Filiala locală a grupului elveţian Geberit, unul dintre cei mai mari jucători mondial de pe segmentul tehnologiilor sanitare, au înregistrat anul trecut o creştere...
Filiala locală a grupului elveţian Geberit, unul dintre cei mai mari jucători mondial de pe segmentul tehnologiilor sanitare, au înregistrat anul trecut o creştere a businessului cu circa 10% până la nivelul de 6 milioane de euro.

Catalin Mitroi, Director General Geberit Romania 3

Potrivit oficialilor companiei, principalul motiv pentru acest plus al vânzărilor o reprezintă revenirea segmentului construcţiilor, atât pe partea de renovări – care contribuie în proporţie de 60% la încasările companiei –  cât şi pe cea de construcţii noi, în special pe segmentul rezidenţial.

„În 2013, cifra de afaceri Geberit România a depășit pragul de șase milioane de euro. Afacerile Geberit au continuat să se dezvolte an de an din 2009 – cel mai greu an la nivel local pentru companie – n.red. – și până în prezent, creșterea fiind până la 10% pe an. Acest trend se va menține și în 2014, susținut în continuare de segmentele industrial și comercial, însă observăm o revenire și pe segmentele rezidențial și al spațiilor de birouri”, a declarat, în cadrul unei întâlniri cu presa, Cătălin Mitroi, director general Geberit România.

Potrivit acestuia, pentru 2014, compania estimează o creştere de până la 10% a afacerilor, similară cu cea de anul trecut.

În ceea ce priveşte segmentele de piaţă pe care sunt prezente produsele companiei, o pondere însemnată o are cel al construcţiilor rezidenţiale – 60%.

“Observăm o schimbare a ponderilor în ultimii ani. Dacă înainte de criză cererile ne veneau din partea clienţilor care ne doreau produsele în clădiri de tip office, hoteluri, centre comerciale sau instituţii de stat, acum vedem o cerere crescută pe partea de rezidenţial”, a mai spus Mitroi.

În România, Geberit este prezentă de 10 ani, produsele companiei fiind utilizate atât în cadrul proiectelor publice, precum sediul Guvernului, Teatrul Național București, Aeroportul Internațional Henri Coandă sau stadioanele Național Arena și Ion Moina, cât și în cadrul proiectelor private de mari dimensiuni, de la centre comerciale, clădiri de birouri și hoteluri, la hale industriale.

Printre proiectele imobiliare private în care se regăsesc produse Geberit, rezervoare încastrate și uneori sisteme de drenare a apei pluviale, se numără: hotelurile Athenee Palace Hilton, Grand Hotel du Boulevard, JW Marriott Grand Hotel, ansamblul multifuncțional Palas Iași (care include centrul comercial, două clădiri de birouri și un hotel de 4 stele), centrele comerciale Iulius Mall din Cluj-Napoca și din Timișoara, AFI Palace Cotroceni şi Ploieşti, Polus Center, Promenada Mall, Cocor, proiectele comerciale dezvoltate de New Europe Property Investments (NEPI) la Galați și Ploiești, clădirile de birouri Sky Tower și Floreasca Office, Green Court Bucharest, Petrom City, precum și spațiile de birouri și halele industriale Continental din Timișoara, Bosch din Blaj şi Inna Schaeffler din Braşov.

La nivel local, vânzările Geberit se realizează în acest moment prin intermediul a şapte importatori, reţelele de tip DIY având o pondere de 60%.

“În ultimii ani, cererea pentru rezervoarele încastrate a crescut considerabil şi în ţara noastră, iar acest lucru se observă în vânzările reţelelor de bricolaj. Apetitul consumatorilor români pentru rezervoarele încastrate s-a dezvoltat în ultimii ani și este în creștere, chiar dacă deocamdată suntem departe de Polonia sau Rusia, unde rezervoarele la semi-înălțime din plastic aproape că nu există pe piață. Însă faptul că la nivel global, au fost deja vândute peste 60 de milioane de rezervoare încastrate, dublu față de numărul de unități Volskwagen Golf,  una dintre cele mai vândute mașini din lume, este un semnal pozitiv care influențează inevitabil și obișnuința de consum a românilor”, a adăugat Cătălin Mitroi.

Potrivit acestuia, compania va aduce în portofoliul local şi alte inovaţii precum rigolele de scurgere pentru duşuri și sifoane pentru diferite aplicații sau toaletele cu funcţii de bideu. “În Japonia, 50% dintre utilizatorii finali folosesc toaletele cu funcţii de bideu. Acest produs începe să fie în tendinţe şi la noi, dar piaţa trebuie să se mai dezvolte. E bine că în zece ani am văzut că românii încep să scape de temeri legate de siguranţa rezervoarelor încastrate în perete sau a vaselor suspendate”, a mai spus managerul Geberit România.

În ceea ce priveşte posibilitatea deschiderii unei unităţi de producţii în ţara noastră, oficialii Geberit au declarat că nu au luat încă în considerare acest lucru. “Noi producem milioane de unităţi, facem mass-production, iar o astfel de investiţie trebuie să fie eficientă”, au declarat aceştia. În acest moment, filiala locală importă produse de la fabricile Geberit din Germania şi Elveţia, în principal, rezervoarele aparente de plastic fiind aduse din Slovenia.

În prezent, valoarea pieţei locale HVAC (heating, ventilation and air conditioning) este estimată la circa un miliard de euro.

Grupul elvețian Geberit aniversează 50 de ani de la fabricarea primului rezervor încastrat pentru vasul de toaletă, un eveniment care a revoluționat piața instalațiilor și a amenajărilor interioare. Peste 60 de milioane de astfel de produse Geberit au fost vândute din 1964 și până în prezent, în toată lumea.

Geberit a fost înființată ca o afacere de familie de către Caspar Melchior Albert Gebert, în anul 1874, în orașul elvețian Rapperswil, În 1905, Albert Emil Gebert, fiul lui Caspar, inventează și produce primul rezervor pentru vasul de toaletă din lume, realizat din lemn căptuşit cu plumb şi fitinguri din plumb, care va fi temelia dezvoltării viitoare, iar în 1952 este produs primul rezervor de plastic. Un an mai târziu, în 1953, Geberit devine marcă înregistrată, astăzi grupul fiind prezent în 41 de țări prin birouri proprii.

Produsele Geberit sunt recunoscute atât pentru inovație, cât și pentru fiabilitate, compania furnizând constant o garanție de 10 ani pentru rezervorul încastrat și o disponibilitate de 25 de ani pentru piesele de schimb ale rezervoarelor, după ieșirea acestora din fabricație. În ceea ce privește inovația, Geberit investește constant în cercetare și dezvoltarea de noi produse, doar în 2013 aceste investiții ajungând la 50 de milioane de franci elvețieni.

Compania operează birouri de vânzări în 41 de ţări și are 17 locaţii de producţie în şapte ţări diferite. Principalele locaţii de producţie sunt localizate în Elveţia, Germania şi Austria.

Grupul Geberit a generat un volum de vânzări de 2,3 miliarde de franci elveţieni în 2013 şi numără 6.200 angajaţi. Geberit are sediul central în Eleveţia, Rapperswil-Jona şi a fost listat pe bursa elveţiană din 1999; în 2012 acţiunile Geberit au fost incluse în SMI (Swiss Market Index).

3A_21_skan_UP_WH_WithoutShower_PreWall_Sigma20

2014 Bathroom 2_B Omega30

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *