Reprezentanţii Kaspersky Lab, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa serviciilor de securitate endpoint, au realizat un studiu care dezvăluie motivele pentru...
femeiReprezentanţii Kaspersky Lab, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa serviciilor de securitate endpoint, au realizat un studiu care dezvăluie motivele pentru care femeile au un comportament mult mai prudent atunci când utilizează internetul.

Un raport cu privire la diferențele de comportament dintre femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte siguranța online, arată că bărbații au tendința de a-şi asuma mai frecvent riscuri mai mari, în timp ce atitudinea femeilor față de securitate este adaptată pentru o viaţă mai lungă – femeile trăiesc, în medie, cu șase ani mai mult decât bărbații. Studiile arată că stilul de viață, mai mult decât genele sau hormonii, are un impact mai mare asupra așteptărilor diferite de la viață.

Potrivit unui studiu  european, femeile folosesc internetul la fel de entuziast precum bărbaţii, dar fac acest lucru în mod diferit. Raportul efectuat de Kaspersky Lab în parteneriat cu Universitatea din Wuerzburg (Germania), cu privire la diferențele de comportament în funcţie de gen, arată că bărbații au tendința de a căuta mai mult divertisment, jocuri și conținut cu tentă sexuală, în timp ce femeile caută să comunice şi să interacţioneze cu prietenii sau partenerii romantici.

“De două ori mai mulți bărbați decât femei au raportat diferite tipuri de atacuri malware în timpul perioadei de cercetare”, a declarat prof. dr. Frank Schwab, psiholog mass-media la Universitatea din Wuerzburg. „Societatea se aşteaptă ca fetele să fie mai responsabile, mai obediente și mai reținute din punct de vedere sexual, astfel, în funcție de sex, sunt îndeplinite anumite roluri, ceea ce duce la diferențele stereotipe de gen”, a completat prof. dr. Frank Schwab.

Deci, cine are dreptate – un risc mai mare aduce cu sine o recompensă pe măsură?

Când vine vorba de asumarea riscurilor, femeile preferă să lase această responsabilitate bărbaţilor. De ce s-ar pune femeile în pericol atunci când bărbaţii se oferă voluntari pentru a testa toate riscurile? Strategia femeilor pare a fi nu doar mai sigură în lumea online, dar şi mai promițătoare în ceea ce privește o viață mai lungă. De asemenea, natura grijulie a femeilor duce la un comportament mai comunicativ și atent atât în online, cât și în viaţa de zi cu zi. În ceea ce privește asumarea de riscuri, acestea par să adopte calea considerată mai rezonabilă şi, drept rezultat, evită riscurile și adoptă un mod mai sigur de viață.

„Există un risc crescut de infectare după vizitarea anumitor tipuri de website-uri – inclusiv site-urile pornografice și de jocuri de noroc”, explică David Emm, cercetător de securitate în cadrul Kaspersky Lab. „Nu conținutul acestor site-uri în sine le face mai puțin sigure, dar faptul că ele atrag un număr mare de vizitatori – și atunci când sunt mulţi vizitatori, apar şi infractorii cibernetici. Aceste site-uri le oferă infractorilor accces la un număr mare de victime potențiale, psihologia umană jucând, de asemenea, un rol important în ceea ce priveşte aceste site-uri, deoarece victimele sunt, de obicei, mai puțin dispuse să depună plângere dacă sunt infectate în timp ce folosesc unul dintre aceste site-uri cu conţinut pornografic, decât dacă se află pe site-ul unei bănci”, a completat David Emm, cercetător de securitate în cadrul Kaspersky Lab .

Însă, siguranţa rămâne un subiect important pentru toți, dar în special pentru bărbați, care au tendința de a uita sau de a trece cu vederea riscurile. În general, un software antivirus trebuie să fie instalat pe orice dispozitiv care este conectat la internet.

Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial. Pe parcursul celor 16 ani de existenţă, Kaspersky Lab a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii mari. Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *