Deși bugetul tinerilor a cunoscut un declin toamna față de perioada de vară, când beneficiau de job-uri sezoniere, aceștia nu își pierd optimismul în...
students cookingDeși bugetul tinerilor a cunoscut un declin toamna față de perioada de vară, când beneficiau de job-uri sezoniere, aceștia nu își pierd optimismul în ceea ce privește viitorul lor financiar.  Cei mai optimiști sunt tinerii cu vârste cuprinse între 22 și 26 de ani (66,7%), la inceput de carieră, în timp ce tinerii de 14 – 17ani, care se pregătesc pentru bacalaureat, sunt cei mai pesimiști (59,7%).  

Deși veniturile lor sunt in scădere, tinerii adoră să facă și să primească cadouri. Conform raportului de cercetare YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum. Toamna 2013, realizat de platforma Youth Monitor, indiferent dacă vorbim despre fete sau despre băieți, hainele continuă să ocupe prima poziție în topul cadourilor pe care tinerii intenționează să le cumpere, peste 60%.

Ceea ce putem înțelege din aceste cifre este extrem de important pentru statutul cadoului în rândul tinerilor. Cadourile nu sunt despre prestigiu sau statut social, ci în primul rând despre utilitate și necesitate.

Parfumurile, cosmeticele și bijuteriile ocupă și ele un loc important  în ceea ce privește intenția de cumpărare. Acestea pot fi considerate cadouri ceva mai facile, pe care le iau în considerare atât băieții cât și fetele. În plus, toate magazinele de bijuterii sau parfumerii oferă și ambalaje speciale pentru cadouri, iar cosmeticele apar și ele, din ce în ce mai des, în varianta pachet cadou, chiar și în hipermarketuri.

Pe de altă parte, produsele IT, telefoanele, tabletele și produsele audio-video, deși destul de râvnite de către tineri, înregistrează intenții de cumpărare cu mult mai mici, din cauza prețului incă ridicat la astfel de produse.

La întrebarea ce cadouri se așteaptă să primească, așteptările tinerilor sunt similare cu intențiile de cumpărare, primele trei poziții fiind ocupate de aceleași categorii, însă cu procente ceva mai mici (îmbrăcăminte, bijuterii și parfumuri).  Astfel, hainele ocupă în continuare un loc fruntaș, întrunind 13% dintre preferințe, dar sunt devansate de telefoanele mobile (pe lista 18% dintre cei intervievați) și urmate de produsele IT (12%)și tablete(6%).

Raportul YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum, Toamna 2013 face parte din proiectul Youth Monitor si este realizat in perioada septembrie – noiembrie 2013 pe un esantion reprezentativ la nivelul populatiei din Romania, cu varsta intre 14-26 ani. YouBus este un instrument dezvoltat pentru a oferi solutii rapide si financiar avantajoase companiilor sau brandurilor care doresc sa urmareasca anumiti KPIs pe segment sau care vor sa exploreze diverse teme punctuale, fara a demara un studiu integral dedicat.

 Youth Monitor, o initiativa demarata in 2011 in parteneriat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting, este prima platforma de marketing ce actioneaza ca un conector intre brandurile si companiile nationale, internationale si segmentul tinerilor din România.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *