Când l-am întâlnit prima dată pe Ciprian Borodescu, CEO-ul Appticles – o platformă de creat, distribuit și monetizat aplicații web mobile pentru publisheri mici...
ciprian borodescuCând l-am întâlnit prima dată pe Ciprian Borodescu, CEO-ul Appticles – o platformă de creat, distribuit și monetizat aplicații web mobile pentru publisheri mici și mijlocii – mi-a spus sec: „Noi pariem pe HTML 5. Nici nu mă gândesc că nu vom reuși. Suntem o echipă bine închegată de șase amici/parteneri care fiecare știe ce are de făcut după mai mult de doi ani de lucru împreună. Iar 2014 este crucial pentru noi”. A urmat apoi o poveste scurtă, dar pe care Ciprian – specializat, deja, și ca om de vânzări – a rostit-o ca pe un pitch. Recent, start-up-ul Appticles a obținut o finanțare de până la 200.000 de euro la LAUNCHub, iar planurile lor nu se opresc aici.

Ce am aflat? Că, în 2010, au fost prima echipa din România selectată la Startupbootcamp din Europa. Au dus la bun sfârșit programul de training de 3 luni de zile, un accelerator pe care nu îl vor uita. „În prima lună se finisa ideea, ne-am întâlnit cu foarte mulți mentori, în a doua lună ne-am focusat pe partea de produs, întâlniri cu clienți, iar în cea de-a treia lună a sosit prezentarea sau “demo day”. Vorbim aici de un adevărat show, unde toate echipele erau nevoite să arate foarte bine”, își amintește Ciprian de prima experiență importantă.

Recunoaște, totuși, că nu au fost pregătiți pentru un accelerator și asta pentru că aveau o mentalitate tehnică, iar acolo era vorba, cu adevărat, de prezentarea unei ideei de business. „Dezvoltam un produs, dar nu aveam habar să vindem. Atunci trebuia să preia cineva și partea de vânzare. Am fost nevoit să învăț totul de la zero.“

Au decis de comun acord să mizeze pe partea de HTML 5 și au atacat, inițial, industria conferințelor. A urmat o perioadă cu rezultate bune, dar care s-a concretizat în câteva parteneriate, fără șanse de monetizare. Financial Times le-a deschis ochii atunci când și-a creat propria aplicație în HTML 5. Și-au dat seama că partea de publishing va putea beneficia de HTML 5, iar din 2012 au început discuțiile cu publisheri mari din afară. „Am ajuns chiar la New York Times, dar am avut discuții și cu mulți publisheri din Londra. Le-am dat exemplu celor din Financial Times, dar ne-am dat seama că cei mari au un timp de decizie foarte lung, iar noi simțeam că batem pasul pe loc”, adaugă CEO-ul Appticles.

După acest prim hop au realizat că small&medium publisherii sunt mai potriviți pentru businessul lor actual. A lucrat cu cei de la Journalism.co.uk sau Thenextwomen.com., iar  în 2012 aplicațiile lor au obținut diverse premii. 2013 a fost punctul culminant pentru echipa Appticles, care a observat, deja, un progres față de cum încercase să se promoveze în trecut. Iar pe parcursul anului au adunat circa 500 de publisheri pe platformă lor și au mai luat alte câteva premii și nominalizări. Într-un final au fost selectați la Wayra Munich <http://www.appticles.com/blog/2013/11/appticles-uber-alles-now-proudly-supported-by-wayra-munich-telefonica%E2%80%99s-accelerator/>, dar și la LAUNCHub pentru un „investment” care s-a concretizat recent. Vorbim de o investiție de până la 200.000 de euro despre care Ciprian spune că este doar un prim pas spre succes.

Mini Interviu

Gadget&Trends Magazine: Ciprian, cum a fost selecția? 

Ciprian Borodescu, sunt CoFounder/CEO la Appticles.com: Selecția a fost făcută în cadrul unui eveniment denumit “Long Weekend Event<http://launchub.com/blog/launchub-announces-the-13-shortlisted-teams-for-the-fourth-long-weekend-event/>” între 28 Noiembrie – 1 Decembrie 2013, la care au participat 13 echipe. Evenimentul a cuprins mai multe sesiuni de prezentări (echipele au prezentat de mai multe ori pentru antrenament, dar au fost și speakeri), întâlniri cu mentori, iar la sfârșit o prezentare în fața juriului LAUNCHub.

În săptămâna următoare am fost anuntați că am fost selectați pentru o investitie. Deci, evoluția a fost destul de rapidă, pentru că pe 22 noiembrie doar ce fusesem selectați la Wayra Munich<http://www.appticles.com/blog/2013/11/appticles-uber-alles-now-proudly-supported-by-wayra-munich-telefonica%E2%80%99s-accelerator/>.

G&TM: Ce feedback ați primit până acum?

Ciprian: Dacă vorbim despre publisherii care ne folosesc platforma, feedback-ul este foarte bun – aplicațiile noastre sunt considerate ca fiind superioare d.p.d.v. al interfeței și funcționalității față de celelalte platforme ce există pe piață.

În cadrul “Long Weekend Event” ce a avut loc la LAUNCHub, feedback-ul a fost de altă natură și a venit în mare parte de la potențiali investitori, antreprenori care au avut deja un exit, etc. Întrebările acolo au fost exclusiv legate de business model, iar concluzia este că startup-ul nostru poate crește la un nivel de milioane de utilizatori.

G&TM: Ce se va întâmpla de acum încolo?

Ciprian: Din păcate, dorința noastră de a merge mai departe având ca parteneri atât pe LAUNCHub, cât și pe Wayra Munich, nu s-a materializat. A trebuit să facem o alegere și am decis să renunțăm la Wayra, pe motivul că cei de la LAUNCHub ne pot ajuta să creștem mai mult în viitor. Planul nostru este ca Appticles să evolueze cat mai mult în următoarele 6-9 luni, transformându-se într-o platformă completă pentru publisherii mici și mijlocii.

G&TM: Cum schimbă asta planurile pentru Appticles?

Ciprian: Cei de la LAUNCHub sunt investitori, ceea ce înseamnă că vom avea de acum înainte un partener pe care ne vom putea baza. Ne așteptăm ca în perioada următoare să creștem foarte mult, atât din punct de vedere al produsului, dar și ca număr de publisheri și cititori. Vom fi agresivi în vânzări, ne vom mări și echipa (foto), care numără șase parteneri, astăzi.

appticles team

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *