În 2013, Romtelecom și-a continuat evoluția, bazându-se pe câțiva piloni esențiali de dezvoltare: soluții ITC la cheie, servicii TV și de Internet. În același...
Nikolai Beckers, CEO Romtelecom şi COSMOTE România

Nikolai Beckers, CEO Romtelecom şi COSMOTE România

În 2013, Romtelecom și-a continuat evoluția, bazându-se pe câțiva piloni esențiali de dezvoltare: soluții ITC la cheie, servicii TV și de Internet. În același timp, din punct de vedere al veniturilor înregistrate, o contribuție solidă au avut-o și serviciile de wholesale.

Astfel, în T4 2013, Romtelecom a raportat venituri cu 8,8% mai mari comparativ cu T4 2012, ajungând la 162,7 milioane euro. Veniturile înregistrate pentru întreg anul 2013 au fost de 609,5 milioane euro, menținându-se relativ stabile în comparație cu 2012. De asemenea, EBITDA pentru T4 2013 a fost mai mare cu 13,3% în comparație cu T4 2012.

Cea mai mare rată de creștere a veniturilor în T4 2013 în comparație cu T4 2012, de peste 470%, a fost înregistrată de soluțiile de sisteme (ITC), consolidând astfel poziția de lider a Romtelecom pe acest segment. Compania implementează soluții ITC la cheie (care includ managed services, virtualizare desktop etc.) pentru clienții corporate, fiind responsabilă, de asemenea, cu operarea soluțiilor respective.

În ansamblu, anul 2013 a fost plin de provocări şi realizări totodată, pentru operaţiunile fixe şi mobile. Pentru segmentul fix, soluţiile ITC furnizate de Romtelecom au înregistrat cele mai impresionante rate de creştere. Serviciile de Internet şi TV au contribuit semnificativ la evoluţia companiei în termeni de venituri şi număr de clienţi. Veniturile din serviciile pentru operatori au jucat şi ele un rol relevant în stabilitatea financiară a companiei. Pentru segmentul mobil, un reper cheie al ultimului trimestru din 2013 a fost reconfigurarea radicală a portofoliului de abonamente, un pas revoluţionar marcat de COSMOTE, având la bază inovaţia prin simplitate şi comunicare nelimitată. Sunt încrezător că performanţa din 2013 este rezultatul răspunsului pozitiv al clienţilor la iniţiativele noastre comerciale şi dovada că strategia pe care am conceput-o este cea corectă”,

Nikolai Beckers, CEO Romtelecom şi COSMOTE România

Numărul de clienți TV a înregistrat o creștere de 7%, ajungând la peste 1,3 milioane la sfârșitul anului 2013. Baza de clienți de Internet broadband a crescut cu 4,5% în aceeași perioadă, echilibrând tendința de descreștere a serviciilor tradiționale de voce. În ceea ce privește ratele de creștere a veniturilor, cea pentru serviciile de Internet a fost de 7%, respectiv 7,4% pentru serviciile TV, la nivel de trimestru. În total, Romtelecom a raportat o creștere a numărului de abonamente, care a ajuns la peste 4,85 milioane la finalul lui 2013.

O contribuție semnificativă în privința veniturilor totale raportate de Romtelecom pentru T4 2013 au avut-o serviciile de wholesale, în creștere cu 31,1% față de T4 2012, având o tendință pozitivă similară pentru întreg anul, în pofida trendului negativ generat de măsurile de reglementare care au impus scăderea tarifelor de terminare.

Romtelecom:

  • Venituri totale mai mari cu 8,8% în T4 2013 vs. T4 2012;

  • Venituri din soluții de sisteme (ITC) mai mari cu 470% în T4 2013 vs. T4 2012;

  • Numărul de abonați TV în creștere cu 7% în 2013 vs. 2012;

  • Peste 4,85 milioane abonamente.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *