Kaufland, Carrefour și Lidl sunt cele mai puternice rețele de retail din România. Ele formează top 3 jucători din punct de vedere al cheltuielilor...
question1Kaufland, Carrefour și Lidl sunt cele mai puternice rețele de retail din România. Ele formează top 3 jucători din punct de vedere al cheltuielilor casnice în prima jumătate a anului 2013. Clasamentul este asemănător celui din 2012.

Până în septembrie 2014, ne așteptăm la o schimbare a topului ca urmare a preluării magazinelor Real de către Grupul Metro și remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimăm că la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanț de hypermarketuri din România”

Raluca Răschip, Consumer Goods &Retail Director GfK România

Dacă ne uităm la rezultatele cumulate ale celor doi retaileri (Auchan și Real), obținute în prima jumătate a anului 2013, aceștia acoperă 7% din valoarea totală a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei și puțin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hypermarket, având o bază de cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România.

Retailului modern este din ce în ce mai prezent în viața românilor, acoperind în prima jumătate a anului 53% din valoarea totală a produselor de larg consum.

Hypermarketul este canalul cu cea mai mare creștere, cu 3 puncte procentuale față de anul anterior, atingând o cotă de 28%.

Principalul motiv al evoluției pozitive în hypermaketuri este faptul că mai mulți români au ales să își facă cumpărăturile din acest format de magazin, fără să renunțe însă la altele.

“Observăm un fenomen accentuat de duplicare a cumpărătorilor – 9 din 10 români își fac cumpărăturile atât din comerțul modern cât și din cel tradițional”, adaugă Raluca Răschip.

Activitățile retailerilor s-au intensificat în ultima perioadă, atât din punct de vedere al numărului de magazine deschise, cu 31% mai multe față de 2012, cât și în privința activităților de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri în magazine sau alte activități promoționale.

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în prima jumătate a anului 2013. Cercetare de tip Panel de Consumatori a GfK România este realizată pe un eşantion de 3,000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional, prin scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *