Potrivit celor mai recente date ale Organizaţiei Germane pentru Turism (DZT), Germania este pe locul doi în topul preferinţelor turiştilor europeni pentru petrecerea vacanţelor...
BerlinPotrivit celor mai recente date ale Organizaţiei Germane pentru Turism (DZT), Germania este pe locul doi în topul preferinţelor turiştilor europeni pentru petrecerea vacanţelor şi pe locul trei între destinaţiile europene în ceea ce priveşte preferinţele turiştilor din întreaga lume.

Iar turiştii români nu fac notă discordantă, ţara cu cea mai puternică economie europeană primind în 2013 peste 583.000 de călători români. În acelaşi timp, înnoptările turiştilor români în hotelurile, hostelurile sau pensiunile germane s-au ridicat la 637.882, cu 14,6% mai mult comparativ cu 2012.

“În ultimii 6 ani se observă o creştere de 72,4% a înnoptărilor vizitatorilor români în Germania, cu o mică scădere în 2009, însă e de înţeles”, a afirmat în cadrul unui eveniment de presă desfăşurat azi Cristian Sallai, reprezentantul DZT pentru România.

Travel trends: câţi români merg în Germania, în ce scop şi cât cheltuiesc pentru cazare?

Din România, Institutul Federal de Statistică a numărat în anul 2012 în total peste 557.000 de înnoptări în unități de cazare cu zece sau mai multe paturi, această cifră reprezentând o creștere de peste 20 de procente față de anul 2011.

În ceea ce priveşte tipul vizitei, 40% dintre români au ales această ţară pentru petrecerea concediilor, călătoriile de business având o pondere de 29% din total, în timp ce vizitele rudelor sau alt gen de călătorii au avut o pondere de 31% în 2013.

Travel trends: plănuiți concediul pentru 2014? Nu uitați de Germania!

Şi pentru că vacanţele au cea mai mare pondere, trebuie să precizăm faptul că 56% dintre români au fost atraşi de circuitele organizate în Germania.

“Vorbim despre români cu vârste între 30 şi 40 de ani, cu venituri peste medie, care îşi doresc să viziteze cât mai mult din ţară într-un timp cât mai scurt”, a mai spus Sallai.

O cercetare a DZT privind suma cheltuită în medie de către români într-o vacanţă în Germania arată faptul că turiştii noştri au plătit în 2013, în medie, câte 558 de euro pentru o călătorie, cu 12% mai puţin comparativ cu suma plătită în 2012.

Travel trends: 38 de locuri must see în Germania

“Deşi plătesc mai puţin, am observat că sunt mai mulţi români care au ales această destinaţie pentru vacanţă. Germania începe să fie atractivă pentru tineri, care aleg hosteluri şi cheltuiesc mai puţin pentru cazare”, a precizat oficialul DZT.

Potrivit acestuia, odată ajunşi în Germania, românii alocă pentru cheltuieli circa 65 de euro/zi.

“Anul trecut am cheltuit 300 de milioane de euro în Germania”, a adăugat Sallai.

Printre oraşele preferate de români se numără Berlin, Munchen şi Frankfurt, unde turiştii ajung în mare majoritate cu maşina personală (64%), avionul (23%) sau cu autocarul (11%).

Travel trends: what to see when in Germany

Oficialii DZT au precizat şi faptul că Germania a înregistrat, pentru al patrulea an consecutiv, un record al numărului de cazări al vizitatorilor străini în ţară, în 2013 fiind înregistrat un plus de 3,7% al acestora, până la nivelul de 72 de milioane. Dintre acestea, o cotă de peste 75% o reprezintă vizitatorii din Europa, cei din Asia având o cotă de 11%, în timp ce sosirile din America au reprezentat 9,8% din total. De asemenea, în luna ianuarie a acestui an se poate observa deja o creştere de 5% a numărului de vizitatori comparativ cu luna ianuarie a lui 2013.

Aceştia se aşteaptă ca până în 2020 Germania să atragă peste 80 de milioane de înnoptări ale vizitatorilor străini, ponderea românilor care vizitează această ţară fiind estimată să crească cu 9-11%.

Antonio Tassone, Lufthansa: vrem un plus de cel puţin 5% pe piaţa din România în 2014

Turismul are o pondere de 4,4% în produsul interb brut german, adică 97 miliarde de euro, în timp ce construcţiile contribuie cu 4,3% la PIB, iar sectorul auto cu doar 3,3%.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *