Conform unei cercetări de piaţă realizată în centrele comerciale deţinute de ARGO (Argo Real Estate Opportunities Fund) în România, între 60-87% dintre vizitatori vin...
shopping for shoesConform unei cercetări de piaţă realizată în centrele comerciale deţinute de ARGO (Argo Real Estate Opportunities Fund) în România, între 60-87% dintre vizitatori vin în locaţiile respective pentru a achiziţiona produse alimentare; în plus, cei mai mulţi cumpără şi îmbrăcăminte și încălțăminte, “vârfurile” pe acest segment înregistrându-se la confecții în Sibiu (40% dintre vizitatorii centrului comercial inclus în studiu) şi Suceava (cca 37% dintre vizitatorii Shopping City Suceava).

Cosmeticele şi produsele de întreţinere se află pe locul al treilea în topul articolelor cumpărate, cele mai mari procente în acest sens fiind înregistrate la cumpărătorii din parcurile comerciale ARGO din Iaşi (29%) şi Sibiu (23%); produsele IT şi electronicele au cel mai mare succes în Sibiu şi Suceava, fiind achiziţionate de cca 13% dintre cumpărătorii din fiecare dintre centrele comerciale ARGO respective.

Studiul a fost realizat de către DTZ Echinox, la solicitarea Argo Real Estate Opportunities Fund, prin intervievarea unui eşantion de 2.400 de persoane în oraşele în care ARGO deţine parcuri comerciale: Sibiu, Suceava, Oradea şi Iaşi.

Majoritatea persoanelor au vizitat parcurile comerciale cu scopul firesc de a-şi face cumpărăturile, dar studiul arată că mulţi au avut drept obiectiv inclusiv compararea sau verificarea preţurilor produselor, cele mai mari procente în acest sens fiind înregistrate în Sibiu (15,2% dintre vizitatori) şi Suceava (cca 10%). Mesajele promoţionale şi ofertele speciale au atras în centrele comerciale cca 13% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu, 10,2% dintre cumpărătorii din Era Shopping Park Iaşi, 8,5% dintre vizitatorii Shopping City Suceava şi 5,8% dintre orădenii care au intrat în Era Shopping Park Oradea.

Cca 19,5% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu şi aproape o treime dintre clienţii Shopping City Suceava au vizitat centrele respective inclusiv pentru a se relaxa şi a se bucura de facilităţile oferite pentru petrecerea timpului liber. “Parcurile comerciale nu mai constituie demult doar o locaţie în care oamenii îşi fac cumpărăturile, aşa încât rolul centrelor în ceea ce priveşte relaxarea şi distracţia este în mod firesc confirmat de acest studiu. De asemenea, conform cercetării, campaniile de discounturi, concertele şi târgurile tematice sunt pe primele locuri în topul acţiunilor pe care şi le doresc vizitatorii şi, dacă în ansamblu această concluzie nu ne surprinde, diferenţele de la o regiune la alta sunt interesante”, a arătat Graham Kilbane, COO ARGO.

Astfel, ieşenii intervievaţi au plasat târgurile tematice pe primul loc în topul evenimentelor care îi stimulează să viziteze centrul comercial, urmate de premiile instant, în timp ce pe ultimul loc au clasat evenimentele mondene. Sibienii, în schimb, sunt atraşi în primul rând de discounturi, urmate de concerte şi preferă mai puţin evenimentele sportive organizate în parcurile comerciale; primele două locuri sunt aceleaşi şi în ceea ce priveşte centrul comercial analizat în Suceava, în timp ce orădenii intervievaţi au arătat că îşi doresc în primul rând multe concerte, iar abia apoi discounturi.

“În ceea ce priveşte profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale ARGO, acesta devine din ce în ce mai interesant, segmentul principal fiind reprezentat de bărbaţi, cu vârsta mai mică de 30 de ani, care au studii universitare. În condiţiile în care România are o populaţie în proporţie de 51,4% de sex feminim, conform ultimului recensământ din 2011, iar shoppingul este considerat tradiţional o ocupaţie feminină, rezultatele studiului arată că asistăm la o transformare interesantă a publicului centrelor comerciale, care reflectă dinamica mixului de retaileri şi mai ales a facilităţilor de entertainment din centrele comerciale“, a precizat Graham Kilbane.

Cercetarea de piaţă a relevat faptul că publicul centrelor comerciale ARGO este majoritar masculin: 58,8% dintre vizitatorii din Era Shopping Park Iaşi sunt bărbaţi, iar situaţia este similară în centrele ARGO din Sibiu (57,5%), Oradea (57%) şi Suceava (51%). Parcurile comerciale ARGO au un public tânăr, ponderea persoanelor cu vârsta sub 30 de ani variind între 37% la Iaşi şi 55% la Sibiu, factorii determinanţi fiind mixul de magazine şi facilităţile de petrecere a timpului liber disponibile în fiecare dintre centre; procentul persoanelor cu studii universitare care vizitează centrele comerciale cuprinse în cercetare variază între 30% la Suceava şi aproape 56% la Iaşi, în condiţiile în care la Shopping City Sibiu peste 15% dintre vizitatori au inclusiv studii postuniversitare.

Cercetările de piaţă pe care le efectuăm periodic pentru a ne cunoaşte cât mai bine vizitatorii arată o dinamică în creştere în ceea ce priveşte modificările comportamentului consumatorului şi profilul acestuia; schimbările în acest sens sunt din ce în ce mai dese şi de anvergură, astfel încât “timpul de reacţie” al retailerilor şi centrelor comerciale este din ce în ce mai redus, aceştia trebuind să se “reinventeze” constant şi într-un ritm rapid pentru a avea succes în anii care vin”, a arătat Graham Kilbane.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *