Membrii CDaCI (The Childhood Development after Cochlear Implantation) sustinuti de catre Institutul National de Surditate si alte Probleme de Comunicare, Fundatia CityBridge si Fundatia...
sanatateMembrii CDaCI (The Childhood Development after Cochlear Implantation) sustinuti de catre Institutul National de Surditate si alte Probleme de Comunicare, Fundatia CityBridge si Fundatia Sidgmore Family din USA au realizat in 2013 un studiu asupra implantarii cochleare precoce.

Acesta a demonstrat ca se pot realiza economii de aproape 400.000$ la bugetul de stat, in cazul unui copil care a suferit o operatie de implant cochlear la o varsta frageda, in comparatie cu copiii implantati mai tarziu.

Deficientele de auz sunt cele mai intalnite probleme senzoriale in tarile dezvoltate din Europa si USA unde afecteaza 1 din 1000 copii. Numai pe teritoriul Statelor Unite se ajunge in prezent la nu mai putin de 60.000 copii cu astfel de probleme.

Analiza centrului CDaCI a fost efectuata pe baza a 3 grupuri de interes, formate din copii care au suferit o operatie de implant cochlear in diferite etape de dezvoltare: pana la 18 luni, intre 18 si 36 de luni si dupa varsta de 36 de luni. Studiul a luat in considerare cheltuielile suportate de stat in ceea ce priveste asigurarea ingrijirii medicale, respectiv educatia acestor copii, prin comparatie cu sumele investite de stat in cazul copiilor care au suferit un implant cochlear mai tarziu in procesul de dezvoltare.

Rezultatele costurilor medicale totale si a complicatiilor chirurgicale sugereaza ca in cazul copiilor care au suferit un implant timpuriu se pot face economii de aproximativ 160.000$ la bugetul de stat, comparativ cu sumele publice investite pentru ingrijirea copiilor care au fost implantati cu un astfel de implant mai tarziu. Cu toate acestea, diferentele inregistrate la nivelul cheltuileilor intre cele 3 grupe de analiza nu sunt semnificative.

„Problema copiilor care sufera de deficiente de auz trebuie tratata cu seriozitate si avem obligatia de a lua in considerare toate aspectele sale, plecand de la cele sociale si de integrare a copiilor in societate si ajungand la cele cu impact economic. O evaluare economica a implantarii cochleare ofera o oportunitate de a modela costurile sociale ale unei interventii timpurii pentru un handicap semnificativ al copilariei.”, precizeaza Sonke Martin, reprezentantul Cochlear Romania, firma care a realizat primul implant cochlear din lume.

Pe de alta parte studiul american a demonstrat si diferente foarte mari in investitiile in educatia copiilor, in functie de varsta la care au suferit implantul. Astfel, pentru copiii din cadrul grupurilor analizate au fost realizate economii cuprinse intre 167.000$ si 192.000$. Aceasta diferenta demonstreaza posibilitatea integrarii acestor copii intr-un sistem de invatamant normal, spre deosebire de copiii implantati mai tarziu, care necesita programe de educatie distincte. Economiile la ingrijire medicala impreuna cu cele in domeniul educatiei, fara sa tinem cont de usurarea efortului tuturor implicati din partea familiei copilului care poate prin implantul cochlear comunica verbal cu pruncul lor, ajung la o suma impresionanta de circa 400.000$.

Studiul a fost realizat prin analiza cazurilor a 175 de copii recrutati din 6 centre din USA care aveau hipoacuzie neurosenzoriala severa sau profunda, debutata de la varsta de 1 an. Acestia au suferit implantare cochleara inainte de vasta de 5 ani si au avut pana la 6 ani de follow-up post implantare, realizat pe parcursul unei perioade medii de 3 ani.

Implantarea cochleara s-a demonstrat a fi foarte eficienta in tratarea surditatii neurosenzoriala cu imbunatatiri in capacitatile de vorbire si rezultate auditive observate la varste fragede de implantare, incepand cu varsta de noua luni dupa nasterea copilului.

Cochlear este o companie de biotehnologie la nivel mondial, care proiecteaza, produce si furnizeaza implantul cochlear Nucleus, implantul electro-acustic si implantul cu conductie osoasa Baha. Compania are sediul in Sydney si a fost infiintata in 1981.

Astazi, compania detine mai mult de doua treimi din piata de implant cochlear de auz la nivel mondial, iar un numar de peste 250.000 de persoane primesc unul dintre implanturile de auz ale companiei Cochlear din anul 1982. Produsele companiei sunt distribuite in peste 100 de tari pe plan international.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *