Anul 2014 se conturează a fi cel al superlativelor în zona de mobile messaging. La puţin timp după mega tranzacţia dintre Facebook şi WhatsApp,...
AlibabaAnul 2014 se conturează a fi cel al superlativelor în zona de mobile messaging. La puţin timp după mega tranzacţia dintre Facebook şi WhatsApp, Tango, un serviciu gratuit de mesagerie şi apeluri voce pentru Android şi iOS, a anunţat primirea unei finanţări în valoare de 280 de milioane de dolari.

Cea mai mare parte din sumă, adică 215 milioane de dolari, vine din partea gigantul chinez din e-commerce Alibaba, care îşi face intrarea tot mai agresiv pe teritorul american.

Potrivit reprezentanţilor celor două companii, Alibaba va da această sumă în schimbul unei “părţi minoritare” din acţiunile Tango şi al unui loc în board-ul companiei.

Odată cu cea mai recentă rundă de finanţare, startup-ul din Mountain View a ajuns la 367 de milioane de dolari strânşi din partea fondurilor de invesiţii.

În prezent, Tango are 200 de milioane de utilizatori înregistraţi, dublu comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acelaşi timp, compania are 70 de milioane de utilizatori lunari active, Statele Unite fiind cea mai mare piaţă a sa, cu 50 de milioane de oameni înregistraţi.  Astfel, Tango pare să aibă un business destul de asemănător cu cel al WhatsApp, Kik sau Snapchat.

Şi prezenţa globală este destul de bine stabilită, compania având o prezenţă puternică în Europa de Vest, Orientul Mijlociu şi Asia de Sud. Cu toate acestea, Tango mai are nevoie să crească pentru a ajunge din urmă WhatsApp – 450 de milioane de utilizatori activi -, WeChat – 355 milioane -, Viber – peste 100 de milioane –, sau Line – 300 de milioane de utilizatori înregistraţi la nivel global.

În orice caz, prin acel pachet minoritar şi cei peste 200 de milioane de dolari investiţi, Alibaba şi-a asigurat intrarea pe piaţa de mesagerie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *