Logistica, depozitarea, software-ul de gestiune a stocului și a site-ului sunt printre cele mai mare probleme cu care se poate confrunta un antreprenor care...
startupLogistica, depozitarea, software-ul de gestiune a stocului și a site-ului sunt printre cele mai mare probleme cu care se poate confrunta un antreprenor care decide să pornească un start-up pe segmentul de e-commerce, ajungând să reprezinte și până la 30% din costurile totale.

Potrivit estimărilor realizate de Frisbo, prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală, lansată la începutul anului de Okian, externalizarea procesului operațional prin e-fullfilment poate înjumătăți costurile operaționale și face magazinul funcțional din momentul zero.

Potrivit reprezentanților Frisbo, orice investitor într-un start-up de e-commerce știe că va avea de investit în construcția și promovarea magazinului său online și își va aloca cea mai mare parte a bugetului în această direcție. Însă costurile cele mai puțin evidente, de care depinde evoluția eficientă a business-ului, sunt cele de operare efectivă a magazinului online. Acestea pot varia pentru un start-up de la minim 10% până la 30% din cifra de afaceri.

“Cineva trebuie să coordoneze apariția optimă a produselor pe site, de la imagini până la informațiile de produs, să opereze promoții pe site, newslettere sau cuplaje de produse. Pe lângă acestea, partea cu adevărat nevăzută este preluarea efectivă a comenzilor, procesarea lor, facturarea, depozitarea, împachetarea, livrarea, retururile sau plângerile. Toate acestea presupun procese elaborate, spațiu, angajați, sisteme software, iar pe măsură ce magazinul online ia amploare, ele vor trebui scalate în consecință”, declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Potrivit acestuia, avantajul utilizării unui serviciu de e-fulfillment este că transformă costurile operaționale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea mărfii, facturarea, împachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului într-un cost direct, legat de numărul de comenzi realizate și de cantitatea de marfă aflată în stoc.

“Astfel dispar costurile cu chiria, salarii, achiziționarea unui software specific, iar startup-ul se concentrează pe site, produse, prețuri, promovare. Frisbo își propune să înlocuiască costul operațional de minim 10% din cifra de afaceri cu un cost direct de cel mult jumătate din acesta”, afirmă Colceriu.

Costurile comparate ale unui start-up cu stoc de 30.000 euro, cu până în 20 comenzi/zi și 2.000 de produse (*)

Tip Cost

Pe cont propriu

Prin e-fulfillment

Investiția în marfă

30.000 euro

30.000 euro

Chiria pe spațiul de depozitare

>200 euro/lună

<100 euro/lună

Construcția site-ului

1.000-10.000 euro

1.000-10.000 euro

Preluarea și procesarea a până în 30 comenzi/zi

Minim 1 salariu fix, indiferent de numărul comenzilor

1 euro/comandă, până în 600 euro/lună, variabil în funcție de numărul comenzilor

Împachetare, etichetare, predare curier a până în 20 de comenzi/zi

Minim 1 salariu fix, indiferent de numărul comenzilor

1 euro/livrare, deci până în 600 euro/lună, dar variabil în funcție de numărul comenzilor

Livrare curier

Cca. 10 lei/comandă

Cca. 10 lei/comandă

Încasarea banilor de la clienți

Cca. 2,5%

Cca. 2,5%

Managementul conținutului site-ului a 2000 de articole

1 salariu fix, indiferent de numărul comenzilor

10 cenți/articol/lună, adică 200 euro/lună

Management de gestiune/analiză comenzi  și marfă (software)

>15.000 euro

35 euro/user/lună (sistem de gestiune și analiză cloud)

(*)Cu roşu, costurile operaționale

Pe lângă reducerea cu până la 50% a costurilor operaționale, avantajul principal al utilizării unui serviciu de e-fulfillment este că lansarea business-ului se produce instant, din momentul în care site-ul este înființat și marfa devine disponibilă.

Frisbo este prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală, lansată la începutul anului de Okian, unul dintre principalii comercianți de carte din România, cu o investiție de 500.000 de euro. Încă de la lansare, Frisbo a preluat gestiunea a două magazine online: recentul lansat Leonardo.com.ro și magazinul de carte Okian.ro, alături de noua sa extindere în SUA, Okian.com.

E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor. Cu sediul central în Brașov, Frisbo deține o infrastructură de 1.400 de metri pătrați din care își propune să deservească mai multe magazine online.

Okian realizează comerţ cu carte străină și românească de peste 15 ani, fiind reprezentant în România al Pearson ELT, parte din cel mai mare grup educațional din lume, Pearson Education.

  • Roxana

    22/04/2014 #1 Author

    Are vreo modalitate de integrare cu website-ul? Sau e vorba efectiv de inlocuirea angajatilor companiei cu personal extern, al Frisbo?

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *