Grupul Lenovo a anunţat rezultate record pentru al treilea trimestru fiscal, încheiat la 31 decembrie 2013, susţinute de o execuţie globală puternică a strategiilor...
lenovo-all-in-one-desktop-c560-black-front-keyboard-mouse-8Grupul Lenovo a anunţat rezultate record pentru al treilea trimestru fiscal, încheiat la 31 decembrie 2013, susţinute de o execuţie globală puternică a strategiilor de business, de un portofoliu inovator de produse şi un mix în creştere de venituri în segmentul PC Plus.

Veniturile trimestriale au ajuns la 10.8 miliarde USD, o creştere de 15 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, fiind pentru prima dată când veniturile Lenovo  depăşesc 10 miliarde USD. Profitul a crescut şi mai rapid, cu 30% în cazului profitului ante-impozitare, până la nivelul de 321 milioane USD, şi tot cu 30% în cazul profitului net, până la 265 milioane USD. Lenovo a livrat un număr record de 32.6 milioane dispozitive în ultimul trimestru, adică aproape 5 pe secunda. Vânzările combinate ale diviziei Mobile Internet &Digital Home, care dezvoltă produse PC Plus precum smartphone-uri, tablete şi televizoare inteligente, au reprezentat 16 procente din veniturile totale, în creştere cu 11 procente faţă de anul anterior şi cu 7 procente faţă de acum doi ani, cu profitabilitate în creştere constantă.

Pentru al treilea trimestru consecutiv, Lenovo a fost cel mai mare producător de PC-uri din lume*, cu cea mai mare cotă de piaţă trimestrială din istoria sa, de 18.5 procente, în creştere cu 2.4 puncte faţă de anul anterior. Cota de piaţă record din regiunile EMEA, Asia Pacific şi China, cu poziţii de lider în cinci din cele mai mari şapte pieţe de PC-uri din lume, au susţinut această performanţă. Livrările de PC-uri Lenovo în al treilea trimestru fiscal au fost de 15.3 milioane de unităţi, ceea ce marchează din nou cea mai rapidă creştere dintre primii cinci producători de PC-uri. A fost de asemenea al 19th lea trimestru la rând în care Lenovo a depăşit industria în ansamblu, avâd o creştere cu 14 puncte procentuale mai mare.

Tot pentru al treilea trimestru consecutiv, livrările combinate de smartphone-uri şi tablete Lenovo – 17.3 milioane de dispozitive – au depăşit volumul de 15.3 milioane de PC-uri vândute. Compania continuă să fie al patrulea furnizor de telefoane mobile din lume, cu o cotă de 4.8 procente şi creşteri ale livrărilor de 47 procente faţă de anul anterior, determinate de o performanţă excepţională a lansărilor de telefoane mobile pe mai multe pieţe noi. În ceea ce priveşte tabletele, Lenovo a avut un volum record de livrări, de 3.4 milioane, în creştere cu peste 300 procente faţă de anul anterior. Această evoluţie a fost determinată de lansarea Yoga Tablet, prima tabletă multimodală din lume. Aceste rezultate ilustrează clar transformarea Lenovo într-o companie PC Plus.

“Lenovo a avut performanţe extraordinare în trimestrul anterior, atât prin venituri cât şi prin profituri record. Prin execuţia puternică a strategiei noastre, prin produsele inovatoare şi creşterea în segmentul PC Plus, continuăm să ne respectăm promisiunea de a ne îmbunătăţi profitabilitatea şi avem încredere că vom menţine acelaşi ritm în business-ul nostru actual,” a declarat Yang Yuanqing, Preşedinte şi CEO Lenovo.  “Mai mult, achiziţiile Motorola şi IBM x86 pe care tocmai le-am anunţat se potrivesc perfect cu strategia PC Plus. În timp ce prioritatea noastră este participarea deplină la procesul de aprobare a tranzacţiilor, am încredere că din prima zi de la finalizarea procedurilor de preluare aceste segmente de business vor începe rapid să contribuie la performanţa noastră şi vor deveni piloni pentru o creştere sustenabilă, pe termen lung.”

Profitul brut al companiei în al treilea trimestru fiscal a crescut cu 15 procente faţă de anul anterior, până la 1.36 miliarde, cu o marjă brută de 12.6 procente. Profitul operaţional a crescut cu 37 de procente până la 334 milioane USD. Câştigul de bază per acţiune a fost de 2.56 cenţi USD. Rezervele nete de numerar erau în 31 december 2013 de 3.4 miliarde USD.

DETALIERE GEOGRAFICĂ

În China, Lenovo a avut venituri de 4 miliarde USD în al treilea trimestru fiscal, un nivel relativ stabil faţă de anul anterior, ceea ce reprezintă 37 procente din veniturile globale ale companiei. Performanţa din China a reflectat o scădere temporară a pieţei locale a PC-urilor, care s-a stabilizat şi trece printr-o îmbunătăţire a preţurilor, în timp ce urbanizarea, retehnologizările din corporaţii şi inovarea în produsele PC Plus stimulează cererea viitoare. În al treilea trimestru fiscal, Lenovo şi-a întărit poziţia de lider al pieţei de PC-uri din China, cu o cotă de 37.9%, în creştere cu 0.5 puncte faţă de anul anterior. Compania este pe locul doi la smartphone-uri şi pe locul trei la tablete.

În zona Asia Pacific, veniturile Lenovo au fost de 1.6 miliarde USD în al treilea trimestru fiscal, adică 15 procente din veniturile globale ale companiei, în creştere cu 22 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Execuţia solidă a strategiei a adus o creştere solidă a vânzărilor de smartphone-uri, iar tablete au avut o creştere spectaculoasă în ţările zonei ASEAN. Lenovo şi-a recăpătat de asemenea poziţia de lider în PC-uri, cu o cotă record de 15.9 procente, în creştere cu 2.0 puncte faţă de anul trecut, şi a depăşit pragul psihologic de 1 milion de smartphone-uri vândute.

Veniturile Lenovo în Europa/Orientul Mijlociu /Africa (EMEA) au crescut cu 25 de procente în al treilea trimestru fiscal până la 2.9 miliarde USD, ceea ce reprezintă 27% din veniturile globale ale Lenovo. În al treilea trimestru fiscal, Lenovo şi-a consolidat poziţia şi a continuat să fie al doilea furnizor de PC-uri din piaţă, cu o creştere a livrărilor de 27 de procente, depăşind evoluţia pieţei cu 33 de puncte procentuale, prin protejarea vânzărilor de PC-uri şi ofensiva din sectorul firmelor mici şi mijlocii şi cel al consumatorilor. Lenovo deţine în prezent primul loc în 11 ţări din EMEA. De asemenea EMEA a susţinut puternic vânzările de tablete, printr-o creştere a livrărilor cu aproape 450 de procente faţă de anul anterior.

În America de Nord şi de Sud, veniturile au fost 2.3 miliarde în al treilea trimestru fiscal, în creştere cu 36 de procente faţă de anul anterior, şi reprezintă 21% din veniturile globale ale companiei. Livrările de PC-uri au crescut cu 28 de procente, cota de piaţă cu 2.7 puncte procentuale până la nivelul de 11 procente, iar evoluţia a depăşit-o pe cea a pieţei cu 31 de puncte procentuale. Performanţele din Brazilia, determinate de managementul puternic şi de implementarea unei noi fabrici, au dus la o creştere record a livrărilor de PC-uri cu 378%, până la o cotă de piaţă record de 18.6 procente în această ţară. Business-ul de PC-uri din SUA continuă să joace un rol semnificativ în această zonă, cu livrări în creştere cu 21 de procente şi o evoluţie cu 15 puncte procentuale peste cea a pieţei.

DETALIERE ÎN FUNCŢIE DE PRODUSE

În al treilea trimestru fiscal, laptopurile Lenovo au adus cea mai mare contribuţie la veniturile globale ale companiei, generând 50 de procente din veniturile totale ale Lenovo. La nivelul industriei, livrările de laptopuri au scăzut cu 6.3 procente faţă de anul trecut. În ciuda acestui context, vânzările de laptopuri Lenovo în al treilea trimestru fiscal au totalizat 5.4 miliarde USD, în creştere cu 11 procente. Compania şi-a mărit cota de piaţă cu încă 2.7 puncte procentuale şi a ajuns la o cotă de piaţă de 18.8 procente.În al treilea trimestru fiscal, compania a anunţat noul Lenovo A10, un laptop accesibil, ultra-portabil, bi-modal şi primul care rulează Android 4.2 OS. Cântărind sub un kilogram şi cu o grosime de numai 17.3 mm în cel mai gros punct, Lenovo A10 este unul din cele mai subţiri şi uşoare laptopuri consumer de pe piaţă.

Livrările de PC-uri Desktop au crescut cu 9.1 procente la nivel global, faţă de anul anterior, comparativ cu o scădere a industriei de aproximativ 3 procente. Lenovo şi-a mărit astfel cota de piaţă cu 2 puncte, până la un nivel de 18 procente. Vânzările consolidate de PC-uri Desktop Lenovo au crescut cu 12 procente, până la 3.2 miliarde USD, adică 29% din veniturile totale ale companiei. În trimestrul III fiscal, Lenovo a anunţat patru noi PC-uri desktop all-in-one, mărind avansul companiei în această categorie competitivă de produse. Printre acestea se numără Lenovo B750, cu un display super-wide  de 29 inci. Potrivit IDC, Lenovo este liderul pieţei globale de PC-uri AIO, atât în segmentul consumer cât şi în cel comercial.

Vânzările consolidate de produse Lenovo din segmentul Mobile Internet & Digital Home (MIDH), care include smartphone-uri şi tablete, au crescut cu 73 de procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la volumul de 1.7 miliarde, reprezentând 16 procente din veniturile totale ale companiei în trimestrul respectiv. Livrările de tablete au crescut cu 326 de procente până la un nivel record  de 3.4 milioane de unităţi, iar cota de piaţă este de 4.3 procente. În acest trimestru, Lenovo a anunţat tableta multimodală Yoga, care are trei moduri unice de utilizare: în mână, înclinat şi pe suport (hold, tilt, stand), cu o autonomie de 18 ore. Yoga Tablet a fost anunţată într-un eveniment prezentat de actorul Ashton Kutcher, care a devenit cel mai nou inginer de produs al Lenovo. Tot în trimestrul trei fiscal a fost anunţată şi tableta Lenovo Miix2 de 8 inci.

FUZIUNI ŞI ACHIZIŢII LENOVO

De la preluarea diviziei de computere personale a IBM şi a liniei ThinkPad în 2005, Lenovo a administrat cu succes alte şase integrări, care include asocierea joint venture cu NEC în Japonia, preluarea distribuitorului Medion în Germania, achiziţia CCE în Brazilia, parteneriatul strategic şi asocierea joint venture cu EMC în SUA, preluarea Stoneware în SUA şi asocierea joint venture cu Compal în China. În această perioadă, Lenovo a devenit primul producător de PC-uri din lume, al doilea producător de tablete şi al treilea producător în segmentul Dispozitive Inteligente Conectate, cu o creştere constantă a veniturilor şi profitabilităţii.

Investiţiile recent anunţate în Motorola Mobility şi divizia de servere x86 a IBM sunt paşi fireşti în strategia “PC Plus”. La încheierea tranzacţiei cu IBM, Lenovo va fi al treilea jucător de pe piaţa globală a serverelor, într-o afacere cu marje mai mari decât cele asigurate de PC-uri. La încheierea tranzacţiei cu Motorola, Lenovo devine un puternic al treilea jucător de pe piaţa smartphone-urilor. Prin oportunităţile de scalare, popularul brand Motorola şi oportunităţile de extindere a acestuia la nivel global vor asigura succesul tangibil al acestui business.

*Date IDC Q4 2013

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *