MasterCard şi PRIME Research au anunţat rezultatele celui de-al doilea studiu anual global, MasterCard Mobile Payments, care a urmărit peste 13 milioane de comentarii în...
mastercardMasterCard şi PRIME Research au anunţat rezultatele celui de-al doilea studiu anual global, MasterCard Mobile Payments, care a urmărit peste 13 milioane de comentarii în social media – pe Twitter, Facebook, bloguri şi forumuri din toată lumea. 

Studiul arată o atitudine pozitivă faţă de plăţile mobile şi o creştere rapidă a utilizării şi a acceptării la comercianţi. Aceştia au o evaluare pozitivă în 88% din cazuri, iar unii dintre ei citează acceptarea plăţilor mobile drept un avantaj competitiv. Pe măsură ce consumatorii recurg din ce în ce mai mult la opţiuni de plată mobile, comercianţii care nu doresc să accepte astfel de plăţi se pot vedea în dezavantaj.

Studiul arată că 2013 a fost anul în care plăţile mobile au făcut trecerea de la „concept” la „utilizare”. Cei care folosesc deja acest tip de plăţi au iniţiat 81% dintre conversaţii în 2013. Această concluzie reprezintă o schimbare faţă de 2012, când doar 32% dintre cei care vorbeau despre plăţi mobile le şi folosiseră. Chiar dacă există încă preocupări legate de securitate, studiul demonstrează că şi consumatorii şi comercianţii au trecut de la „de ce să foloseşti plăţile mobile?” la „ce opţiune de plată mobilă ar trebui folosită?”. De fapt, 2014 s-ar putea să fie anul când se vor crea relaţii de loialitate pe termen lung pentru anumite branduri mobile şi tipuri de cumpărături, ceea ce înseamnă că cei care au în vedere plăţile mobile ar trebui deja să urce la bord.

Consumatorii adoptă soluţiile de plăţi mobile

  • Da adopţiei, Nu confuziei: Confuzia generată de opţiunile de plată mobile, pe care o scotea în evidenţă studiul din 2012, a fost înlocuită de discuţii centrate pe calitatea diverselor produse. Cercetarea arată cum consumatorii au încetat să se mai întrebe dacă să folosească plăţile mobile (pe locul 3 în topul celor mai discutate subiecte în 2012) şi acum se întreabă ce opţiune de plată mobilă să folosească (pe locul 2 în topul celor mai frecvente subiecte de discuţie în 2013).
  • Schimbări semnificative în discuţii: Utilizatorii sunt cei care dau tonul conversaţiilor (81%). Non-utilizatorii au iniţiat 68% dintre conversaţii în 2012. Schimbarea indică faptul că acum consumatorii au trecut de la discuţiile despre plăţi mobile la testarea diverselor opţiuni.
  • Mai multe conversaţii cu ton pozitiv: Atitudinea faţă de plăţile mobile s-a îmbunătăţit considerabil în rândul utilizatorilor (74% în 2013, 58% în 2012). Non-utilizatorii şi-au păstrat atitudinea pozitivă (79% în 2013, 76% în 2012). Acest lucru demonstrează că experienţa utilizatorilor cu plăţile mobile, calitatea tehnică şi reţeaua de acceptare se îmbunătăţesc pentru consumatori.
  • Există îmbunătăţiri, dar este loc de mai bine: Atitudinea consumatorilor faţă de tranzacţia efectivă s-a îmbunătăţit (63% în 2013, de la 34% în 2012). Acest punct rămâne, totuşi, o oportunitate de îmbunătăţire, având în vedere că este încă un motiv de frustrare pentru utilizatori.

Oportunitate pentru comercianţi

  • Acceptarea contează: Acceptarea de către comercianţi este cel mai vizibil subiect, generând 15% din totalul conversaţiilor şi 48% din conversaţiile comercianţilor. Studiul arată că atât consumatorii, cât şi comercianţii susţin plăţile mobile (86%), ceea ce este posibil să ducă la creşterea acceptării din partea comercianţilor în 2014. De fapt, disponibilitatea la comercianţi nu mai constituie o barieră pentru non-utilizatori, cum era în 2012,  ci este cel mai mai frecvent discutat subiect cu ton pozitiv, în general, în 2013.
  • Implicarea comercianţilor: Comercianţii susţin 22% dintre conversaţii şi au o atitudine pozitivă în proporţie de 88%. Sudiul a arătat că aproximativ 90% dintre conversaţiile comercianţiilor sunt iniţiate de cei care au implementat soluţii mobile. Cei care nu au făcut încă acest pas recurg la social media pentru a căuta sfaturi pe această temă, de la ceilalţi comercianţi.
  •  Soluţii convenabile: Comercianţii care acceptă plăţi mobile consideră confortul acestora un factor-cheie, cu o evaluare pozitivă/neutră în proporţie de 97%. Studiul arată cum comercianţii discută despre beneficiile plăţilor mobile şi pentru ei şi pentru consumatori, în multe cazuri considerându-le un important punct de diferenţiere pentru afacerea lor.

Sunt necesare mai multe informaţii despre siguranţă:

  • Confuzii privind siguranţa:Eforturile de informare a consumatorilor vor fi cruciale pentru succesul şi adoptarea plăţilor mobile. Întrebările privind securitatea duc la o evaluare negativă în proporţie de 66%.
  • Oportunitatea educaţiei: În ciuda securităţii solide, încă există confuzii în legătură cu modul în care tehnologia mobilă va afecta lupta împotriva tranzacţiilor frauduloase şi neautorizate. Consumatorii care folosesc MasterCard pentru plăţi mobile sunt  protejaţi de tranzacţii frauduloase prin politica sa de 0 liability.

Plăţile mobile, susţinute de MasterPass

MasterPass, serviciul digital al MasterCard, simplifică tranzacţiile făcute de pe dispozitive conectate, incluzând PC-uri, tablete şi telefoane inteligente. Consumatorii pot stoca în siguranţă carduri MasterCard şi sub alte mărci, de debit, credit şi preplătite – inclusiv produse Visa, American Express, Discover şi altele – date de contact şi altele. Acest lucru simplifică procesul de finalizare a unei tranzacţii de pe un dispozitiv conectat, în special de pe cele cu ecran mai mic.

MasterPass este acceptat de peste 30.000 de comercianţi, inclusiv J. Crew, Brooks Brothers, Orvis, Live Nation-Ticketmaster şi Singapore Airlines. Este disponibil în Australia, Canada, Marea Britanie şi SUA, iar în viitorul apropiat se va extinde în Belgia, Brazilia, China, Franţa, Israel, Olanda, Singapore, Spania şi alte ţări.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *