După o creştere finală puternică în trimestrul patru, grupul Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG), unul dintre cei mai mari retaileri de pe segmentul materialelor...
Hornbach Brasov_1După o creştere finală puternică în trimestrul patru, grupul Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG), unul dintre cei mai mari retaileri de pe segmentul materialelor de construcţii şi amenajărilor interioare, raportează o creştere a cifrei de afaceri cu 4,3 procente pentru anul financiar 2013/2014, până la nivelul de 3,369 miliarde de euro.

Cel mai mare subconcern operativ, Hornbach-Baumarkt-AG, care administrează în întreaga Europă 142 de magazine de bricolaj în nouă ţări, şi-a îmbunătăţit cifra de afaceri cu 4,4 procente, ajungând la 3,152 miliarde de euro.

Trends: Braşovenii lasă la casă 160 lei la o singură vizită în Hornbach

După rezultatele mai slabe din primul trimestru, cauzate de condiţiile meteorologice nefavorabile, Hornbach a reuşit să majoreze semnificativ ritmul de creştere comparativ cu anul precedent. Raportat la vânzările consolidate şi la ajustările cursului valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de bricolaj (DIY) au cunoscut o tendinţă ascendentă: au crescut la nivelul concernului cu 2,7%, după o scădere de 1,4% în aceeaşi perioadă a anului precedent.

Creşterea cifrei de afaceri din decursul anului financiar 2013/2014 (1 martie 2013 – 28 februarie 2014) este atribuită, în principal, celor 92 magazine de bricolaj Hornbach din Germania. Acestea au determinat o creştere a cifrei de afaceri la nivel naţional a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG cu 5 procente la 12 luni, ajungând la 1.827 milioane euro. Raportat la aceeaşi suprafaţă, adică fără a se lua în calcul magazinele inaugurate şi magazinele închise din ultimele douăsprezece luni, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 4,9 procente. Cota de piaţă la nivel naţional a crescut, în anul 2013, de la 9,3 procente la 10 procente.

Germania: Creştere semnificativă comparativ cu tendinţa pieţei

„După şocul din primăvară, aceasta este o reuşită foarte puternică în Germania“, a declarat Albrecht Hornbach, preşedintele Consiliului de administraţie al societăţii-mamă, Hornbach Holding AG.

„În anul precedent am avut o creştere semnificativă comparativ cu tendinţa negativă a pieţei şi ne-am distanţat mai mult faţă de segmentul de piaţă din punct de vedere al cifrei de afaceri raportată la suprafaţă, ajungând de la 1,5 puncte procentuale la aproximativ 5 puncte procentuale“, a mai adăugat acesta.

Hornbach consideră că motivul principal al acestei evoluţii îl reprezintă axarea consecventă pe clienţii cu proiecte de bricolaj. În plus, compania a reuşit să îşi asigure cote de piaţă care, după intrarea în insolvenţă a firmelor Praktiker şi Max-Bahr, începând din vara anului 2013, au fost redistribuite concurenţei.

Pe lângă acestea, magazinele de bricolaj au fost avantajate şi de vremea bună. Astfel, în ultimul trimestru (decembrie 2013 – februarie 2014), nu a existat pauză de iarnă pentru proiectele de construcţie şi renovare. Acest lucru a reprezentat un avantaj şi pentru dezvoltarea subconcernului Hornbach Baustoff Union GmbH. Cifrele de afaceri ale celor 27 sucursale regionale ale magazinelor de materiale de construcţii au crescut în 2013/2014 cu 4,1 procente, ajungând la 216 milioane euro.

În restul Europei: succes în procesul de recuperare a deficitului

Comparativ cu anul precedent, dinamica cifrei de afaceri a crescut simţitor şi în restul Europei. În cele opt ţări din afara Germaniei cifra de afaceri pentru segmentul DIY a crescut, incluzând magazinele inaugurate, cu 3,5 procente, ajungând la 1.325 milioane euro. Cota magazinelor din străinătate în cadrul subconcernului s-a redus datorită creşterii relativ considerabile din Germania, de la 42,4 la 42 procente. Raportat la vânzările consolidate şi la ajustările cursului valutar, la nivel internaţional, magazinele de bricolaj Hornbach au reuşit, după douăsprezece luni, să recupereze aproape integral deficitul cauzat în primul trimestru de condiţiile meteorologice nefavorabile (scădere de 0,1 procente).

Conform informaţiilor oferite de companie, începând din primăvara anului 2013, dorinţa de cumpărare a consumatorilor a cunoscut o creştere graduală odată cu sfârşitul recesiunii din Europa.

„Cumpărătorii sunt din nou dispuşi să aloce mai mulţi bani pentru construcţii şi bricolaj“, a afirmat A. Hornbach. În acest context, magazinele Hornbach din restul Europei au cunoscut o tendinţă ascendentă constantă.

„Numărul ţărilor din zona noastră de distribuţie în care s-a raportat o creştere netă a cifrei de afaceri a crescut comparativ cu anul precedent“, a mai spus A. Hornbach.

În cazul datelor procentuale şi cifrelor pot apărea diferenţe cauzate de rotunjire. Datele procentuale sunt calculate raportat la mii euro.

Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie şi se numără printre liderii de pe piaţa magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa.

Cotată la Bursa din Frankfurt încă din 1987, compania activează în 9 ţări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), operând 142 de magazine.

În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), unul în Braşov şi unul în Timişoara.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *