Compania Sodexo, unul dintre principalii jucători de pe piaţa românească a tichetelor, a identificat, în urma unei analize derulate în ultimele 12 luni, principalele...
Voucher Cadou Pass 2014_SodexoCompania Sodexo, unul dintre principalii jucători de pe piaţa românească a tichetelor, a identificat, în urma unei analize derulate în ultimele 12 luni, principalele tendinţe în utilizarea și acordarea tichetelor cadou.

Astfel, potrivit datelor colectate de Sodexo, peste 85% dintre companiile care au acordat tichete cadou angajaţilor lor sau partenerilor de business pe parcursul ultimelor 12 luni activează în sectorul industrial și în servicii.

Cea mai mare cerere a venit din industria chimică și metalurgică (34%), servicii (24%) și industria producătoare de bunuri de consum (9%). Aproximativ 63% din totalul companiilor care au acordat acest beneficiu extrasalarial au peste 250 de angajați. „Am observat în rândul companiilor o tendință în creștere de la an la an în ceea ce privește motivarea angajaților cu tichete cadou. Comenzile de Paște pentru anul acesta au crescut cu 8% comparativ cu cele înregistrate în perioada similară din 2013”, spune Jean Istasse, CEO Sodexo România.

Companiile care oferă tichete CadouPass beneficiază de deductibilitatea contravalorii în limita plafonului de 2% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului. Totodată tichetele Cadou Pass beneficiază de facilități fiscale foarte importante, fiind scutite de taxele salariale, atât din perspectiva angajatorului, cât și a angajatului, în limitele prevăzute de legislația în vigoare.

Centrele comerciale de tip Mall, în topul preferințelor beneficiarilor de tichete cadou

Aproximativ 41% dintre beneficiarii tichetelor cadou Cadou Pass Sodexo utilizate în canalele de retail non-food au achiziționat de-a lungul ultimului an produse și servicii din centre comerciale de tip Mall (parfumerii, librării, dealeri de telefonie mobilă, magazine de tip Home&Deco, magazine de bijuterii).

Acestea reprezintă prima alegere în topul canalelor de retail non-food în care beneficiarii utilizează tichetele cadou. Pe locul al doilea se situează, cu un procent de 28%, magazinele de electrocasnice, iar pe a treia poziție, magazinele de îmbrăcăminte (11%). Tichetele cadou cu ajutorul cărora companiile își recompensează angajații sunt așteptate de către aceștia și utilizate în timp foarte scurt. „Media de utilizare a tichetelor cadou este de 10 zile din momentul în care beneficiarii le primesc”, declară Jean Istasse, CEO Sodexo România.

Valoare medie de 150 de lei/beneficiar/eveniment

Pentru tichetele cadou oferite de companii propriilor angajați, în limita plafonului stabilit prin lege, nu se plătesc contribuții sociale individuale (C.A.S., contribuții, concedii și indemnizații, contribuția la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, fondul de sănătate, fondul de somaj, fondul de asigurare accidente). Tichetele cadou sunt supuse impozitului pe venit, în prezent, în cotă de 16%, plătit de angajat.

Plafonul prevăzut prin lege stabilește valoarea maximă a tichetelor cadou oferite de companii angajaților lor la 150 de lei per eveniment. Majoritatea companiilor care acordă tichete cadou aleg să ofere valoarea maximă  deductibilă.

Angajații care primesc tichete cadou beneficiază de o rețea de retail de aproximativ 60.000 de unități de unde pot achiziționa cadoul pe care și-l doresc.

Compania Sodexo, al 18-lea angajator mondial, a fost înființată de către Pierre Bellon în 1966 in Marsilia, Franţa, şi este astăzi lider mondial în Soluții pentru Calitatea Vieții de Zi cu Zi.

Grupul operează în 80 de ţări cu 428.000 de angajați care împărtăşesc aceeaşi pasiune de a oferi servicii. Aproximativ 75 de milioane de oameni din întreaga lume beneficiază zilnic de serviciile oferite de Sodexo.

Din 1998, Grupul Sodexo în România, care numără astăzi 540 de angajați, oferă Soluții cuprinzătoare pentru Calitatea Vieții, precum beneficii pentru angajați, programe de incentivare, beneficii publice, servicii de alimentație/catering, precum şi managementul facilităților.

sodexo1 sodexo2 sodexo

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *