Compania americană de curierat UPS, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa internaţională de profil, a înregistrat în primul trimestru al acestui...
upsCompania americană de curierat UPS, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa internaţională de profil, a înregistrat în primul trimestru al acestui an un profit operațional de 1,5 miliarde de dolari, în scădere cu 106 milioane de dolari față de rezultatele consolidate de anul trecut.

Vremea neobișnuit de aspră a avut un impact negativ în ceea ce privește profitul operațional, care s-a depreciat cu aproximativ 200 de milioane de dolari, pe fondul creșterii costurilor corelată cu o creștere diminuată a veniturilor. Volumul mediu zilnic de livrări din SUA a crescut cu 4,2%, avans generat mai ales de numeroasele colete cu greutate redusă din comerțul electronic.

Marja operațională pe serviciile internaționale a crescut cu 14,0%, înregistrând o creștere a volumului zilnic de colete de 7,9%. Profitul operațional și marginile s-au îmbunătățit pe divizia de distribuție și transporturi de mărfuri cargo.

În primul trimestru din 2014, compania a raportat câștiguri per acțiune diluată de 0,98 USD, în scădere cu 0,06 USD față de rezultatele obținute în perioada similară a anului trecut.

Pentru primul trimestru din 2013, UPS a raportat câștiguri per acțiune diluată de 1,08 USD, care a inclus 30 de milioane de dolari câștigul de capital legat de încercarea de preluare a companiei TNT.

”În primul trimestru, mai mulți jucători din economia Statelor Unite au fost afectați de condițiile meteorologice severe, iar acest lucru a fost observat în rezultatele operaționale în scădere, comparativ cu anul precedent, pe care UPS le-a înregistrat”, a declarat Scott Davis, președinte și CEO UPS. ”Segmentele internațional și distribuție și transporturi de marfă au beneficiat de un impuls pozitiv în condițiile în care clienții au utilizat noile produse lansate în urma investițiile strategice realizate de UPS pentru consolidarea portofoliului.”

Poziția privind lichiditățile

Pentru cele trei luni încheiate la 31 martie, UPS a generat un flux de numerar de 1,9 miliarde de dolari. Compania a plătit dividende de 596 de milioane de dolari, o creștere de 8,1% per acțiune față de anul anterior și a răscumpărat 6,8 milioane de acțiuni pentru aproximativ 660 de milioane de dolari.

Colete pe piața internă SUA

Venitul total înregistrat pe piața internă a SUA a înregistrat o creștere de 2,6%, până la 8,5 miliarde de dolari, comparativ cu trimestrul anterior. Volumul zilnic de colete a crescut cu 4,2%, cu cele mai mari creșteri înregistrate de serviciile UPS SurePost și UPS Second Day Air.

Acest segment a contribuit cu 927 de milioane de dolari la profitul operațional, în scădere cu 158 de milioane de dolari față de anul anterior, fapt cauzat de vremea nefavorabilă pe timpul iernii.

Compania s-a confruntat cu pierderi de venituri și costuri suplimentare din cauza perturbărilor în rețea în mai mult de jumătate din zilele lucrătoare din acest trimestru.

Costurile înregistrate cu plata orelor suplimentare pentru angajați, achiziția de spații de transport și îndepărtarea zăpezii au crescut substanțial comparativ cu anul precedent. Marja operațională s-a contractat cu 220 de puncte de bază, până la 10,9%.

Veniturile totale per colet au scăzut, față de anul anterior, cu 1,5%, pe fondul schimbării în mixul de produse și clienți, precum și al scăderii taxelor suplimentare de combustibil. Mixul de produse a continuat să fie dominat de creșterea rapidă înregistrată de UPS SurePost. Tot mai mulți retaileri din comerțul online aleg acest produs pentru a satisface cerințele clienților pentru care costurile de livrare sunt importante.

Colete internaționale

Veniturile internaționale au crescut cu 5,0% și au generat un profit operațional de 438 de milioane de dolari, înregistrând o creștere de 12% față de rezultatele de anul trecut. Marja operațională s-a extins cu 14% pe fondul creșterii eficienței în rețea și leverage-lui in-country.

Pe o bază raportată, segmentul a înregistrat o creștere a profitului operațional cu 24%, comparativ cu anul precedent, până la 352 de milioane de dolari. Acesta reflectă impactul unei taxe pe profitul operațional de 39 de milioane de dolari în 2013, în contextul tentativei de achiziționarea a TNT.

Livrările la export au crescut cu 7,7% pe fondul unui avans de 15% înregistrat în Europa și a unor creșteri modeste înregistrate în Asia și Americi. Transporturile transfrontaliere în Europa au continuat să crească rapid pe măsură ce consumatorii migrează spre distribuția pan-europeană folosind soluțiile UPS.

Pentru a susține creșterile semnificative ale schimburilor intra-europene și intercontinentale, compania a anunțat finalizarea proiectului de extindere a HUB-ului aerian din Koln, Germania. În urma investiției de 200 de milioane de dolari, capacitatea facilității a crescut cu 70%.

Serviciile domestice din afara SUA au crescut cu 8,1%, cu vârfuri de creștere în Europa și Canada. Polonia a înregistrat cea mai mare creștere, de 20%, dintre țările europene, în același timp, Germania și UK au contribuit semnificativ.

Venitul mediu pe colet a scăzut cu 2,1% pe fondul schimbării mixului de produse, în condițiile în care produsele non-premium au înregistrat un avans de aproape 13%, eclipsând parcursul pozitiv al creșterilor produselor premium.

Distribuție și transporturi mărfuri cargo

Profitul operațional pe acest segment a crescut cu 3,5%, până la 148 de milioane de dolari. Marginea operațională s-a extins cu 30 de puncte de bază, până la 6,8%, pe fondul aprecierilor asociate cu diviziile de Forwarding și Distribuție.

Divizia Forwarding a înregistrat o creștere a profitului operațional și a marjei de-a lungul acestui trimestru pe măsură ce unitatea s-a adaptat schimbărilor pieței. Creșterea livrărilor și tonajului înregistrată de serviciile internaționale de transport de marfă (International Air Freight) a fost compensată de scăderea veniturilor per livră. Divizia de transporturi peste ocean (Ocean Freight) și de Brokerage au raportat creșterea veniturilor și a marjei operaționale. 

Câștigurile înregistrate de retail și healthcare au determinat o creștere a veniturilor diviziei de Distribuție. Profitul operațional s-a apreciat cu peste 10% în pofida costurilor adiționale pentru extindere de-a lungul trimestrului.

Veniturile UPS Freight LTL au crescut ușor cu 3,1% per chintal (aproximativ 100 de livre în SUA). Atât tonajul, cât și profitul operațional au fost impactate negative de vremea nefavorabilă pe timpul iernii.

Perspective

”De-a lungul trimestrului, creșterea implicită a afacerilor a fost perturbată de vremea nefavorabilă”, a declarat Kurt Kehn, director financiar UPS. ”Suntem optimiști pe fondul tendințelor pozitive observate în businessul nostru și ne așteptăm ca până la finalul anului să obținem rezultatele previzionate inițial. Pe fondul unui început de an într-o notă provocatoare, ne așteptăm la un câștig pe acțiune diluată la limita inferioară a estimărilor noastre anuale, cuprinse între 5,05 USD și 5,30 USD.”

UPS (NYSE: UPS) este cea mai mare companie de curierat din lume şi unul dintre liderii mondiali în furnizarea de servicii de transport de mărfuri şi distribuţie, oferind o gamă largă de opţiuni pentru sincronizarea fluxurilor de bunuri, informaţii şi fonduri. Cu sediul central în Atlanta, SUA, UPS deserveşte peste 220 de ţări şi teritorii din întreaga lume. Acţiunile UPS sunt tranzacţionate la Bursa de Valori din New York (UPS). 

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *