Samsung a fost ales cel mai iubit brand de tehnologie de către consumatorii români, potrivit rezultatelor studiului „Top 30 cele mai iubite mărci tech”...
samsung.flickrSamsung a fost ales cel mai iubit brand de tehnologie de către consumatorii români, potrivit rezultatelor studiului „Top 30 cele mai iubite mărci tech” realizat de revista BIZ și compania de cercetare Unlock Market Research.

Samsung ocupă din nou locul 1 în acest top, în care au intrat branduri de tehnologie cunoscute, de la producători de telefoane mobile la aparate electrocasnice, respondenții români alegându-l drept cel mai iubit și folosit brand, fiind considerat un brand care inovează și ține pasul cu cerințele consumatorilor.

Referitor la rezultatele studiului și stabilitatea brandului Samsung pe prima poziție în top, Mihaela Stănoiu, Marketing Manager Samsung Electronics România și Bulgaria a declarat: „Suntem foarte bucuroși să vedem că eforturile noastre de a inova și dezvolta în permanență noi tehnologii care să răspundă nevoilor consumatorilor primesc recunoașterea acestora. Considerăm că în acest domeniu este esențial să inovezi, dar să fii relevant pentru utilizatori, pentru a le oferi zi de zi mai multă libertate și pentru a-i ajuta să-și trăiască viața la maxim. Vom continua să surprindem utilizatorii cu produse noi și atractive și sperăm să îi avem la fel de aproape și pe viitor.”

Metodologie

Studiul Unlock Market Research a măsurat gradul de notorietate, de folosire a brand-urilor investigate, precum și atasamentul consumatorilor români pentru fiecare marcă. În cadrul cercetării a fost evaluată opinia consumatorilor cu privire la patru categorii importante în care se împart brandurile de tehnologie, identificate de compania Unlock Market Research în funcție de atașamentul consumatorilor și de rata de folosire a produselor: mărci aspiraționale, mărci puternice, mărci emergente și mărci pragmatice. Cercetarea a fost realizată online, pe un eșantion de 300 de consumatori cu vârsta între 18-45 ani, bărbați și femei, majoritatea cu educație și venituri peste medie, care utilizează tehnologia frecvent. Preferința sau atașamentul pentru o marcă a fost determinat folosind metodologia MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).

Respondenții au realizat alegeri multiple între mărci, în urma cărora a fost realizat un indice de preferință. Ierarhia mărcilor a fost realizată pe baza unui index cumulat, calculat folosind scorul de preferință (MaxDiff), precum și categoriile în care este prezentă fiecare marcă. Astfel, cu cât o marcă a fost aleasă de mai mulți respondenți și este prezentă pe mai multe categorii din piață, cu atât acesta a fost clasat pe o categorie mai înaltă din top. Anul acesta, topul tech a fost extins și pe alte laturi ale tehnologiei, nu doar gadgeturi, analizând 3 categorii de branduri de tehnologie: gadgeturi, software și platforme online.

„Trendurile în piața de tehnologie își urmează traiectoria identificată anii trecuți. Tehnologia devine din ce în ce mai simplu de folosit de către oricine. Studiul de anul acesta confirmă faptul că interesul pentru tehnologie în rândul consumatorilor este în creștere. Estimăm faptul că modul în care folosim tehnologia va deveni în scurt timp un aspect definitoriu al stilului de viață”, a declarat Alexandra Cojocaru, Senior Client Service, Unlock Market Research.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *