În contextul preocupărilor privind introducerea tichetelor de masă în format electronic, Chèque Déjeuner România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa tichetelor...
image_cheque_dejÎn contextul preocupărilor privind introducerea tichetelor de masă în format electronic, Chèque Déjeuner România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa tichetelor cadou, și compania de consultanţă GfK România au realizat un studiu referitor la nivelul de acceptare a instrumentelor electronice de către angajatorii și angajații din România.

Studiul calitativ realizat în rândul managerilor români care acordă tichete de masă, și-a propus să investigheze cum este perceput noul suport electronic, precum și care sunt avantajele și barierele identificate de angajatorii români în introducerea acestui instrument electronic.

La capitolul beneficii, angajatorii menționează, din punct de vedere al așteptărilor, reducerea activităților interne și a costurilor de producție și distribuire a tichetelor. În plus, aceștia văd o posibilitate reală de a asocia tichetele de masă în format electronic cu campanii de responsabilitate socială corporativă, prin comunicarea atitudinii responsabile față de mediul înconjurător. La celălalt pol, managerii români au și reticențe determinate de modul de implementare a noilor proceduri, rețeaua restrânsă de afiliați sau costurile suplimentare pe termen scurt.

„Publicarea normelor pentru tichetul de masă în format electronic aduce clarificări suplimentare referitoare la adoptarea și utilizarea acestui instrument, menționând măsurile aplicabile pentru principalele categorii implicate: angajatori, angajați, emitenți și afiliați. Ce trebuie însă reținut este faptul că angajatorii au libertatea de a alege suportul pe care vor acorda tichetele de masă și că ambele formate respectă aceleași principii și set de reguli, au aceeași valoare și aceeași destinație. Rămâne însă de văzut pe termen mediu și lung care va fi gradul de adoptare al acestui nou format și care va fi profilul companiilor care vor alege suportul electronic”, declară Elena Pap, Director General Cheque Dejeuner România.

Angajatorii incluși în studiu au menționat că ei consideră că angajații sunt deschiși la introducerea tichetelor de masă electronice datorită eliminării posibilității de pierdere sau deteriorare a tichetelor pe hârtie. Un alt plus constă în posibilitatea utilizării unor fracții din valoarea tichetului. La capitolul dezavantaje au fost precizate numărul redus de parteneri și greutatea în verificarea soldului disponibil.

Acordarea tichetelor de masă în România este reglementată prin Legea nr. 142/1998. La mijlocul lunii noiembrie 2013 a fost publicată Legea nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, care introduce posibilitatea ca angajatorii să acorde salariaților tichete de masă în format electronic sau pe suport hârtie. Printre cele mai importante modificări și adăugiri aduse Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, se numără: posibilitatea emiterii tichetelor de masă în format electronic, eliminarea limitei de utilizare a 2 tichete/zi, posibilitatea acordării unui număr mai mare de tichete pentru salariații care muncesc mai mult de 8 ore/zi, precum și modul de gestionare a acestora.

În cazul tichetelor în format electronic, angajatorul va suporta toate cheltuielile legate de suportul electronic și de funcționarea lui, precum și costurile suplimentare: pierdere sau furt suport, pierdere pin, blocare suport, etc. De asemenea, suportul electronic dedicat tichetelor de masă, se poate utiliza doar într-o rețea de parteneri, având contract de acceptare a tichetelor de masă în format electronic cu unitatea emitentă și doar pentru achiziționarea produselor alimentare. Nu sunt permise operațiuni precum: retragerea de numerar sau efectuarea de tranzacții.

Indiferent de suportul tichetelor de masă -hârtie sau electronic- acestea au aceeași valoare nominală, stabilită prin lege (în prezent, 9.35 lei), se acordă după aceleași reguli – câte 1 tichet pentru fiecare zi lucrătoare sau interval de 8h (în cazul angajaților care lucrează în ture), sunt destinate exclusiv achiziționării produselor alimentare, parcurg etape similare din punct de vedere al procesării comenzii și respectă restricțiile privind interdicția achiziționării de produse nealimentare, de țigări sau băuturi alcoolice.

Tichetele de masă reprezintă, în România, principalul beneficiu extra-salarial, asigurând productivitatea crescută și o masă sigură propriilor angajați. Prin acordarea tichetelor de masă angajatorul beneficiază de economii de până la 45% datorită facilităților fiscale.

Fondat în anul 1964, de la introducerea în Franța a tichetelor de masă, Grupul Cheque Dejeuner își întemeiază originalitatea pe structura și organizarea sa. Grupul are o ofertă variată de tichete/ carduri socio-culturale și de servicii. Grupul Cheque Dejeuner este prezent în Franța, Italia, Spania, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria, Maroc, Polonia, Portugalia, Germania, Turcia și Mexic.

Portofoliul de produse Cheque Dejeuner România include tichetele de masă Cheque Dejeuner, tichetele cadou Cadhoc, tichetele sociale Cheque de Services, tichetele de vacanță Cheque vacances, tichetele de creșă Cheque bebe și kiturile cadou EMOVA.

Influenta tichetului de masa pe diversele categorii implicate

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *