Grupul Eurolines – controlat de omul de afaceri Dragoş Anastasiu – , din care fac parte 20 de companii din România, Germania şi Republica...
beulas (2)Grupul Eurolines – controlat de omul de afaceri Dragoş Anastasiu – , din care fac parte 20 de companii din România, Germania şi Republica Moldova, a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 330 de milioane de lei (circa 75 de milioane de euro), ceea ce reprezintă o creştere de 30% faţă de anul 2012.

Oficialii grupului  mizează şi în acest an pe o creştere medie de 20%, dorind să ducă rulajul Eurolines la circa 400 de milioane de lei. Potrivit acestora, doar în primele două luni ale acestui an, s-a observat deja o creştere de 41% al businessului.

La nivelul lui 2013, circa 70% din cifra de afaceri a fost realizată de Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii TUI TravelCenter şi Eurolines.

Totodată, vânzările de pachete turistice au crescut cu 61% în timp ce biletele de avion au înregistrat un plus de 18% iar cele cu autocarul, 7%.

Valoarea EBITDA la nivel de grup pentru anul 2013 reprezintă 3% din cifra de afaceri, iar rezultatul operaţional ajustat este de 4.650.000 lei.

“330 de miloane de lei reprezintă o cifră de afaceri bună. Noi suntem mulţumiţi cu ea. Ne-am propus să fim competitivi, profitabili şi inovativi. Am atins aproape 100% din obiectivele pe care ni le-am propus, iar în 2013 am înţeles două lucruri esenţiale: că nu se poate face nimic fără o echipă puternică şi că trebuie să avem o cultură a serviciiilor. Cifrele reprezintă o consecinţă a feedback-ului pozitiv din partea clienţilor. Pentru 2014 ne-am propus să creştem, să ne consolidăm şi dorim să atingem o cifră de afaceri de 400 de milioane de lei”, a declarat Dragoş Anastasiu, fondatorului grupului Eurolines.

Pe lângă extinderea reţelei de agenţii şi în acest an (anul trecut s-au deschis 16 noi agenţii TUI Travel Center, din care în ultimele două, deschise în Băneasa Shopping City şi AFI Palace Ploieşti, s-au investit circa 500.000 de lei), grupul Eurolines şi-a propus pentru 2014 dezvoltarea afacerilor în mediul online. În 2013, vânzările de pachete turistice online au reprezentat 15% din totalul încasărilor, în timp ce vânzările online de bilete de autocar au fost de 7,5%

Totodată, la nivelul lui 2013, 115.000 persoane au călătorit cu autocarele Eurolines, în timp ce 85.000 de persoane au achiziţionat bilete de avion prin intermediul grupului, grupul vânzând peste 50.000 de pachete turistice.

Investiţii programate în 2014

Grupul va investi în acest an un total de 14 milioane de lei pentru înnoire florei de autocare, creşterea celei de rent-a-car, în dezvoltarea reţelei sale de agenţii de turism şi introducerea unui nou concept de agenţie (care pune accentul pe experienţa clientului în agentie, aceştia putând vizualiza imagini video şi foto din destinaţiile în care îşi doresc să ajungă), în tehnologie şi în online, precum şi în crearea unui training center intern.

Din aceasta sumă, 11,25 milioane de lei  vor fi destinaţi achiziţionării a opt autocare care se vor alătura celor 33 existente. Pentru prima dată pe piaţa românească, autocarele noi vor introduce conceptul de business class, primele 8 locuri din acestea fiind mai spaţioase şi cu o serie de facilităţi. Totodată, la clasa business, tarifele vor fi cu aproximativ 10% mai mari.

Ce planuri au pentru acest an celelalte companii din grupul Eurolines

Nova Travel, tour operatorul grupului, estimează o creştere a cifrei de afaceri de peste 30% în 2014 comparativ cu 2013, până la nivelul de aproximativ 35 de milioane de lei. Nova Travel va extinde în acest an numărul curselor charter marca TUI, introducând noi destinaţii în portofoliul său, respectiv către Spania (insulele Mallorca şi Tenerife) şi Grecia (Santorini, Zakynthos şi Mykonos). În vârf de sezon, Nova Travel va opera până la 16 curse charter pe săptămână către destinaţii din Turcia, Grecia şi Spania.

Danubius Travel, tour operatorul Eurolines specializat pe incoming (turişti străini care călătoresc în România) şi business travel, va avea o creştere de aproximativ 35% a cifrei de afaceri în 2014, ajungând la circa 37 de milioane de lei.

Numărul de turişti străini care vor veni în Romania prin intermediul Danubius Travel va creşte cu 55% în acest an, ajungând la 100.000 de persoane. La nivelul lui 2013, Danubius a realizat 66% din cota de piaţă se segmentul de croaziere dintr-un total de 100.000 de pasageri care s-au aflat la bordul navelor care au ajuns în portul Constanţa.

Potrivit lui Ciprian Popescu, directorul general al Danubius Travel, din totalul escalelor turiştilor străini în bazinul Mării Negre, Bulgaria atrage 28.000 de persoane, Rusia – 21.000, Georgia – 6.000, în timp ce Ucraina atrage 400.000 de turişti. Danubius a atras anul trecut 65.000 de turişti străini.

Afacerile Rombus Transport, compania care se ocupă de transportul de persoane sub brandul Eurolines, se vor majora cu 7% faţă de nivelul înregistrat anul trecut, până la aproape 22 de milioane de lei.

Care este valoare medie a unui pachet turistic şi ce vacanţe îşi doresc românii?

Peste 50% din pachetele de vară vândute în 2013 de TUI TravelCenter şi Eurolines au fost early booking, o tendinţă în creştere în rândul turiştilor români.

Potrivit oficialilor Eurolines, şi vacanţele exotice înregistrează creşteri masive, în contextul în care o vacanţă în destinaţii precum Republica Dominicană, Maldive, Thailanda sau Kenya costă puţin mai mult decât o vacanţă în Turcia. Anul trecut, 65.000 de turişti români au achiziţionat prin agenţiile grupului Eurolines un pachet turistic spre Dubai, o destinaţie privită încă exotică, iar în această iarnă, 400 de persoane şi-au petrecut concediul de sărbători în Kenya şi Mauritius.

Anul trecut, Grecia şi Turcia au fost destinaţiile preferate ale românilor, o scădere fiind observată pe Bulgaria.

În ceea ce priveşte preţul mediu pe care turiştii români sunt dispuşi să îl plătească pentru un pachet turistic, acest ajunge vara la 400-450 de euro de persoană, în timp ce pentru destinaţiile mai scumpe, românii sunt dispuşi să plătească 750 de euro.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *