Numărul tranzacţiilor realizate cu carduri Visa emise în România direct la comercianţi a crescut cu 20,7% în anul financiar 2013, de şapte ori mai...
Berna Ulman si Catalin Cretu_Visa Europe_1Numărul tranzacţiilor realizate cu carduri Visa emise în România direct la comercianţi a crescut cu 20,7% în anul financiar 2013[1], de şapte ori mai rapid decât numărul retragerilor de numerar (3%), ceea ce arată că înlocuirea plăţilor în numerar cu cele prin card se accelerează, potrivit rezultatelor anuale pentru România raportate de Visa Europe.

Numărul tranzacţiilor cu carduri Visa la comercianţi (atât la POS, cât şi online) reprezintă 45% din totalul tranzacţiilor[2] cu carduri Visa. Cheltuielile efectuate la comercianţi pe carduri Visa emise în România au crescut cu 16,2%, în timp ce totalul sumelor cheltuite a crescut cu 10,7% (la 19,3 miliarde euro), ceea ce arată că înlocuirea plăţilor în numerar cu cele prin card se accelerează în portofoliul Visa.

Valoarea medie a tranzacţiilor la comercianţi a scăzut cu 3,7%, atingând pragul de 35 euro, ceea ce demonstrează că românii îşi folosesc cardurile Visa pentru a face plăţi frecvente şi de valoare mai mică direct la comercianţi. Comparativ, valoarea medie a tranzacţiei cu cardul la comercianţi în Europa este de 48,8 euro.

În 2013, portofoliul de carduri Visa emise în România a rămas stabil, la 7,15 milioane de carduri.

Segmentul cardurilor emise pentru companii a înregistrat pentru al treilea an consecutiv o creştere de două cifre a tuturor indicatorilor. Astfel, s-au emis mai multe carduri Visa pentru companii (+13,9%), care au fost folosite pentru a realiza cheltuieli mai mari per total (+17,2%, la 4,24 miliarde euro) şi tranzacţii mai multe la comercianţi (+20,8%). Un sfert (25%) din totalul cheltuielilor efectuate la comercianţi cu carduri Visa se realizează pe cardurile pentru companii.

Cardurile de debit, principalul segment al portofoliului deţinut de Visa Europe în România, au înregistrat o evoluţie bună în 2013, confirmând faptul că posesorii de carduri îşi folosesc mai des cardurile pentru a plăti direct la comercianţi, fără costuri suplimentare. Numărul tranzacţiilor efectuate cu carduri de debit Visa la comercianţi (POS şi online) s-a majorat cu 20,7% în 2013, în timp ce valoarea medie a plăţilor realizate direct la comercianţi a scăzut cu 3,5%. Totodată, valoarea plăţilor la comercianţi cu carduri de debit a avansat cu 16,4%.

De asemenea, cardurile de credit au înregistrat o evoluţie solidă, întrucât numărul total al tranzacţiilor efectuate direct la comercianţi a urcat cu 20,5%, iar sumele cheltuite au crescut cu 13,4%. Datele Visa Europe arată că românii folosesc tot mai des cardurile de credit pentru articole cu valoare mai mică, valoarea medie a plăţilor realizate cu aceste carduri la comercianţi scăzând cu 5,9%.

Cătălin Creţu, director regional pentru România şi Croaţia al Visa Europe

“Comportamentul consumatorilor din România se schimbă rapid, iar acest lucru se reflectă în gradul tot mai ridicat de utilizare a cardurilor la comercianţi. Astfel, 45% din totalul tranzacţiilor pe carduri Visa au loc direct la comercianţi şi ne îndreptăm rapid spre pragul la care una din două tranzacţii cu un card Visa să fie efectuată direct la comercianţi în cazul portofoliului Visa. În anul financiar 2013, s-au realizat aproximativ 628.000 de tranzacţii cu carduri Visa în fiecare zi, cu 60.000 mai multe tranzacţii pe zi faţă de 2012.

Obiectivul nostru a fost dintotdeauna înlocuirea plăţilor în numerar cu cele prin card şi avem numeroase iniţiative în această direcţie. Am înregistrat un progres considerabil în privinţa promovării utilizării cardurilor pentru plăţi în sectorul public prin campania noastră tradiţională privind plata taxelor şi impozitelor locale cu cardul şi, în plus, în prezent susţinem puternic utilizarea plăţilor cu cardul pentru  îmbunătăţirea situaţiei financiare a IMM-urilor în contextul unui mediu economic încă dificil”.

Visa Europe a continuat în 2013 să promoveze plăţile electronice şi a extins reţeaua de acceptare din România, concentrându-se atât pe IMM-uri şi pe comercianţii online, cât şi pe sectorul public.

Europa

Pentru al treilea an consecutiv, veniturile Visa Europe s-au situat peste pragul de 1 miliard de euro (1,2 miliarde euro), o performanţă solidă în contextul economic actual. Un procent tot mai mare al veniturilor Visa Europe este generat de produsele şi serviciile nou lansate: contactless a devenit o tehnologie de masă cu o creştere remarcabilă, plăţile mobile sunt acum o realitate, comerţul electronic creşte rapid în Europa, iar portofelul electronic V.me by Visa este deja activ pe patru pieţe europene.

Visa Europe a înregistrat un profit înainte de impozitare de 264 milioane euro, în timp ce capitalul şi rezervele au depăşit 1 miliard de euro.

În Europa, totalul sumelor cheltuite de posesorii de carduri a ajuns la 2.000 miliarde de euro, în condiţiile în care  cheltuielile efectuate direct la POS au urcat cu 8,5%, la 1.400 miliarde euro.

În pofida contextului economic, cheltuielile anuale efectuate la comercianţi cu carduri de debit Visa au depăşit 1.000 miliarde de euro (1.100 miliarde de euro cheltuiţi prin intermediul a 334 milioane de carduri de debit), înregistrând o creştere anuală de 8,8%. Progrese s-au înregistrat şi pe alte segmente de bază din portofoliul Visa Europe, de exemplu cheltuielile efectuate pe carduri pentru companii au crescut cu 16,3%.

În prezent, Visa Europe reprezintă 15,4% din cheltuielile de consum în Europa – 1€ din fiecare 6,50€ cheltuiţi în Europa este pe un card Visa -, pondere aproape triplă faţă de anul 2000, când compania reprezenta 5,6% din cheltuielile de consum.

Nicolas Huss, directorul general al Visa Europe

“M-am alăturat unei companii de mare succes. Acţionăm pe o scară uriașă – numărul cardurilor Visa este egal cu numărul locuitorilor din Europa (500 de milioane) şi 1 euro din fiecare 6,50 euro cheltuiţi în Europa este pe un card Visa. Aceasta este o platformă excelentă pe care putem să construim şi avem patru priorităţi pentru viitor. Vom creşte amploarea noii generaţii de soluţii de plată pentru a avansa în acelaşi ritm rapid al adoptării noilor tehnologii şi, în special, al extinderii comerţului mobil şi online. Ne vom concentra cu atenţie pe partea comercială pentru a opera o companie mai flexibilă, mai agilă. Vom colabora constructiv cu autorităţile de reglementare pentru a ajunge la soluţii reciproc avantajoase. Şi vom fi mai flexibili în activitatea pe care o desfăşurăm pentru a răspunde nevoilor clienţilor şi partenerilor noştri din Europa.

În calitate de organizaţie formată din membri şi axată pe soluţii europene care să servească interesele tuturor participanţilor implicaţi în sistemul cu patru părţi pe care îl promovăm, succesul nostru continuu este în avantajul economiei europene deoarece plăţile electronice susţin comerţul, înlocuiesc numerarul ineficient şi costisitor şi combat economia subterană. Acest lucru este benefic pentru bănci, emitenţi şi entităţi acceptatoare, deoarece noi investim în numele lor pentru a aduce inovaţii în domeniul plăţilor. Este benefic pentru comercianţi şi companii deoarece le permite să îşi desfăşoare activitatea mai rapid, mai sigur şi mai uşor, prin orice canal. Şi este benefic pentru consumatori deoarece le permite să facă plăţi cu uşurinţă, încredere şi în siguranţă”.

Visa Europe a investit în 2013 peste 300 milioane de euro în tehnologii noi de plată, construind o platformă de plăţi europeană solidă şi sigură, cu ajutorul căreia să poată furniza noua generaţie de tehnologii de plată.

Plățile contactless au depăşit momentul de cotitură pe multe pieţe şi cresc într-un ritm vertiginos în Europa, numărul ţărilor în care este disponibilă această tehnologie dublându-se faţă de anul anterior (25 de pieţe). Numărul cardurilor contactless a crescut cu 53%, în timp ce numărul tranzacţiilor aproape s-a triplat, iar cel al terminalelor de plată aproape s-a dublat. În acelaşi timp, în Europa există 62 de proiecte de plăţi contactless cu telefonul mobil, active sau angajate.

Comerţul electronic şi-a continuat creşterea la o viteză remarcabilă în 2013, înregistrând un avans de 20% faţă de anul precedent, la 239 miliarde euro. În plus, comerţul electronic reprezintă 23% din volumele totale procesate de Visa. Această evoluţie coincide cu lansarea V.me by Visa de către Visa Europe, primul serviciu de portofel digital paneuropean oferit de bănci şi instituţii financiare, iniţial în patru ţări – Franţa, Spania, Polonia şi Marea Britanie.



[1] Datele raportate se referă la anul financiar 2013 (octombrie 2012 – septembrie 2013)

[2] “Total tranzacţii” se referă la tranzacţiile POS, online şi contactless, precum şi la retragerile de numerar

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *