În 2014, sărbătoarea Valentine’s Day a generat celor peste 300 de magazine online din 2Parale, una dintre cele mai mari reţele de afiliere din...
online-advertisingÎn 2014, sărbătoarea Valentine’s Day a generat celor peste 300 de magazine online din 2Parale, una dintre cele mai mari reţele de afiliere din ţara noastră, vânzări mai mari cu 40-50% față de perioada similară a anului trecut.

Cumpărătorii online au acordat mai multă atenție tipurilor de produse comandate, în topul creșterilor aflându-se bijuteriile, cosmeticele și produsele electronice&îngrijire personală, comparativ cu anii trecuți când se achiziționau multe produse generale din categoria Cadouri. Însă, spre deosebire de 2013, românii au cheltuit sume mai mici în multe cazuri.

Potrivit datelor analizate de 2Parale, au existat mai multe căutări pentru “cadouri bărbați” versus “cadouri femei” (sursa Google AdWords Keyword Planner), comportament corelat și cu obiceiurile de cumpărare ale femeilor, care se decid mai greu înainte de a achiziționa un produs.

Vârful cumpărăturilor a fost în perioada 11-12 februarie, cu doar câteva zile înainte de Valentine’s Day. Românii au continuat însă să plaseze comenzi în număr mare inclusiv pe 14 februarie.

Ce produse s-au cumpărat

Ca obiceiuri de cumpărare online, în perioada 8-16 februarie au fost preferate produse din categoriile Bijuterii, Ceasuri, Lenjerie, Flori, Electronice&Îngrijire personală. În topul segmentelor cu cele mai mari evoluții la nivel de vânzări, comparativ cu 2013, se află magazinele de cosmetice (+95%) și cele de bijuterii (+69%), a căror creștere derivă și din diversificarea ofertei, pe piață activând atât branduri mari, precum AVON și Yves Rocher, cât și magazine online de nișă, axate pe produse naturiste sau articole de argint. În top se află și articolele vestimentare și de încălțăminte, ale căror vânzări s-au majorat cu peste 30%.

Grafic_vanzari_februarie_2ParalePentru domni se pare ca au fost alese mai degrabă produse IT&C și, spre deosebire de 2013, mai multe electronice, categoria marcând o creștere anuală de peste o treime.

În multe situații s-a observat diminuarea bugetului alocat pentru o comandă, astfel că, pe categorii de produse precum Bijuterii, Ceasuri, Lenjerie a scăzut valoarea medie a unei tranzacții. Pe de altă parte, cheltuielile pentru electronice s-au dublat per comandă, iar pe IT&C au crescut. De altfel, cele mai scumpe achiziții din perioada analizată vin din segmentul IT&C, unde sunt tranzacții și de peste 10.000 lei.

Potrivit obiceiurilor de consum din anii trecuți, se așteaptă un nou vârf al cumpărăturilor în jurul datei de 20 februarie, anterior zilei de Dragobete.

2Parale este companie de performance marketing: prima și cea mai mare rețea de afiliere din România și Bulgaria, iar Divizia de PPC (fondată și condusă de Cristian Ignat – unul dintre cei mai cunoscuți specialiști și traineri români Google AdWords) este agenție Platinum Google Engage. 2Parale e singura rețea de marketing afiliat membră a IAB România.

Portofoliul 2Parale include peste 320 de campanii (printre care se numără Avon România, Elefant, OTP Bank, Noriel, evoMAG, Koyos, Fashion Days, F64 și Miniprix) și mai bine de 31.500 de afiliați, care au livrat 101 milioane de click-uri și au generat advertiserilor vânzări de peste 87 de milioane de lei (fără TVA).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *