Un studiu realizat de Daedalus Millward Brown pentru www.VeziCatFace.ro arata ca primele trei criterii in alegerea unui autoturism sunt consumul de combustibil, fiabilitatea si...
cum isi aleg romanii masinaUn studiu realizat de Daedalus Millward Brown pentru www.VeziCatFace.ro arata ca primele trei criterii in alegerea unui autoturism sunt consumul de combustibil, fiabilitatea si costurile cu intretinerea. 

Studiul realizat pe 2686 de proprietari de autoturisme din Romania le-a cerut acestora sa aleaga cele mai importante trei criterii pe care le-ar lua in considerare daca ar fi sa isi cumpere maine o alta masina. 77% dintre acestia au ales consumul de combustibil, 60% fiabilitatea si 59% costurile cu intretinerea.

La distanta relativ mare se afla siguranta autoturismului/testele NCAP (28%). Pe locurile urmatoare in topul criteriilor se afla aspectul exterior (18%) si aspectul interior (12%). Procentajul relativ scazut al acestor ultime doua criterii denota o alegere mai degraba rationala a romanilor cand vine vorba despre alegerea masinii.

Marimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenti, cu un procent in plus fata de cei 10% care se uita la pastrarea valorii in timp a autoturismului (deprecierea auto) atunci cand cumpara o masina.

Nivelul de poluare (8%), desi are valori relativ modeste in criteriile principale de alegere, este totusi mai important decat culoarea masinii (4%), demarajul (3%) si atributul “masina mare/impunatoare” (2%).

“In urmatorii ani ne asteptam sa fim martorii unei schimbari majore in procesul decizional al romanilor atunci cand vine vorba despre autoturisme. Accentul se va muta pe aspecte care vizeaza bugetul pe termen lung alocat utilizarii masinii, fenomen care practic inseamna maturizarea consumatorului roman”

Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al www.VeziCatFace.ro 

Prin comparatie cu femeile, barbatii aleg intr-o mai mare masura un autoturism dupa fiabilitate (62% barbatii vs. 54% femeile), aspect exterior (19% vs. 13%) si aspect interior (14% vs. 8%). La randul lor, femeile sunt mai interesate decat barbatii de consumul de combustibil (81% femeile vs. 76% barbatii) si de nivelul de siguranta al autoturismului (36%  vs 27%).

Veniturile afecteaza de asemenea importanta criteriilor in alegerea unui autoturism. Astfel, pe masura ce veniturile cresc, romanii sunt atrasi mai mult de fiabilitate si siguranta. In sens contrar, persoanele cu venituri mici sunt mai interesate de criterii precum costul combustibilului si nivelul de poluare.

Prin comparatie cu celelalte categorii de educatie, romanii cu studii superioare aleg intr-o mai mare masura un autoturism dupa fiabilitate si nivelul de siguranta si se uita mai putin la consumul de combustibil si la aspectul exterior al masinii.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *