INTERVIU: Mircea Dima visează să ducă Hickery în Silicon Valley INTERVIU: Mircea Dima visează să ducă Hickery în Silicon Valley
In timpul liceului a participat la olimpiadele si concursurile de informatica. In clasa a 12-a a obtinut argint si calificarea in lotul national restrans... INTERVIU: Mircea Dima visează să ducă Hickery în Silicon Valley

In timpul liceului a participat la olimpiadele si concursurile de informatica. In clasa a 12-a a obtinut argint si calificarea in lotul national restrans (top 16 pe tara). In timpul facultatii a participat la o serie de concursuri internationale, unde a obtinut diferite premii. A lucrat ca intern la Adobe in Bucuresti si la Facebook in Palo Alto, California, dar a mai avut si alte joburi in Bucuresti si Amsterdam. Astazi este antreprenor si viseaza la propria companie in Silicon Valley. Echipa Gadget & Trends Magazine ii doreste succes!

Gadget & Trends Magazine: Salut Mircea! Cand ai luat decizia de a merge pe drumul antreprenoriatului?

Mircea Dima: In decembrie 2011, fiind in anul 3 de facultate si lucrand la Balaur.ro, imi doream sa descopar muzica noua intr-un mod eficient. Pana atunci, imi filtram singur feed-ul de pe Facebook, iar alte solutii, precum Youtube, nu erau satisfacatoare. Am avut o idee de a crea un sistem de recomandari si am stat o noapte intreaga creand un site unde lumea putea posta si da like la melodii de pe Youtube, iar ei primeau recomandari pe baza gusturilor.

In urmatoarea saptamana am strans vreo 50 useri si am observat calitatea recomandarilor devenind mai buna decat cele de pe Youtube. Atunci am decis sa merg pe drumul antreprenoriatului. Deoarece participasem la cateva concursuri in echipa cu Florian Marcu, am decis sa ii povestesc ideea, iar lui i s-a parut foarte misto, asa ca am decis sa creem Hickery.

G&T Magazine: Iti mai aducei aminte de prima zi de munca? Care erau planurile tale initiale atunci si cum a decurs totul pana azi?

mircea dima

Mircea Dima, co-founder Hickery

Micea Dima: Hickery a trecut prin multe idei, initial fiind o platforma unde gaseai recomandari de muzica, filme, stiri, etc, doar in ultimele 2 luni orientandu-ne spre aplicatii separate: Hickery Music. La inceput nu eram prea bine organizati, dar timpul ne-a ajutat sa invatam multe lucruri si sa ne putem descurca in toate problemele unui business.

Gadget & Trends Magazine: Cum arata, in prezent, o zi de munca? Se imbina cu pasiunea?

Pasiunea noastra pentru muzica si tehnologie este unul din motivele pentru care am decis sa creem Hickery. O zi de munca e impartita in rezolvarea diferitelor probleme care apar, imbunatatirea sistemului, precum si dezvoltare de business si promovare.

Gadget & Trends Magazine: Ce imi poti spune despre proiectul Hickery (descriere)? Cum vezi, astazi, concurenta in acest domeniu?

Mircea Dima: Hickery Music, aplicatia pe care ne orientam toata atentia, este o aplicatie care iti ia melodiile la care ai dat like si share, le clasifica in genuri de muzica si iti face un playlist cu ele. De asemenea iti ofera si recomandari personalizate pe baza gusturilor. Concurenta este mare, dar noi inovam in acest domeniu si asta ar trebui sa ne urce direct in top.

Gadget & Trends Magazine: Care a fost cel mai greu proiect de dezvoltat si de ce?

Mircea Dima: Sistemul de recomandari care sta in spatele Hickery este cu siguranta un challenge deoarece el trebuie sa ofere recomandari foarte bune si sa se descurce cu volumul imens de date ce vine de pe Facebook.

Gadget & Trends Magazine: Ce imi poti spune despre concurenta locala pe acest domeniu?

Mircea Dima: Cum spunea Corina Iordache in Adevarul: “Cand am intrat pe Hickery Music ma asteptam sa fie un fel de Zonga sau Deezer, dar in schimb am zis: This is the s*it”

Gadget & Trends Magazine: Cat de profesionisti sunt antreprenorii/tinerii romanii comparativ cu ceilalti europeni?

Mircea Dima: E greu sa fac o astfel de comparatie, in schimb pot spune un lucru observat la antreprenorii romani: le este frica sa isi expuna ideile deoarece cred ca le vor fi furate. Mai exact, se pune mult accentul pe idee in loc sa se puna pe implementare.

Gadget & Trends Magazine: Ce actiuni/proiecte ai/aveti in plan pentru a atrageti noi clienti?

Mircea Dima: Momentan aplicam diverse tehnici de growth hacking pentru a creste numarul de useri. Din cate am observat functioneaza “word of mouth” si dorim sa ajutam lumea sa raspandeasca vorba mult mai usor si eficient.

Gadget & Trends Magazine: Care sunt urmatorii pasi in cariera/business?

Mircea Dima: Momentan suntem in etapa in care trebuie sa crestem numarul de useri cat mai repede. Urmatoarea etapa ar fi sa fim acceptati intr-un accelerator de business cat mai bun sau sa obtinem finantare. Momentan avem doar servere in valoare de 20.000 euro castigate la un concurs de startup-uri organizat de Rackspace.

Gadget & Trends Magazine: Ce inseamna pentru tine cuvantul antreprenor? Care este diferenta intre antreprenor si angajat in Romania?

Mircea Dima: Antreprenorul, in opinia mea, este o persoana care are o viziune si face orice ii sta in putinta ca sa transforme acea viziune in realitate. Hickery isi doreste sa inoveze modul in care lumea descopera continut nou. Angajatul in schimb trebuie sa execute ideile altora.

Gadget & Trends Magazine: Cat de mult conteaza echipa? Cati angajati aveti?

Mircea Dima: Echipa este probabil cea mai importanta, acesta fiind si motivul pentru care l-am ales pe Florian: am dorit sa fie cel putin la nivelul meu. Momentan suntem doar eu si Florian. Mai avem cateva persoane care ne mai sfatuiesc. Asteptam intai sa obtinem finantare, altfel nu avem cum sa avem angajati.

Gadget & Trends Magazine: Unde te vezi peste 3-5 ani?

Mircea Dima: Probabil in Silicon Valley fiind unul din leaderii unei multinationale numite Hickery.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *