Kooperativa 2.0, agenția digitală de promovare online din București specializată în campanii cu și pentru bloggeri, a lansat serviciul Brandstorming, o platformă online prin...
romaniaKooperativa 2.0, agenția digitală de promovare online din București specializată în campanii cu și pentru bloggeri, a lansat serviciul Brandstorming, o platformă online prin care companiile pot realiza studii de cercetare de piață în mediul online.

Unul dintre studiile realizate de Brandstorming în mediul online este Percepția românilor despre brandul de țară al României.

Conform studiului de cercetare Percepția românilor despre brandul de țară al României, respondenții caracterizează țara, în proporție de 66%, prin cuvinte pozitive: frumoasă, acasă, minunată, pitorească etc., iar 33,6% caracterizează România prin cuvinte negative: corupție, sărăcie, haos, paradox. Studiul a fost realizat în mediul online, pe un eșantion de 223 de respondenți, de către Kooperativa 2.0, în colaborare cu Mednet Marketing Research Center.

Conform acestui studiu,  respondenții se simt mândri că sunt din Romania într-o proporție de 59,6%, în timp ce 31,4% se simt uneori mândri, iar 9% susțin că nu sunt mândri că sunt din România. 21,5% dintre respondenți au ascuns, cel puțin o dată, faptul că sunt din România când au fost plecați în străinătate.

Respondenții consideră, într-o proporție de 61%, că ospitalitatea este trăsătura românilor care ar trebui promovată, inventivitatea 52,5%, adaptabilitatea 48,9%, inteligența 48%.

În top 10 personalități reprezentative pentru Romania, pe primul loc este Nadia Comăneci, urmată de Constantin Brâncuși și Gheorghe Hagi. În top 10 simboluri culinare reprezentative pentru România, pe primul loc sunt sarmalele, urmate de mămăligă și mici.

11,7% dintre respondenți consideră că imaginea României în Europa este foarte rea și 37,2% consideră că aceasta este rea. Tot 37,2% consideră că imaginea țării este satisfăcătoare. Doar 9%  consideră că imaginea este bună și 0,9% foarte bună. Astfel, 93,8% nu sunt mulțumiți de felul în care este promovată România.

Întrebați ce își amintesc din campanile de promovare a României, 27,8% nu își amintesc nimic, 22% dintre respondenți au răspuns că frunza, 21,1% reclamele tv, 12,6% scandalurile, 10,8% costurile ridicate, 8,1% Elena Udrea, 7,2% denumirea campaniilor.

27,4% dintre respondenți susțin că promovează România prin recomandarea obiectivelor turistice, 30,9% vorbind frumos despre țară, 18,8% printr-un comportament civilizat, 17% scriind pe blog.

Brandul de țară este definit de către 59,2% dintre respondenți ca fiind „crearea unei identități unice și competitive”.

53,8% dintre respondenți nu știu dacă România are nevoie de o strategie de brand de țară, 44% consideră că România are nevoie de brand de țară în timp ce doar 2,2% consideră că România nu are nevoie de așa ceva. Respondenții consideră că beneficiile brandului de țară sunt: dezvoltarea turismului (85,7%), creșterea economică (67,3%), promovarea culturii (65,9%), promovarea propriilor mărci (64,6%), dezvoltarea societății (57%), descoperirea propriei identități (45,3%), creșterea ratingului de țară (44,4%), diferențierea românilor de rromi (39,9%).

Analizând datele studiului de cercetare, am realizat un top al brandurilor românești pe care respondenții le-ar recomanda străinilor: Borsec 68,6%, Napolact 55,6%, Gerovital 55,2%, La Dorna 52,5%, Jolidon 47,1%, Farmec 43,9%, Plafar 43,5%, Fares 37,2%, Poiana 31,4%, Cris-Tim 15,7% , Dacia 4%.

Din punct de vedere al educației respondenților, 45,3% au ca ultim nivel de studiu facultatea și 26,5% studii post universitare. De asemenea, au acces la informații din mediul online, 47,1% dintre aceștia având cel puțin un blog propriu.

Instrumentul anchetei sociologice a fost promovat și aplicat în mediul online unui eșention de 223 de respondenți, în perioada 17-22 iunie 2013. Marja de eroare a studiului este de ±4,23%.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *