Mai mult de o treime din mall-urile din România trebuie să treacă prin procese de înnoire şi îmbunătăţire, sunt de părere reprezentanții Immpuls, companie de consultanţă,...

dubai_mall_insideMai mult de o treime din mall-urile din România trebuie să treacă prin procese de înnoire şi îmbunătăţire, sunt de părere reprezentanții Immpuls, companie de consultanţă, proiectare şi project management în real estate.

Aceștia apreciază că cel puţin 500.000 mp din centrele comerciale existente necesită operaţiuni de adaptare la condiţiile şi tendinţele de piaţă. Cu investiţii de până la 500 EUR/mp, costurile de refurbishment pentru mall-urile existente se ridică la peste 200 mil. EUR. Din totalul lucrărilor, reconversiile şi extinderile pentru îmbunătăţirea mixului de chiriaşi reprezintă 40% din valoarea investiţiilor necesare unui centru comercial.

„Face-lift-ul interior şi exterior face în general parte din ciclul normal de viaţă al mall-urilor în orice piaţă. Însă centrele comerciale existente din România trebuie să facă mai mult şi să investească în modificări funcţionale care să îmbunătăţească mixul de chiriaşi pentru a capitaliza oportunităţile şi tendinţele consumatorilor sau pur şi simplu pentru a supravieţui”, declară Tudor Popp, Managing Partener Immpuls Real Estate Solutions.

„Facilităţile de entertainment şi petrecere a timpului liber sunt elementele cheie ale mall-ul social. Vom vedea în perioada următoare completarea zonelor de food court cu casual dining şi creşterea tipului şi a calităţii ofertei de entertainment. Concomitent, proprietarii de mall-uri trebuie să valorifice piaţa de cinema, care, deşi în creştere cu 14% anul trecut, are încă o rată de penetrare scăzută de 0,45, în comparaţie cu alte pieţe, unde raportul dintre bilelete vândute şi populaţia totală este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) şi 3 (Franta)”, completează Popp.

Proiectele de modernizare includ operaţiuni de face-lift (îmbunătăţirea esteticii prin materiale şi design – care necesită în medie 30% din investiţiile totale), reconversii funcţionale şi extinderi (cu o pondere de 40% din costuri), precum şi upgrade tehnic, pentru a respecta cerinţele retailerilor internaţionali sau nevoia de eficientizare a costurilor (îmbunătăţiri care reprezintă aproximativ 30% din investiţiile de modernizare).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *