Pe 11 aprilie s-a lansat proiectul educațional pentru liceenii din capitală pasionați de robotică și programare, susținut de Freescale România în parteneriat cu Junior...

jarPe 11 aprilie s-a lansat proiectul educațional pentru liceenii din capitală pasionați de robotică și programare, susținut de Freescale România în parteneriat cu Junior Achievement România. Opt echipe de liceeni selectați de la 10 colegii din București vor lucra, pe parcursul a patru întâlniri, în echipă cu ingineri embedded software pentru a programa mini-roboți care să parcurgă cu viteză maximă un circuit conceput de inginerii Freescale România.

32 de liceeni din București pasionați de programare și inginerie software participă la un proiect educațional unic susținut de Freescale România împreună cu Junior Achievement România: în opt echipe, tinerii vor petrece 15 ore pe parcursul a patru întâlniri în compania unor ingineri embedded software pentru a programa un roboțel pentru o sarcină de tipul “line follower”.

Lansarea proiectului STEM Innovation Challenge a avut loc la sediul Freescale România, iar scopul activității este să ajute tinerii pasionați de tehnologie să descopere domeniul embedded software, printr-o experiență practică și originală. Calibrând senzori, comandând motoarele la viteza maximă și învățând learning by doing cum pot folosi limbajul de programare C, liceenii se vor întrece în echipe pentru ca mini-roboții programați să parcurgă cu viteză maximă un circuit conceput de inginerii companiei.

„Un elev ce-și descoperă pasiunea pentru informatică are, practic, o infinitate de aplicații spre care se poate îndrepta. Limbajul de programare C folosit într-un mod aproape de hardware, în sfera embedded, este o direcție nu foarte facilă de care o parte relevantă din juniori se ferește – alegând să investească timp în alte paradigme de programare. Însă tocmai rigurozitatea impusă de limbaj și exprimarea low-level sunt factori ce oferă o înțelegere adâncă a modului în care siliciul funcționează. Exact asta este ceea ce ne dorim prin acest șir de evenimente: nu un concurs, ci o serie de întâlniri informale cu oameni ce mănâncă C “pe pâine” la serviciu, în speranța de a-i determina pe elevi să investească timp în programarea embedded.” (Cristian Măcărăscu, inginer Freescale și organizator al proiectului STEM Innovation Challenge).

“Proiectul a început foarte promițător și chiar sunt foarte entuziasmat de cum va decurge în continuare, pentru că sunt sigur că și mentorii noștri se vor bucura împreună cu noi” a spus Andrei Dumitrescu, unul dintre participanți, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național Ion Creangă din București.

Elevii au fost selectați în urma unui test de programare în limbajul C și a motivației lor, finaliștii studiind în clasele a X-a și a XI-a la: Colegiul Național George Coșbuc, Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, Colegiul Național Grigore Moisil, Colegiul Național Ion Creangă, Colegiul Național Iulia Hașdeu, Colegiul Național Mihai Viteazul, Colegiul Național Sf. Sava, Colegiul Național Spiru Haret și Colegiul Tehnic de Arhitectură și Lucrări Publice I. N. Socolescu.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *