Seria HumanGraphExperience, realizată de Starcom MediaVest Group, a ajuns la ediţia a 10-a, de această dată identificându-se atitudinea românilor față de păstrarea tradițiilor de...
traditii romanestiSeria HumanGraphExperience, realizată de Starcom MediaVest Group, a ajuns la ediţia a 10-a, de această dată identificându-se atitudinea românilor față de păstrarea tradițiilor de sărbători – „Christmas and New Year’s Eve – Romanian Customs and Traditions”. Deși românii sunt expuși an de an la noi obiceiuri de Crăciun, ei rămân în esență loiali tradițiilor cu care au crescut.

Goana după cadouri începe uneori chiar și din Octombrie, în mod special în cazul femeilor, ele fiind cele care arată o implicare mai mare în găsirea cadoului perfect pentru familie (copii, soț sau partener). În medie, o persoană oferă cadouri către alte 4-5 persoane. Cel mai mare volum de cumpărături se face însa în Decembrie, în a doua și a treia săptamână a lunii, când atât în magazine, cât și în E-commerce se înregistrează creșterile cele mai mari (conform datelor 2Parale).

Vedeţi aici graficul „Christmas and New Year’s Eve – Romanian Customs and Traditions”

De Crăciun, românii pun pe primul plan cadourile pentru copii, în topul intereselor pentru cumpărături urmând cadourile scumpe precum ceasuri, parfumuri, bijuterii și produse electronice (acestea din urmă sunt și cele mai dorite, 31% intenționând să le cumpere în următorul an).

Din ce în ce mai apreciate de la an la an sunt cadourile personalizate, cele lucrate manual și cele care iau în considerare hobby-urile destinatarilor.

Românii vor sărbători anul acesta Revelionul acasă sau cu prietenii într-o măsura mai mare decât în anii trecuți.  Pentru cei cu o situație financiară bună, opțiunile sunt însă nelimitate, mulți alegând să sărbătorească Craciunul și Revelionul în destinații exotice.

Indiferent de locație, telefonul mobil va rămâne și anul acesta principalul mijloc de comunicare a urărilor pentru anul 2014.

traditii„Crăciunul este dedicat familiei și tradițiilor, pe când petrecerea timpului alături de prieteni este mai potrivită în seara de Revelion. Pe lângă achiziționarea cadourilor, pregătirea mesei de Crăciun sau a cinei de Revelion, crearea unei atmosfere de binedispunere sunt motive de shopping la fel de importante. În România, pe multe categorii de produse, cele mai mari vânzări din Q4 se înregistrează în ajun de Crăciun și Revelion. Având în vedere că obiceiurile de consum ale românilor se pot schimba pe măsură ce trece timpul, este important să le analizăm, mai ales atunci când este vorba despre o ocazie de consum atat de importanta.” declară Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights Starcom.

Starcom MediaVest Group a lansat în februarie seria HumanGraphExperience cu intenția de a oferi informații constante și relevante despre dinamica relației dintre consumatori și branduri și impactul pe care evoluția acesteia o are asupra comportamentului brandurilor pe piață.

Seria de infografice este o inițiativă pe termen lung și reprezintă o parte din rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenției.

2Parale este prima și cea mai mare rețea de afiliere din România și Bulgaria, iar Divizia de PPC (fondată și condusă de Cristian Ignat – unul dintre cei mai cunoscuți specialiști și traineri români Google AdWords) este agenție Platinum Google Engage.

Portofoliul 2Parale include peste 300 de campanii (printre care se numară Avon Romania, Elefant, Provident, evoMAG, MarketOnline, Fashion Days, F64, Miniprix si TinaR) și mai bine de 29.500 de afiliați, care au livrat 97 de milioane de click-uri și au generat advertiserilor vânzări de peste 76 de milioane de lei (fara TVA). Conversiile generate prin 2Parale pot fi accesate în timp real.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *