Se poate ca lanţul de restaurante fast food McDonald’s, una dintre cele mai mare reţele de profil din lume, să aibă ceva probleme în...
mcdonald'sSe poate ca lanţul de restaurante fast food McDonald’s, una dintre cele mai mare reţele de profil din lume, să aibă ceva probleme în ultima vreme cu atragerea unor noi clienţi, însă locaţiile sale tot au un business mai mare decât reţelele rivale, scriu jurnaliştii Bloomberg Businessweek.

Astfel, la nivelul Statelor Unite, un restaurant McDonal’s a avut în medie încasări de 2,6 miliarde de dolari în 2013. Şi asta în timp ce nr. 2 pe piaţă, Burger King, a atras numai 1,2 miliarde de dolari în medie în restaurante, potrivit datelor Carrols Restaurant Group, cel mai mare proprietar de francize Burger King.

Digital trends: Burger King îşi lansează aplicaţie pentru plăţi mobile

De ce o diferenţă de peste un miliard de dolari? “Printre factori se numără orice, de la campanii de markezing la noi produse sau decizii de deschidere a restaurantelor”, afirmă Nick Setyan, analist în cadrul Wedbush Securities.

Poate unii dintre aceştia ar putea explica şi faptul de ce pe piaţa din România Burger King nu a avut success şi s-a retras la patru ani de la deschiderea primelor restaurante.

Inedit: Cum ar arăta logo-ul brandurile pe șevaletul concurenților – Galerie Foto

Dar iată care sunt factorii cheie:

  1. McDonald’s primeşte mai mulţi clienţi în afara orelor de vârf. Decizia de a introduce meniuri speciale pentru micul dejun a fost crucială, spun analiştii. Astfel încât Egg McMuffin este parte din vocabularul consumatorilor, iar BK nu are un alt produs rival. În plus, deschiderea cafenelelor McCafe şi specializarea pe acest segment, precum şi introducerea sandvişurilor de tip wrap au fost alte decizii care ajută vânzările. Creşterea acestui segment, din afara orelor de vîrf, ar putea explica de ce Taco Bell se pregăteşte să intre pe segmentul de mic dejun cu produse specifice sau de ce Starbucks încearcă să atragă clienţii de după-amiază şi seara.
  2. Puterea lui Happy Meal. McDonald’s are cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul produselor destinate copiilor, aproximativ 10% din totalul încasărilor venind din vânzarea de Happy Meal. Între timp, Burger King se zbate să atragă iar copiii prin organizarea petrcerilor.
  3. McDonald’s mizează pe eficienţă. Serviciul drive-through poate susţine mai multe maşini în timpul orelor de vârf, iar restaurantele adaugă chiar şi o a treia fereastră pentru a servi mai mulţi clienţi şi mai repede. Timpul mediu de aşteptare în drive-through la McDonald’s este de 189,49 secunde, comparativ cu cele 198,48 de secunde la Burger King.
  4. Mai mulţi bani pentru marketing. McDonald’s cheltuieşte mai mult pe campanii de marketing comparativ cu competitorii săi. În 2012, costurile de advertising au fost de 787,5 milioane de dolari, faţă de 78,2 milioane de dolari, suma cheltuită de Burger King.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *