Are o experienţă de peste 20 de ani pe piaţa locală a telefoniei mobile, experienţă dobândită la Ericsson și ulterior Sony Ericsson. De peste...
Radu-IonescuAre o experienţă de peste 20 de ani pe piaţa locală a telefoniei mobile, experienţă dobândită la Ericsson și ulterior Sony Ericsson. De peste un an, Radu Ionescu s-a întors la o “dragoste mai veche” cu care plănuieşte să câştige în 2014 cel puţin un procent din piaţa românească de profil.

Este omul care a adus, în premieră, la nivel european smartphone-urile Philips şi a readus România pe harta unuia dintre cei mai mari producători de electronice din lume. Ionescu este responsabil pentru toate activitățile de marketing și vânzări privind comercializarea telefoanelor sub logo-urile Philips și Xenium.

Spuneam că revine la o dragoste mai veche pentru că, anterior jobului actual, Radu Ionescu a fost, între 2007 și 2009, Distribuitor pentru Philips Dictation, iar între anii 2003 și 2008 a fost Reprezentant Distribuție telefoane mobile Philips în România.

Gadget&Trends Magazine: Ce îşi doresc românii acum în materie de telefoane mobile şi de ce aţi hotărât să intraţi şi să faceţi testul pe România cu acest produse?

Radu Ionescu: Practic e mai mult decât un test. E adevărat că România a fost prima dar e doar o chestiune de resurse. Eu am lucrat cu ei înainte şi de aceea, când au dorit să intre s-au orientat către o persoană pe care o cunoşteau în Europa. Eu am fost singurul interesat şi care încă mai aveam legătură cu industria pentru a demara acest proiect. Acesta este un aspect, în ceea ce priveşte paşii. Deja anul trecut au angajat în Polonia pe cineva, asta înseamnă că vor aduce portofoliul şi acolo în prima parte a acestui an. De obicei trebuie să te uiţi ce mai vrea piaţa, să creezi contacte, să ajustezi portofoliul. Durează cam 6-9 luni până scoţi efectriv produsele pe o piaţă unde eşti nou intrat.

Gadget trends: Philips aduce in magazinele din Romania modelul Xenium W3568

Eu am început colaborarea cu Philips în noiembrie 2012, am avut 2 telefoane la finalul lui iulie 2013 şi am stat cu ele până la începutul lui noiembrie, când am avut din nou în stoc 3 smartphone-uri. Abia anul acesta o să capitalizăm şi o să avem un portofoliu coerent în zona de smartphone-uri. Portofoliu care va urma cele două direcţii, una cu baterie, şi una tradiţională, telefoane care se disting doar prin brand, Philips, pentru că suntem un brand. Orice ar argumenta oricine, în România Philips e un brand. Asta contează. Mai degrabă cineva cumpără un brand.

Puteţi spune, ok, dar tot chinezeşti sunt. Însă există un sistem de control. Philips cu asta se ocupă, controlează calitatea, specificaţiile tehnice, controlează designul şi comunicarea. China face ce ştie mai bine, însă mai departe totul este controlat de Philips.

G&T Magazine: Aveţi mulţi ani de experienţă în domeniu, însă nu v-a fost teamă să intraţi şi să luptaţi pe un domeniu controlat de brandurile mari, cu tradiţie, vorbim  aici de Samsung, de Apple, de branduri cu vânzări mari şi, de ce să nu o spunem, cu priză la public? W6500

R.I: Dacă te uiţi în două case, una are sigur ceva Philips. Discutăm despre acelaşi lucru, este doar o chestiune de platformă şi de acceptanţă. Până la urmă şi Samsung vinde Android. De fapt discutăm despre Android, iOS şi alte sisteme de operare. Cam acolo se împarte piaţa. Celelalte sunt manufacturi care fac sub un brand. Iar brandurile se împart şi ele în tip A, B… Ca să nu mai spun că există, cu siguranţă, o convergenţă între multe dispozitive şi platforma respectivă pentru că asta e rolul unui dispozitiv complex: poate fi conectat cu orice, cu televizorul, cu maşina de spălat, cu orice. Mai devreme sau mai târziu, acea casă inteligentă o să fie mass-market. Important este cât de “cumpărabilă” ar fi.

Niciodată o marcă nu o să dispară dacă are destulă energie ca să se suţină în comunicare. Şi Philips este una dintre puţinele mărci la nivel mondial care se susţine de peste 130 de ani. A trecut prin două războaie mondiale… Răspunsul este că e o piaţă care explodează şi din această cauză, Philips vrea să fie acolo. Trebuie să fii acolo, să faci business.

G&T Magazine: Care este portofoliul actual de smartphone-uri Philips?

R.I: E greu de spus. Sunt câteva zeci, dar în România în acest moment am adus 5 până acum, au rămas trei şi o să mai lansăm anul acesta trei. Portofoliul nostru ar trebui să fie constant pe la 6-7 gadgeturi. Nu e singura platformă pe care mergem, cred că vom aduce şi câteva feature phones pentru că şi acolo este piaţă, chiar dacă nu evoluează aşa rapid, se vând câteva milioane bune de feature phone-uri în România. Cred că aproape o treime din telefoanele vândute la noi sunt smartphone-uri. În alte pieţe mai dezvoltate cred că proporţia este undeva la jumătate sau 65% smartphone-telefoane cu butoane. La noi e încă vorba despre ce îşi doreşte segmentul mass-market şi de preţuri sub 60 de euro.

G&T Magazine: Spre ce nivel de preţ se îndreaptă Philips?

R.I: Spre toate segmentele, pentru că un segment le trage pe celelalte. E un lucru interesant. Piaţa se împarte în trei segmente de telefoane pe care consumatorii sunt dispuşi să le cumpere: există nivelul de 700-750 de lei, un alt segment mai jos, undeva la 400-450 de lei şi segmentul peste 1.000 de lei. Între aceste segmente, telefoanele mobile sunt destul de greu de vândut şi destul de puţin cerute, cel puţin la noi în ţară. Poate, eu ştiu, dacă vorbim despre un Samsung care are specificaţii uimitoare, sau care este extrem de dorit de consumatori, atunci ar fi dispuşi să îl cumpere.

Gadget trends: Philips a adus în România două noi modele dual sim de smartphone Xenium – GALERIE FOTO

De exemplu, dacă ai un telefon pe care îl vinzi la 1.200-1.300 de lei, dar decizi să îl duci spre 1.000 de lei, se vede imediat cum explodează vânzarea pentru că sunt foarte mulţi care îşi doresc să aibă ceva care este mai costisitor, iar când devine mai accesibil, tind mai degrabă spre acest gen de device-uri.

Însă segmentele cele mai puternice ca volum sunt acestea până în 750 de lei, cel puţin aşa a fost anul trecut, şi de 1.000 de lei. Cred că anul acesta vor fi extrem de dorite dispozitivele din zona aceasta de 100-100 şi puţin de euro şi din ce în ce mai multe mărci.

FR_W8510_CN_hi (1)Cele mai agresive în preţ sunt mărcile locale, însă avantajul nostru în faţa mărcilor locale, în afară de brand, este şi sistemul de manufactură. E cu totul altceva să ai manufactura în casa ta şi să controlezi în proporţie de 80 până la 100% şi sistemul de control al calităţii şi designul Philips. Vom avea modele interesante în acest an, veţi vedea.

G&T Magazine: Cum merge colaborarea cu operatorii locali?

R.I: Ne-am dat seama că putem câştiga cotă de piaţă doar dacă intrăm la operatori. Am intrat deja, la Cosmote, cu un telefon de până în 500 de lei. Fără niciun fel de publicitate făcută, nici măcar prezenţă pe site la vedere, deja operatorul are comenzi peste numărul alocat. Suntem în discuţii şi cu ceilalţi operatori, însă intri acolo unde îţi e cel mai uşor să intri, unde găseşti oportunitatea cea mai potrivită. Noi am găsit-o şi trebuie să o capitalizăm, aşa că probabil vom lărgi portofoliul de acolo. Până la jumătatea anului vom avea cu siguranţă mai multe dispozitive în portofoliul operatorului, cel mai probabil 3-4.

G&T Magazine: Vor avea dintre dispozitivele ce urmează să fie lansate sau şi din cele existente?

R.I: Le vom aduce doar device-uri noi. Încercăm să dezvoltăm portofoliul. Ţinta mea este să am în orice moment la operator 3-4 modele, dar e o chestiune supusă discuţiilor. Ţine şi de acceptanţa pieţei. Cosmote a fost primul care a spus că este interesat de portofoliul nostru.

G&T Magazine: Pe când o tabletă Philips?

R.I: Am început discuţiile despre acest proiect anul trecut pe la început. Cred că am avut vreo 4 sau 5 specificaţii până la finalul lui 2013 când am decis să nu facem şi o tabletă pentru că acolo marginile sunt mici şi intri pe un teren prea plin. Plus că, cel puţin eu, nu văd utilitatea. Eu am avut tabletă însă nu cred că am folosit-o mai mult de două luni. Culmea, nici copiii mei nu o folosesc. Mi se pare că tableta e un hibrid: dacă vreau să fac ceva pe tabletă, fac mai bine pe calculator. Iar diferenţa dintre tabletă şi telefon este doar cea de ecran. Însă oricum e prea mică ca să fie folosită pe post de calculator şi prea mea ca să o ţin după mine pe post de telefon.

G&T Magazine: Cum a evoluat domeniul tehnologiei în ţara noastră?

R.I: Când vindeam Ericsson undeva pe la începutul anilor 2000 şi vedeam că a apărut primul smartphone, eram total bulversaţi. Era ceva extraornidar, dar nu vedeam utilitatea. Acum 5 ani e explodat totul.

Din momentul în care a apărut GSM-ul, lucrurile s-au schimbat. De ce? Pentru că GSM-ul a fost un pas către tehnologia digitală. A intrat la alte preţuri, în mass-market. În momentul în care aduci o tehnologie şi e acceptată de utilzator ca pe o normalitate, atunci o tehnologie explodează. Sunt o grămadă de tehnologii şi platforme care se pierd. Unele de tot, altele reapar la un moment dat. E o chestiune de cât de pregătită este piaţa din punct de vedere material şi mental să preia o anumită platformă sau tehnologie. GSM-ul a explodat prin anii 2000, 3G-ul a expodat 7-8 ani mai târziu. Practic, avea nevoie de platformă, de susţinere, trebuia să aibă în spate o platformă care să îl facă pe utilzator să comunice, pentru că acum, de fapt, 3G-ul sau 4G sunt platforme tehnologice. Iar pentru ele trebuie să ai alte platforme, iar acestea sunt iOS, Android sau Windows.

  • razvan

    21/01/2015 #1 Author

    petarde de telefon, pe care philips le aduce in tara dar nu le recunoaste ca atare iar pe site nu se specifica ca nu apartin philips. produsele nu au manual de utilizare, specificatiile afisate pe site sau “manual” ori ambalaj nu corespund, suportul este zero, iar cel telefonis asigurat de sergiu si xenia doi rusi care cred ca vorbesc romana. functia OTA nu functioneaza memoria mai mica, si multe alte aspecte

    Reply

  • mihai

    24/02/2015 #2 Author

    Confirm: philips romania nu recunoaste telefonul s388, suportul nu exista doar la nivel declarativ, bateria este de 1000mah, lipseste recunoasterea scrisului de mana pus pe site si in manual si world com marele importator in loc sa rezolve problemele pentru upgrade ma trimite la service iar pentru falsurile cu memoria, bateria, aplicatiile lipsa, manualul fictiv, bug firmware cu driverele lipsa in mod conectare cd…. ofera banii inapoi, adica recunoaste ca vinde produse in lmod ilegal. Si in loc de p.s. … in imagine are in mana un philips, in realitate foloseste ca un …. iphone

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *