Joi, 13 martie, în prima zi a Târgului de Turism al României, intram în curtea complexului Romepo la câteva minute după ora prânzului. Aşteptam...
2Joi, 13 martie, în prima zi a Târgului de Turism al României, intram în curtea complexului Romepo la câteva minute după ora prânzului.

Aşteptam cu interes să văd ce oferte au pregătit agenţiile de turism pentru această vară şi mâ gândeam că va trebui să îmi fac loc cu greu printre zecile de vizitatori, cei mai mulţi angajaţi în cele două turnuri din Piaţa Presei Libere, aflaţi în pauză de masă.

Însă am constat cu uimire cum aproape toţi cei pe care îi întâlneam în drum spre spaţiul de expoziţie, purtând sacoşe promoţionale, pline de oferte pentru hoteluri de cinci stele sau centre SPA, erau trecuţi de vârsta pensionării.

Înăuntru, peisajul era relativ asemănător. De departe, cele mai aglomerate standuri erau cele ale Christian Tour, Happy Tour şi TUI Travel Center, trei dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de travel.

Publicul era împărţit: dacă seniorii şi turiştii de peste 35 de ani încercau să afle cele mai bune oferte pentru vacanţe de familie ale Christian Tour, managerii se orientau spre ofertele Happy Tour.

Nu reprezintă o noutate faptul că agenţia Christian Tour este unul dintre promotorii pachetelor de vacanţă pentru seniori, cota de piaţă pe segmentul călătoriilor destinate pensionarilor fiind de circa 80-85%. “Pensionarii au mai mulţi bani decât tinerii, deşi nu s-ar crede. Sunt cei mai fideli clienţi pentru că vacanţele lor nu sunt limitate de anumite momente în care îşi pot lua concediu şi sunt dispuşi să cheltuiască. Explicaţia este că aceştia nu au credite, nu au taxe pentru şcoli”, declara recent în cadrul unei conferinţe de presă Cristian Pandel, fondatorul Christian Tour.

În scurt timp, privirile tuturor aveau să fie atrase de primarul Constanţei, Radu Mazăre, excentric aşa cum ne-a obişnuit, care şi-a făcut apariţia îmbrăcat într-un costum după modelul Ludovic al XIV-lea, autointitulânsu-se rege al Carnavalului. Alături de zeci de tinere animatoare îmbrăcate sumar, Mazăre a încercat să promoveze litoralul românesc, şi mai ales staţiunea Mamaia, în rândul pasionaţilor de mare.

Deşi a câştigat la cea mai interesantă apariţie şi a atras lumea printr-o prezentare de modă a lui Cătălin Botezatu şi prin unduirile animatoarelor, standul litoralului nu a fost singurul care a folosit metode alternative pentru a-şi câştiga public.

Ceva mai încolo, proprietarul Phoenicia Hotel împărţea baclavale, iar la standul agenţiei de turism Kusadasi, câţiva tineri îmbrăcaţi în costume turceşti umpleau de zor cornete de îngheţată.

Tot efortul lor a dat roade: cu un buget mediu alocat de 500 de euro de persoană, ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României a înregistrat vânzări de peste 12 milioane de euro.

“Putem spune că această ediţie a fost cea mai bună din ultimii şase ani, comparându-se – în ceea ce priveşte numărul de expozanţi şi suprafaţa ocupată – cu cea din 2008”, a declarat Mariana Suciu, Director General, ROMEXPO S.A

Ocupând o suprafaţă de 16.000 de metri pătraţi, în şase pavilioane expoziţionale, a 31-a ediţie a târgului a reunit peste 280 de expozanţi din România şi alte 23 de ţări.

Ofertele pentru Paşte dar mai ales pachetele Early Booking ce aduceau reduceri chiar şi de 50% au determinat peste 30.000 de vizitatori să ajungă timp de patru zile la Romexpo.

Pe locul întâi în preferinţele românilor în ceea ce priveşte destinaţiile de vacanţă a rămas tot Grecia, urmată, uimitor, de ţara noastră, Turcia şi Spania.

Fie că vorbim de Thassos, Lefkada, Corfu, Zakynthos, Creta-Chania, Turcia – Antalya sau circuitele prin Europa şi vacanțele tradiţionale în România la mare, dar şi la munte (promovate intens de Christian Tour), toate acestea au fost printre cele mai căutate oferte la Târgul de Turism al României. De asemenea, vacanţele în destinaţii exotice precum Thailanda sau India dar şi croazierele au fost printre preferatele vizitatorilor la această ediţie. De exemplu, unul dintre circuite exotice promovate de agenţia de turism Dal Travel, Rwanda-Uganda, propus de Revelion, va fi reiterat în această toamnă, peste 20 de persoane fiine interesate de această aventură. Oficialii agenţiei au precizat faptul că un astfel de circuit ajunge la 1.500-2.000 de euro de persoană, acestea fiind populare în rândul persoanelor de peste 40 de ani, interesate de cultură.

Una peste alta, ediţia de primăvară a târgului a dezmorţit puţin piaţa turismului din ţara noastră, după o iarnă în care sezonul de schi a fost ratat din cauza lipsei zăpezii.

Târgul de Turism al României îşi aşteaptă din nou vizitatorii la ediţia de toamnă, ce va avea loc între 13 şi 16 noiembrie tot la Romexpo.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *