunge pe o insulă pustie, jumătate dintre femei ar alege să ia cu ele un calculator sau un smartphone conectat la internet. În cazul bărbaţilor, prima opţiune este un cuţit (36%), însă la o distanţă foarte mică de dispozitivul conectat on-line (34%)
  • laptop-urile şi calculatoarele personale sunt cel mai des folosite pentru căutări on-line, în timp ce smartphone-urile şi tabletele se folosesc pentru accesarea reţelelor de socializare
  • o treime dintre românii aflaţi în mediul on-line intră pe internet de îndată ce se trezesc
  • banii şi internetul nu se împacă atât de bine: numai 35% dintre cei care intră on-line fac operaţiuni bancare astfel (pe ultimul loc între cele cinci ţări) şi suntem penultimii în ceea ce priveşte cumpărăturile on-line (60%)
  • sunt cei mai împătimiţi autori de bloguri dintre toate ţările participante în studiu: 12% deţin bloguri, în timp ce în celelalte ţări procentul abia ajunge la 7%.

Studiul a fost realizat de IIBR cu ajutorul metodei CAWI (studiu on-line) în cadrul proiectului „Internetul în viaţa de zi cu zi” care a inclus cinci ţări: Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria şi România. În fiecare ţară, studiul a cuprins 1.000 de respondenţi în vârstă de cel puţin 15 ani, care folosesc internetul în mod regulat (cel puţin o dată pe săptămână).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *