LAUNCHub, un fond de investiţii bulgar de tip seed care dispune de fonduri în valoare de 9 milioane de euro, se pregăteşte pentru o...
launchhubLAUNCHub, un fond de investiţii bulgar de tip seed care dispune de fonduri în valoare de 9 milioane de euro, se pregăteşte pentru o nouă serie de startup-uri care dezvoltă produse gata să revoluţioneze lumea tehnologiei.

De la fondarea sa, în 2012, LAUNCHub a investit aproximativ 3 milioane de euro în 35 de echipe din Europa de Sud-Est (fondul şi-a deschis oferta de finanţare către şapte ţări europene, în afară de Bulgaria, România, Croaţia, Macedonia şi Grecia, făcând parte acum şi Slovenia şi Ucraina).

În acelaşi timp, patru start-up-uri româneşti, Appticles, GameMatch, UseTogether şi TxtFeedback, fac parte deja din portofoliul fondului de investiţii.

Am aflat de la Todor Breshkov, Managing Partner LAUNCHub, care sunt aşteptările investitorilor de la viitorii milionari ai tehnologiei, dar şi care sunt cele mai frecvente greşeli pe care le fac antreprenorii care îşi doresc mentorat şi capital pentru dezvoltarea afacerii.

Gadget&Trends Magazine: Ce căutaţi la o echipă sau un startup nou care doreşte să se alăture programului?

OLYMPUS DIGITAL CAMERATodor Breshkov: Ne dorim să avem în LAUNCHub echipe dedicate şi care îşi doresc să evolueze. Ne aşteptăm ca startup-urile care aplică la programul nostru să arate că au un produs cu potenţial, să demonstreze că ştiu bine piaţa pe care intră şi îşi cunosc consumatorii cărora li se adresează serviciile şi produsele pe care le-au creat, sau la care lucrează. Dacă au deja o bază de clienţi care au testat produsele, suntem mai mult decât încântaţi să vedem rezultate şi un feedback relevant.

În acelaşi timp, încurajăm echipele care doresc să aplice pentru un loc în programul LAUNCHub să vină cu informaţii complete şi relevante despre produsele pe care le dezvoltă pentru a ne face o idee cât mai completă asupra obiectivelor pe care le au şi a modului în care noi le putem ajuta.

Ciprian Borodescu și start-up-ul Appticles, finanțare de până la 200.000 de euro la LAUNCHub

G&T Magazine:  În opinia dvs, care sunt cele mai hot domenii pentru investiţii în acest an şi chiar şi în 2015?

TB: Focusul LAUCHub este sectorul digital-tech. În principal susţinem startup-urile care dezvoltă produse în domeniul consumer internet, e-commerce, mobile, media digitală, infrastructură cloud sau software. Recent, am adăugat în portofoliu echipe din două noi domenii extrem de interesante pentru investitori, două componente ale zonei de tehnologie care devin foarte căutate: EduTech şi HealthTech.

Experienţa ne-a demonstrat faptul că există talent în zona de inginerie tehnologică în Europa de Sud-Est şi sunt foarte mulţi tineri care au talent IT.

G&T Magazine: Care au fost cele mai frecvente 3 greşeli pe care le-aţi văzut în timpul sesiunilor de pitching ale candidaţilor?

TB: Unul dintre lucrurile pe care le vedem la majoritatea prezentărilor este lipsa de concentrare a echipelor pe informaţiile referitoare la piaţă şi le competitorii pe care îi au. Destul de des, din păcate, nu reuşesc să îşi definească în detaliu piaţa pe care doresc să intre, şi mă refer aici la chestiuni precum amplasarea pieţei, mărimea ei, orice alte elemente speficifice care trebuie luate în considerare în momentul în care îţi doreşti să porneşti o afacere.

De asemenea, este important ca ei să elaboreze un plan de acţiune în ceea ce priveşte problemele pe care produsele sau serviciile lor vizează să le rezolve şi soluţiile pe care le oferă viitorilor clienţi.

O altă greşeală destul de des întâlnită în prezentări este lipsa de focus pe soluţiile pe care le aduc la cerinţele pieţei.

G&T Magazine: Ce sfaturi aveţi pentru viitorii antreprenori?

TB: Bazat ce ceea ce am spus mai sus, ideea pe care vreau neapărat să o subliniez este nevoia de a fi mai focusaţi pe piaţă şi ceea ce fac. Ar trebui să înveţe rapid şi să ţină mereu legătura cu clienţii şi să fie la curent cu schimbările din piaţă. I-aş încuraja să ceară permanent feedback şi să pună în aplicare informaţiile primite pentru îmbunătăţirea produselor.

G&T Magazine: Ce avantaje are LAUCHub din investiţia într-un business? După cât timp se face exitul dintr-o afacere?

TB: În urma investiţiei noastre, primim un anumit procent din companie. În orice caz, ideea este că ne dorim să fim percepuţi ca şi parteneri ai fondatorilor, nu doar ca simpli investitori care aşteaptă un return of investment. În ceea ce priveşte exitul, nu avem un anumit moment în care decicem că gata, o să ieşim din afacere. Ne aliniem strategiile cu cele ale fondatorilor şi cu interesele lor, de aceea suntem într-un parteneriat pe termen lung la care lucrăm şi pe care îl dezvoltăm împreună.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *