Anul acesta, BRD Groupe Société Générale marchează 15 de ani de la încheierea procesului de privatizare prin intermediul căruia Societe Generale a devenit acţionarul...
Philippe Lhotte, Preşedintele-Director General al BRD / SURSA foto: wall-street.ro

Philippe Lhotte, Preşedintele-Director General al BRD / SURSA foto: wall-street.ro

Anul acesta, BRD Groupe Société Générale marchează 15 de ani de la încheierea procesului de privatizare prin intermediul căruia Societe Generale a devenit acţionarul majoritar al băncii. Istoria BRD Groupe Société Générale începe în anul 1923 când, la iniţiativa Statului Român şi cu participarea Băncii Naţionale a României, se înfiinţează Societatea Națională de Credit Industrial (SNCI).

Naţionalizată în anul 1948, SNCI este redenumită „Banca de Credit pentru Investiţii”. În anul 1958, banca obţine monopolul finanțării pe termen mediu și lung a industriei româneşti, devenind „Banca de Investiții”. Instituția devine astfel principalul vehicul al investiţiilor realizate de stat în economie şi distribuie cea mai mare parte a finanțărilor acordate României de instituţiile financiare internaţionale. În 1990, Banca de Investiţii obţine licenţa de bancă universală şi îşi schimbă numele în Banca Română pentru Dezvoltare (BRD). În urma unui proces de privatizare, în anul 1999, Société Générale devine acţionarul majoritar al BRD.

În cei 15 de ani de prezență pe piața bancară din România, BRD Groupe Société Générale a devenit lider în principalele zone de activitate. BRD a adus în România unele dintre cele mai inovatoare tehnologii și a dezvoltat sisteme menite să le ofere clienților produse personalizate, confort și siguranţă.

În cei 15 ani, BRD Groupe Société Générale s-a evidențiat prin inovație, marcând numeroase premiere:

– Robo, automatul de plată a facturilor în formă de robot ce a contribuit la degrevarea ghișeelor de o mare parte din trafic. Robo a reușit să preia peste 60% din volumul facturilor plătite cu cash. Există 800 astfel de automate instalate în rețeaua BRD, care realizează aproximativ 13 milioane de operațiuni pe an;

– MYBRD Mobile, prima soluţie de mobile banking care permite plăţile către un număr de telefon;

– “BRD Express”, cel mai ambiţios proiect de dezvoltare a unei reţele bancare de pe piaţa românească. Acesta a definit un concept nou de agenție bancară în relaţia cu clienţii persoane fizice, care se bazează pe trei caracteristici-cheie: proximitatea faţă de clientela potenţială, simplitatea şi rapiditatea operaţiunilor și confortul clientului; din conceptul BRD Express au derivat aplicaţii precum BRD Blitz, agenţia din mediul rural, şi BRD 24h, agenţia automatizată;

– Singura bancă din România care și-a extins rețeaua, în medie, cu mai mult de 1 agenție pe zi. La sfârșitul anului 2006, rețeaua băncii număra 600 de unități. În prezent, banca are peste 880 de unităţi;

– BRD este singura bancă din România care a stabilit un record mondial de emitere, în cadrul organizaţiei VISA, cu peste 500.000 de carduri emise în 2 luni, în decembrie 2005 şi ianuarie 2006.

– Lansarea primului card Black din țară şi unicul, la momentul lansării, din Europa Centrală şi de Est;

– BRD a acordat primul credit prin Programul ”Prima Casă”, demarat în iulie 2009;

– BRD a lansat primele carduri personalizate din România – A la Carte – precum şi primele carduri contactless

– Singura bancă din România prezentă în topul mondial al factoringului

BRD Groupe Société Générale este de asemenea un actor social, implicat în comunitate prin proiecte şi programe care se concentrează pe activităţi sociale, culturale şi sportive. În anul 2008, BRD lansează cel mai mare program de donaţii salariale. Prin donaţii în valoare de peste 600.000 de euro, programul a contribuit la dezvoltarea proiectelor de integrare şi educaţie pentru peste 4.000 de copii şi tineri din România. Contribuţia totală a BRD la programele de responsabilitate socială derulate în ultimii 15 ani depăşeşte 15 milioane de euro.

„BRD Groupe Société Générale împlinește anul acesta o vârstă frumoasă, care aduce cu ea multe reușite. În cei 15 ani care au trecut de la privatizare, am câştigat o poziţie de lider pe piaţă şi le-am oferit clienților cele mai bune și inovatoare soluții bancare. Am realizat o legătură strânsă cu societatea românească implicându-ne în dezvoltarea ei sustenabilă în zone pe care le considerăm foarte importante pentru progres: educaţie, integrare, cultură şi sport”, a spus Philippe Lhotte, Preşedintele-Director General al BRD.

Strategia BRD Groupe Société Générale se bazează pe susţinerea succesului echipelor clienţilor săi, fie că este vorba despre familiile sau companiile lor. Astfel, BRD respectă valorile care stau la baza ideii de echipă: responsabilitatea, încrederea, oferirea de produse şi servicii flexibile şi inovatoare, precum şi promisiunea că este o companie guvernată de principiile eticii şi transparenţei.

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor şi banca nr. 1 pe piaţa românească a creditelor sindicalizate. BRD – Groupe Société Générale are 2,3 milioane de clienţi şi operează o reţea de aproximativ 880 de unităţi. Cu peste 2,3 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de peste 21.600 de POS-uri şi 1.500 de ATM-uri, BRD este banca nr. 1 pe piaţa românească a cardurilor. Cu operaţiuni de factoring de 918 milioane de euro în 2013, BRD este liderul pieţei de factoring din România.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 154.000 de angajaţi în 76 de ţări şi 32 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:

–       Retail banking în Franţa

–       Retail banking internaţional, servicii financiare şi asigurări

–       Corporate & investment banking, private banking, administrare de active şi servicii pentru investitori

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *