Încep prin a spune simplu: nu sunt hater! Si nici nu vreau să devin, însă atunci când cineva greșește merită taxat. Iar presupusul rebranding...

OLX.roÎncep prin a spune simplu: nu sunt hater! Si nici nu vreau să devin, însă atunci când cineva greșește merită taxat. Iar presupusul rebranding realizat de Mercador.ro nu îmi pare o strategie/decizie prea isteață pentru piața locală.

De ce? Pentru că de la lansarea în România în 2010, Mercador.ro a reușit să devină lider de piață, cu peste două milioane de anunțuri online gratuite. În plus, conform unui studiu realizat de GfK la finalul anului 2013, Mercador.ro s-a aflat pe primul loc în ceea ce privește notorietatea la nivelul site-urilor de anunțuri din Romania. De asemenea, Mercador.ro este cel mai accesat site din nișa sa, cu aproximativ 4,3 milioane de utilizatori unici la nivel lunar (SATI.ro). Să nu uităm de banii (mulți) investiți în campanii publicitare, pe toate mediile, și de notorietatea brandului câștigată în România (“Intră pe Mercador și găsești cumpărător”).

Și cu toate astea, Mercador dispare. Nu moare, Mercador.ro doar se transformă. În OLX.ro. Decizia a venit direct de la vârf, iar Naspers, din care face parte grupul Allegro, proprietarul Mercador.ro, a hotărât ca și alte site-uri ce aparțin grupului din Bulgaria, Ungaria, Polonia, Kazakstan și Belarus să treacă prin acest proces de rebranding, alăturându-se platformelor de anunțuri ce poartă același nume în peste 100 de țări.

Chiar dacă nu a fost realizat niciun fel de studiu pentru a vedea impactul în piața locală, după cum spune Cristina Gheorghițoiu, Business Manager OLX.ro, caracterul local al businessului rămâne indiscutabil. „Tot ce vom face în continuare pe OLX.ro va ține cont de specificul pieței și de nevoile românilor care utilizează site-ul nostru, pentru a le livra acestora cea mai eficientă platformă de anunțuri din România” adaugă Cristina Gheorghitoiu.

Fără a furniza nicio cifră importantă care să ne arate investiția în rebranding sau cea care a fost realizată anterior în promovarea mercador.ro, Cristina ne mai spune sec:  “cea mai importantă schimbare este numele site-ului. Totodată, procesul de rebranding se va derula gradual, iar o perioadă de timp (câteva luni de zile) brandurile vor funcționa în paralel. „Vom investi cât este necesar în campanii TV, online și radio”, adaugă reprezentantul OLX.ro. Anunțurile vor rămâne în continuare gratuite, dar există și variante de promovare contra-cost.

Iar dacă vă întrebați de unde provine numele OLX.ro, răspunsul sună cam așa: din expresia “online exchange”. Care e părerea ta?

Your email address will not be published. Required fields are marked *